Stafetten året 1962
Fra : Carl Drud

Dato : 02-12-10 20:15

Jeg genopliver et tidligere brugt stafet emne; årstal. Vi lægger ud med
1965 hvor blandt andet disse blev udgivet:

Bob Dylan - Like A Rolling Stone
http://www.youtube.com/watch?v=hk3mAX5xdxo

Martha & The Vandellas - Nowhere To Run
http://www.youtube.com/watch?v=fhcflDSUMvc

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-10 22:03

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Jeg genopliver et tidligere brugt stafet emne; årstal. Vi lægger ud med
> 1965

Ja, der kom jo wældig mange gode sange i 1965. Det var jo mange år før der
gik råb og skrig i sangene, som vi kender det i dagens popmusik. Her er
nogle af de størte hit.

LILLE FREGNEDE LOUISE (Johnny Reymer)
Jeg kan ikke finde den med Johnny Reymer, men vi kan da lige høre den på
hollandsk. Da hedder den "Little Sophitje from Amsterdam Street" og er med
Johnny Lion:
http://www.youtube.com/watch?v=TvW_n-n2Jmo

BELINDA (Rocking Ghost)
Den engelske udgave er fra 1965, men her er den på dansk. Den kom i 1975:
http://www.youtube.com/watch?v=IdvynCv_1ZI&feature=related

KOM HJEM JENSEN (Siv Malmkvist): http://www.youtube.com/watch?v=EV0Zt-bMgbM

STOR SKANDALE I FAMILIEN (Daimi):
http://www.youtube.com/watch?v=nHdU-Q1Qtg0

.................................men der kom jo også store engelsk-sprogede
hit-baskere. Der kom enormt mange slager-hit på engelsk, hvilket vi slet
iokke kender til idag. Slagermusikken havde virkeligt et kraft-tag i den
engelsksprogede musik-verden dengang. Nogle af de største slagerhit var nok

KING OF THE ROAD (Roger Miller): http://www.youtube.com/watch?v=rhApYxZisBI

OH PRETTY VOMAN (Roy Orbison):
http://www.youtube.com/watch?v=ODwdWLh1sag&feature=fvst

DO WAH DIDDY (Manfred Man): http://www.youtube.com/watch?v=-iJk9vWzBqc

THE CARNIVAL IS OVER (The Suprimes):
http://www.youtube.com/watch?v=gtSAYCucu5E

Så nupser vi lige en intrumental sang som var et mega hit for Sir Henry.
LETS GO (Sir Henry): http://www.youtube.com/watch?v=-UI0jg4jDmA

.....og hwa med en pigtråds-basker. Lad os høre "Que sera sera" med Norman
Rowe: http://www.youtube.com/watch?v=NnEF9TnK51U&feature=related

Det var bare lie det.

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 03-12-10 03:10

> THE CARNIVAL IS OVER (The Suprimes):http://www.youtube.com/watch?v=gtSAYCucu5E

Det er ikke mig, der bestemmer det, men du fortjener stafetten for
dine skønne bud. Jeg har nydt dem!

Men det er altså "The Seekers", der synger "The Carnival is over"

I øvrigt en russisk folkemelodi, der oprindeligt hedder "Stenka
Rasin".

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-12-10 13:20

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men det er altså "The Seekers", der synger "The Carnival is over"
>
> I øvrigt en russisk folkemelodi, der oprindeligt hedder "Stenka

Umuligt. Den stammer fra Blågård Seminarium og har titlen "Lang fra hjemmet
uden øl"

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 03-12-10 15:11

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> "Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Umuligt. Den stammer fra Blågård Seminarium og har titlen "Lang fra
> hjemmet uden øl"
>
> Jan

Loool. :)))
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-12-10 13:45

> [...]
> Suprimes):http://www.youtube.com/watch?v=gtSAYCucu5E

Det er ikke mig, der bestemmer det, men du fortjener stafetten for

Så tager mig lige en pigtråder mere:

Det bliver "5 Danes" med I Hear You Knocking
http://www.youtube.com/watch?v=HimVvtIUq4s

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 03-12-10 08:53

On 3 Dec., 13:20, "Jan Kronsell" <nos...@nospam.dk> wrote:
> uden l"

*LOL*

Jeg er nu ikke sikker. Jeg var i Sankt Petersburg for to år siden, og
jeg havde for første gang satset på et rejseselskab med nogle
"udflugter".

Det betød en fælles frokost med efterfølgende underholdning, og
sangerinden kunne godt nok synge. Og hun sang blandt andet "Stenka
Rasin", så tårerne flød for mit vedkommende, men der skal som
udgangspunkt ikke så meget til, før jeg dehydreres

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-12-10 22:34

> [...]
> Jeg genopliver et tidligere brugt stafet emne; årstal. Vi lægger ud med
> 1965 hvor blandt andet disse blev udgivet:

Jeg går ud fra, at du mener 65, ikke 62. Dengang udkom også dette nummer:
Beatles - Norwegian Wood på Rubber Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=N3cUejOltsA

Og Rolling Stones var på banen med nummer, som nok mere end andre gjorde
dem berømte.
Fra Out of Our Heads albummet: I Can't Get No (Satisfaction)
http://www.youtube.com/watch?v=Lx0bLBk-BNM

Yardbirds udgav albummet For your Love med blandt andre Good Morning Little
Schoolgirl
http://www.youtube.com/watch?v=oIB9HIJH0Uc

Pretty Things kom med deres første album, hvor blandt andet Road Runner var
på:
http://www.youtube.com/watch?v=qCJ8fqjgGeQ

Kinks udsendte deres andet album, Kinda Kinks med blandt andre Tired of
Waiting for you.
http://www.youtube.com/watch?v=Hz64hWng2vM

Jo, jeg havde blikket rettet mod England i denne periode

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-10 23:52

> Jeg går ud fra, at du mener 65,

Jeg gik også ud fra at det var 1965

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 03-12-10 02:39

Jeg elsker 60'er-musik, men jeg har ikke tjek på årstallene

Og jeg får ikke stafetten for denne, men det var Danmarks bidrag til
det internationale Melodi Grand Prix 1965.

Der var så lille interesse for et dansk af slagsen, at den blev valgt
internt. Men den er da meget sød.

Birgit Brüel: For din skyld
http://www.youtube.com/watch?v=PditaA8nZW8

Mange hilsner
Michel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-12-10 10:42

Carl Drud skrev:

> Jeg genopliver et tidligere brugt stafet emne; årstal. Vi
> lægger ud med 1965 hvor blandt andet disse blev udgivet:

> [...]

(Jeg har rettet årstallet i overskriften)
1965 var et godt år for rock, pop, jazz og klassisk.

Det var året, hvor The Beatles kom med "Help".
Her er begyndelsen af filmen "Help". Nummeret "Help"
kommer cirka et minut inde:
http://www.youtube.com/watch?v=U3DWJF6eMiM&feature=fvw

P.s.
Fandt også lige tråden "Dagens år 1965" (fra aug. 2007):

<
http://groups.google.com/group/dk.kultur.musik/browse_frm/thread/f911444df5e3257f/32945b2c2a70e654?hl=da&q=dagens+%C3%A5r+1965

--
Herluf :·)

Fra : Michel Husted

Dato : 03-12-10 02:52

Ikke opfindsomt, men godt:

France Gall - "Poupée de cire, poupée de son" (vinderen af det
internationale Melodi Grand Prix det år . Og den holder sg.
stadig.

http://www.youtube.com/watch?v=S6xGnAFFbo8&NR=1

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 15:19

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Jeg genopliver et tidligere brugt stafet emne; årstal. Vi lægger ud med
> 1965 hvor blandt andet disse blev udgivet:

1965 var det år hvor rockmusikken mistede uskylden, og smed pænheden på
porten.

Den der for mig står som et af skillepunkterne, er The Who's "My
Generation":
http://www.youtube.com/watch?v=594WLzzb3JI
Aldrig før havde man hørt så provokerende en måde at synge på, og Keith
Moons måde at spille trommer på forandrede musikken for altid. Ikke mere
"rytmeboks" á la Ringo Star, men en aktiv percussion der var en del af
musikken og det samlede udtryk. Storhed :)

/Alex

Fra : Vidal

Dato : 04-12-10 11:26

Den 03-12-2010 15:18, Alex Linaa skrev:
> [...]
> "rytmeboks" á la Ringo Star, men en aktiv percussion der var en del af
> musikken og det samlede udtryk. Storhed :)

Det undrer mig John Entwistle næsten aldrig nævnes. Han
stod der på yderste venstrefløj, som en stenstøtte og
spillede i hel overlegen teknisk stil. I sammenligning
f.eks. med Pretty Things i det andet klip, hvor bassisten
ind i mellem synes at spille en helt anden melodi, end de
andre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-10 13:14

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. med Pretty Things i det andet klip, hvor bassisten
> ind i mellem synes at spille en helt anden melodi, end de

Jeg vil give dig ret i, at han rent teknisk var et unikum. Også innovativt
var han langt foran sin tid, med hensyn til harmonier og tonale forløb.
Hans store "problem" var, at han spillede sammen med Townshend, Moon og
Daltrey. De tre herrer var, ud over musikalsk at være af en anden verden,
nogle af rockhistoriens mest karismatiske og "levende" kunstnere.
Så Entwistle stod ret meget i skyggen af de 3 herrer på scenen.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-12-10 15:55

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Jeg genopliver et tidligere brugt stafet emne; årstal. Vi lægger ud med
> 1965 hvor blandt andet disse blev udgivet:

Moody Blues-Go Now
http://www.youtube.com/watch?v=qLgdcGEqgcw

Righteous Brothers-You've lost that loving feeling
http://www.youtube.com/watch?v=lhs3Rj71gpo

Kinks-Tired of waiting for you
http://www.youtube.com/watch?v=Hz64hWng2vM

Rolling Stones-The Last Time
http://www.youtube.com/watch?v=BzZHmHqEE7k

Hollies-I'm alive
http://www.youtube.com/watch?v=Ko-HqLqGBGA

Byrds-Mr. Tambourine Man
http://www.youtube.com/watch?v=pJO4KAv-GiY

Beatles-Day Tripper
http://www.youtube.com/watch?v=XwmtNk_Yb2Q

ja man kunne jo blive ved

Fra : Carl Drud

Dato : 03-12-10 20:08

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> Jeg går ud fra, at du mener 65, ikke 62. Dengang udkom også dette nummer:

Korrekt. Beklager forvirringen.

> Pretty Things kom med deres første album, hvor blandt andet Road
> Runner var på:
> http://www.youtube.com/watch?v=qCJ8fqjgGeQ

Stafetten går til dig Jan.

--