Saxo Bank frikendt
Fra : Jens Bruun

Dato : 29-11-10 19:30

Jeg har ikke noget specielt forhold til hverken Saxo Bank eller andre
privatkapitalistiske foretagende, men lige netop Saxo Bank har i nærværende
gruppe været skydeskive for diverse trolls forsøg på at associere liberale
idealer med Saxo Bank og kriminelle aktiviteter. Nu er undersøgelsen af
førnævnte bank tilendebragt, og det er herefter spændende, hvordan
skribenter som f.eks. Villy Dalsgaard vil dreje dén:

http://epn.dk/brancher/finans/article2260784.ece

Det er jo nok bare George W. Bush, der igen står bag...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 29-11-10 22:23

Den 29-11-2010 19:29, Jens Bruun skrev:
> [...]
> førnævnte bank tilendebragt, og det er herefter spændende, hvordan
> skribenter som f.eks. Villy Dalsgaard vil dreje dén:

Jeg tror, jeg vil ignorere den. LSC er smartere end resten
af dem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-11-10 22:48

> [...]
>
> http://epn.dk/brancher/finans/article2260784.ece
>
> Det er jo nok bare George W. Bush, der igen står bag...

Ja det ser jo ægte ud, men jeg må sige at jeg har svært ved at tro på det.
Men hvorfor flygtede LSC, troede L.S.C. ikke selv på at han ville blive
frikendt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-11-10 18:32

Jens Bruun skrev den 29-11-2010 19:29:
> http://epn.dk/brancher/finans/article2260784.ece

Konsulentfirma? Hvad fanden er det?
Er det ligesom KPMG som er konsulentfirma for ITFactory?

Konsulenter er kun lige præcis så gode som man betaler dem for at være!

Jeg ynder at henvise til:
http://www.youtube.com/watch?v=ko5CCSomDMY

Se klippet helt igennem...den starter om investeringsbankfolk og
fortsætter over til rådgivere/konsulenter.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : N_B_DK

Dato : 30-11-10 19:09

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Konsulentfirma? Hvad fanden er det?
> Er det ligesom KPMG som er konsulentfirma for ITFactory?

Hvorfor ikke bare sige det som det er, og så alverdens stats autoriserede
revisorer sagde at der ikke var begået nogen ulovligt, ville du stadig sige,
jamen de er nok betalt af venstre, eller er pålagt at komme frem til det
resultat af regeringen, evt er det en jøde i USA der har betalt for det
resultat.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-11-10 19:57

N_B_DK skrev den 30-11-2010 19:09:
> [...]
> ville du stadig sige, jamen de er nok betalt af venstre, eller er pålagt
> at komme frem til det resultat af regeringen, evt er det en jøde i USA

Min private holdning til konsulentfirmaer, advokater og revisorer (om de
er statsautoriseret eller ej):
De er villige til at skrive/sige/danse/synge hvad som helst, sålænge man
har penge til at betale deres regning OG de er fri for at betale for de
konsekvenser som måtte dukke op i kølvandet på deres "arbejde".

Selv når de skriver noget formelt, så skrives ind i alenlange forbehold,
så det man reelt betaler for en masse ord, hvor man
A: Skal betale den regning som man oprindelig skulle betale
+
B: Den regning som revisor/advokaten sender.

Og hvad vinder man: 2 regninger istedet for 1.

Hvem der betaler et konsulentfirma er for så vidt underordnet. Det
gælder uanset om der er private penge eller offentlige penge eller
"farvede" penge, som står bag.
Det private firma løser den opgave som opdragsgiveren har bedt om.
(((jeg ville gerne se det firma som gør noget anderledes end hvad deres
kunder beder dem om...så tror jeg, at man har været firma...Ville du
selv handle hos et firma som ikke gør som du har bedt dem om?)))

Når man ikke kender den nøjagtige ordlyd af opgaven og den anvendte
undersøgelsesmetodik (varighed, dybde, kompleksitet mv.) og alle andre
"kattelemme" ved sådanne undersøgelser....så ja: Jeg giver ikke klap for
private firmaers undersøgelser som reelt skulle ligge i en myndigheds
opgaveløsning.
Og selv i myndighedens opgaveløsning har jeg sandelig også mine tvivl,
når jeg ikke kender de forbehold som ligger i afgørelsen/undersøgelsen.

Den dag et konsulentfirma/advokat/revisor lægger hovedet på blokken hhv.
svinger Dankortet for de udsagn som de kommer med.....så begynder det at
ligne noget som er troværdigt.
Man har sjovt nok en lidt anden holdning til tingenes tilstand, når man
selv skal betale for musikken til festen.

Lad os fx sige, at en advokat siger, at klienten kun skal have 4 års
fængsel....og anklagemyndigheden 5 år. Så vil jeg gerne se den
forsvarsadvokat som forhandler om det ene år, når man selv skal i
fængsel i differenceperioden.
Eller KMPG som hoster op med de penge som de satte deres fine
revisorunderskrifter på hos IT-factory.

Selv du i din "private firmaer er af det gode"-mentalitet bør indse, at
private firmaer kun eksisterer når de gør som deres kunder vil have dem
til at gøre.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-11-10 20:33

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4cf548ec$0$23762$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> man har penge til at betale deres regning OG de er fri for at betale
> for de konsekvenser som måtte dukke op i kølvandet på deres "arbejde".

Mens du tænker lidt over dine egne skriblerier herover, kan du prøve at
forklare, hvorfor et uafhængigt konsulentfirma, hyret af Finanstilsynet,
skulle have en særlig subjektiv grund til at "frikende" Saxo Bank.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-11-10 20:51

Jens Bruun skrev den 30-11-2010 20:33:

> Mens du tænker lidt over dine egne skriblerier herover, kan du prøve at
> forklare, hvorfor et uafhængigt konsulentfirma, hyret af Finanstilsynet,
> skulle have en særlig subjektiv grund til at "frikende" Saxo Bank.

Fx konsulentfirmaet kunne tænke sig at få den næste opgave af
Finansforbundet, så er det sgu ikke så fedt at lige skyde et
pengeinstitut ned.

Jeg kunne snarere tænke mere over den slag spørgsmål:

Hvorfor laver Finanstilsynet ikke selv undersøgelsen?
Er Finanstilsynet ikke også uafhængigt?
Hvad er finanstilsynet sat i verden for at føre tilsyn med?
På finanstilsynets hjemmeside kan man læse, at finanstilsynets
hovedformål er: at føre tilsyn med, at den finansielle lovgivning
overholdes af de finansielle virksomheder samt af udstedere og
investorer på værdipapirmarkedet.

Hvad ville du sige til, hvis anklagemyndigheden hyrer et advokatfirma
til at føre deres sager.
Eller Politiet sender Private firmaer ud for at løse politiopgaver.
Eller IT- og Telestyrelsen beder John Strand om at undersøge
Teleselskaberne.
Eller private firmaer ud for at se efter social ydelser (det er der på
sin vis allerede ved "private aktører" på dagpengeområdet).
Osv osv osv osv.

Ej du: Hvis man virkelig bare skal hyre private firmaer til at løse
myndighedsopgaver, så lad os nedlægge alle myndigheder og overlad det
hele til private......men hvad er det så lige de private bliver til, når
deres hovedopgave lige pludselig bliver til at offentlige opgaver...så
bliver de lige pludselig til offentlige virksomheder eller hvad?

Alt det der: Jamen en konsulent/revisor/advokat/fætter siger........og
så spise det råt for usødet.
Det er lige til at kaste op over. Hvad med selv at røre i gryden for
at se hvor stanken kommer fra!

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-11-10 21:25

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4cf555b6$0$23755$14726298@news.sunsite.dk:

> Fx konsulentfirmaet kunne tænke sig at få den næste opgave af
> Finansforbundet, så er det sgu ikke så fedt at lige skyde et
> pengeinstitut ned.

Du er tydeligvis aldeles uden for pædagogisk rækkevidde. Du har en religiøs
tilgang til dine beslutninger om dette og hint, og er ikke værd at bruge
energi på at debattere med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.