Stefetten: Fugle
Fra : Michel Husted

Dato : 28-11-10 07:01

Jeg ved ikke om dette emne om fugle har været brugt før, men jeg
prøver

Lige et par melodier, der faldt mig ind:

Sweet People: "Et les oiseaux chantient" ("Og fuglene sang")
http://www.youtube.com/watch?v=SN6U3TV9OhQ

Electronicas: "Dance Little Bird"
http://www.youtube.com/watch?v=dwvZBhfH-D8

Beatles: "Blackbird" ("Solsort")
http://www.youtube.com/watch?v=P5CUHHGlQg0

Mills Brothers: "Yeollow Bird"
http://www.youtube.com/watch?v=bBbgZauYL1Q

Der er mange flere, og jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:20

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg ved ikke om dette emne om fugle har været brugt før, men jeg
>prøver
>Der er mange flere, og jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

Aracuan Bird ;) http://www.youtube.com/watch?v=FbjxwaZZVBE
(Jeg havde den engang som ringetone på min mobil, og det vakte ikke udelt
begejstring i mine omgivelser)

Beatles med "And your bird can sing":
http://www.youtube.com/watch?v=iC6D2N4nylg

Så fik jeg også mulighed for at lufte et af verdens største musikalske
genier, nemlig Jacko Pastorius. Her er "Birdland":
http://www.youtube.com/watch?v=pqashW66D7o

Til slut et smukt og rørende nummer med Eminem: "Mockingbird":
http://www.youtube.com/watch?v=S9bCLPwzSC0

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-11-10 16:33

Den 28-11-2010 15:00, Michel Husted skrev:
> Jeg ved ikke om dette emne om fugle har været brugt før, men jeg
> prøver

Jeg har lyttet til gamle plader her i weekenden, så det er oplagt, at
denne skal med i stafetten.
Her er Gloria Wood med " The Woody Wood-Pecker Song":

http://www.youtube.com/watch?v=g2i6_F7msX4

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-11-10 18:01

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Der er mange flere, og jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

Mange hilsner
Michel

Lille sommerfugl: http://www.youtube.com/watch?v=PBo3hNzP1RI

Hvide måge:
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=1710898#

Åh albatros:
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=27446236

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-11-10 18:04

meddelelsen news:4cf28abd$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hvis det er i orden, at det er fugle der synger (hehe), så skal vi da lige
have denne her.

Far pingvin: http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 28-11-10 19:43

Hej Michel

> Beatles: "Blackbird" ("Solsort")

Så skal vi da have en mere syret sang med
en alternatig fugletitel.

Norwegian Wood (This Bird has Flown)
http://www.youtube.com/watch?v=KkcRZSdc8us

Forøvrigt en dejlig ægte udgave.

Max

Fra : Carl Drud

Dato : 28-11-10 19:53

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> writes:

> Jeg ved ikke om dette emne om fugle har været brugt før, men jeg
> prøver

John Lee Hooker - Bluebird

http://www.youtube.com/watch?v=T6hgIXgD0Y0

--
Carl

Fra : P.Petersen

Dato : 28-11-10 21:24

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg ved ikke om dette emne om fugle har været brugt før, men jeg
prøver

Hej Michel.
Her lige et par forslag med ens titel, men alligevel forskellige numre.
Birds of prey.
Christina A., som jeg synes er en fantastisk sangerinde.
http://www.youtube.com/watch?v=WUaoStto4hU

Uriah Heep. Som jeg stadig hører ind i mellem med stor fornøjelse.
Selvfølgelig den originale line-up med David Byron. Senere udgaver uden
David er For mig ikke Uriah.
Ligesom Black Sabbath uden Ozzy heller ikke er BS. :)
http://www.youtube.com/watch?v=AnKgvOKnIgs

Og så lige Jim, der genopdages af nye generationer hele tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=SPgCtHpMtJ4

Til sidst lige en dansk rovfugl. Der synger om nogle andre fugle.
Michael Falch.
http://www.youtube.com/watch?v=b-Zssi0_g6k&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 22:57

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> David er For mig ikke Uriah.
> Ligesom Black Sabbath uden Ozzy heller ikke er BS. :)

Fuldstændig enig!
Det er ynkeligt hvor mange fortidige bands, der stadig turnerer under det
samme navn, selv om der kun er ét medlam tilbage af det oprindelige lineup.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-11-10 22:14

> [...]
>
> Mills Brothers: "Yeollow Bird"
> http://www.youtube.com/watch?v=bBbgZauYL1Q
>
> Der er mange flere, og jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

The Trashmen: Surfin' Bird:
http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow

Jewel Akens: The Birds and the Bees
http://www.youtube.com/watch?v=ulnpncTrCOs

Neil Diamond: Skybird fra Jonathan Livingston Seagull
http://www.youtube.com/watch?v=RGh8IpBg4wY

Jack Blanchard and Misty Morgan: Tennesee Bird Walk
http://www.youtube.com/watch?v=4-OrVQaqkg0

Og så bliver jeg nødt til at have denne med:
http://www.youtube.com/watch?v=6UV3kRV46Zs

Så bliver det ikke mere mærkeligt

Jan

Fra : Max

Dato : 28-11-10 22:39

Hej Michel

> Der er mange flere, og jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

Jeg har tænkt som en gal, mangler navnet på en jazz
sangerinde der kaldes Le Pigeon, altså duen, men kan
ikke komme på navnet.

Så jeg tænker på en måge istedet

neil diamond jonathan livingston seagull
http://www.youtube.com/watch?v=mgkk0Hdwmo8

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-11-10 15:26

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg ved ikke om dette emne om fugle har været brugt før, men jeg
prøver

HOV! - Vi har da helt glemt....

Uglevisen: http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY&feature=related

Hønsefarmen: http://www.youtube.com/watch?v=Usbv2A7zTJk&feature=related