Maria Helweg død - Mindes LIVE nu kl. 20.5~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-11-10 20:52

Se med på FESTE DER VOLKSMUSIK

I disse minutter mindes man Maria Helweg

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-10 20:55

Åge Halldorsson skrev:

> Maria Helweg

Som Åge Halldorsson ville have skrevet: Hvem er hun

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-11-10 21:45

> Som Åge Halldorsson ville have skrevet: Hvem er hun
>
> --

Ja helt ærlig...en søster til Niels Helweg?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-11-10 20:57

meddelelsen news:4cf1617e$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Se med på FESTE DER VOLKSMUSIK
>
> I disse minutter mindes man Maria Helweg
>
> Hilsen Åge

Og det kan vi så også gøre med dette klip:
http://www.youtube.com/watch?v=F5AKehUSPEQ&playnext=1&list=PL58AC0FACA76863B2&index=24

Fra : Michel Husted

Dato : 27-11-10 13:50

I bør alle at være lidt respektfulde af og til. Både Ivan, Åge (her
tvivler jeg dog ikke - respekten tvivler jeg ikke på) og alle andre!

Hun var en formidabel entertainer inden for folkemusik.Og utroligt
recepteret for hendes flotte sangstemme. Et tysk svar på Birthe Kjær
(bortset fra jodlen).

Hun kunne sammen med sin datter tryllebinde sit publikum inden for
deres genre. Også trist for hendes datter, Margot Hellwig.

Måske upassende lige nu, men lidt glad musik med de to:
http://www.youtube.com/watch?v=yIsSPDoVCy0

Hun var en stor kunstner, og hun var meget elsket i det tyske.

Mange triste hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 27-11-10 14:33

> Hun var en formidabel entertainer inden for folkemusik.Og utroligt
> recepteret ...

Respekteret naturligvis! Om man kan lide musikstilen eller ej, så
holder det altså. Hun var professionel til det sidste inden for
genren.

Blev blot lidt berørt over hendes død, så tasterne gik lidt galt for
mig.

MfG
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-11-10 23:17

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hun var en formidabel entertainer inden for folkemusik.

Arhhhhhh......... Så kan man da vist også sige, at overdrivelse fremmer
forståelsen. Jeg ved ikke ligefrem om man kan sige at hendes musik
varspeciel "formidabel". Jeg synes bare den var ret almindelig
indenfor den traditionelle gammeldags folkemusik. Altså sån noget med
folkedragt. Og en masse jodlen.
Det er ikke lige mig sån noget.

Om man kan lide musikstilen eller ej, så holder det altså. Hun var
professionel til det sidste inden for genren.

Nå ok. Det kan så godt være. Det kan jeg nok ikke lige udtale mig så meget
om, da musikstilen bestemt ikke mig.

Hilsen Åge