Stfetten: Ud at gå en tur
Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-11-10 00:09

Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om at
gå en tur.

Lars Lilholt lavede nummeret "Gå en tur", men den kan jeg kun finde med en
ret dårlig lydkvalitet, så her orignalen med Fairport Convention, som dog
også er bedre:
http://www.youtube.com/watch?v=gEJLzlP3sfw

Nogle går bedst om sommeren, som her Runrig med The Summer Walkers. Bruce
Guthro er suveræn på dette nummer, og selvfølglig Rory McDonald himself.
http://www.youtube.com/watch?v=RQ6cQuy39ZM

Man kan også gå hele vejen til New Orleans sammen med Fats Domino:
http://www.youtube.com/watch?v=o-eWAuFmjN0

Eller nøjes med at gå tur i "Den sorte Skov", her med Floyd Cramer - et
enligt instrumentalnummer, som ellers ikke forekommer tit i stafetten.
http://www.youtube.com/watch?v=9yhZI4NDJQM

Eller måske endda gå på vandet som The Move gjorde:
http://www.youtube.com/watch?v=KNhiWrROmnQ

Så kom jeg vist en række forskellige genrer rundt.
Lad mig høre, hvor, hvordan, hvorfor, hvorhen og så videre, at man ellers
kan gå.¨

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-11-10 00:38

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om
> at gå en tur.

Gnags:
http://www.youtube.com/watch?v=Pe_rBNYK7Ws

Gnags igen:
http://www.youtube.com/watch?v=VV1e3K_gPIQ

Katrina & the Waves:
http://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U

Fats:
http://www.youtube.com/watch?v=Y29RZpHnkq8

Fra : P.Petersen

Dato : 25-11-10 01:48

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om
> at gå en tur.

Hej Jan.
Den der først falder mig ind er Pretenders. 2000 Miles.
http://www.youtube.com/watch?v=Nmx3QC7n6sk
Tuder hver gang jeg hører den.
I andres øjne sikkert latterligt og sentimentalt, men min pragtfulde første
Grand Danois blev pga sygdom aflivet samtidig med, at dette smukke nummer
blev lanceret.
Best GD in my life.

Ok når jeg er færdig med at pudse næse komer jeg sikkert i tanke om andre
numre.
Med venllig hilsen
Pelle

Fra : Michel

Dato : 25-11-10 07:50

> Tuder hver gang jeg hører den.
> I andres øjne sikkert latterligt og sentimentalt, men min pragtfulde
> første Grand Danois blev pga sygdom aflivet samtidig med, at dette smukke
> nummer blev lanceret.

Lidt off-topic men du skal da ikke skamme dig over, at du stadig græder over
din hund. Det er da ikke latterligt, at du har holdt meget af din hund. Det
gør man da, og det ville da være trist, hvis du ikke havde fældet nogle
tårer over, at den måtte aflives.

Mine forældre havde en westie i over otte år, men de var meget syge, og da
den aldrig havde været alene og var meget knyttet til dem, anbefalede
dyrlægen, at det ville være bedst at aflive den. Jeg tilbød at jeg kunne
tage mig af den, men den eneste gang, den har været alene hjemme som unghund
udsendte den et hyl, der mindede om prøvetonen på tv i gamle dage. Så det
var ikke muligt.

Pga. mine forældres sygdom gik jeg tur med hunden dagen før den skulle
aflives, og da vi kom tilbage satte jeg mig og kælede med den, og da jeg
vidste, at det var sidste gang, jeg så den så græd jeg som pisket. Og jeg
skammer mig ikke over at fortælle dette, for jeg var så ked af det.

Hvorfor falder denne mig ind; Peter Shelley: "Love me, love my dog" -
http://www.youtube.com/watch?v=61mtHnA3goA

Damn, nu er jeg selv på vej i en tudetur. Jeg bliver så hurtigt meget
berørt. Ikke over sangen, men tankerne, som vælter ind i mig om hunden...

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 25-11-10 03:23

> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om
> at gå en tur.

Jeg foretrækker også at gå og løber kun, hvis bussen kommer før tiden, så
jeg må spæne for - af og til - at nå den.

Fx i parken: Nick Straker Band - "A Walk in the Park"
http://www.youtube.com/watch?v=-wJMAg6jc1s

Man kan også gå en tur i Memphis - Cher: "Walking in Memphis"
http://www.youtube.com/watch?v=U0mL2gzy8dE

Og denne er næsten for oplagt - Ellen Gottschalch: "Gå Ud Og Gå En Tur"
http://www.youtube.com/watch?v=b0yLo1zTw7g

Det var dem, der umiddelbart faldt mig ind...

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-11-10 09:55

Den 25-11-2010 00:09, Jan Kronsell skrev:
> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle
> om at gå en tur.

Carlos Franzetti vandt nogle priser i begyndelsen af årtusindet. Her er
han's crossover "Tango Walk", med fløjteninsten Viviana Guzman. Desværre
kan man ikke rigtigt bedømme hendes tone ud fra dette klip, men hendes
vejrtrækning er virkelig god og helt på højde med Galway's:

http://www.youtube.com/watch?v=TkUu0IMi9W8

Richard Tauber var ven med Lehar og Künneke, og Tauber var ham, hvor
titelrollen, i flere af de store operetter, var komponeret til, ligesom
Tauber også sang ved mange af premiererne.
Her Tauber med "Ich bin nur ein armer Wandergesell", som på dansk kom
til at hedde "Jeg er kun en fattig og farende svend". Det er tysk
operette, men her synger Tauber på engelsk, og optaget i studierne på
Abbey Road i 1939:

http://www.youtube.com/watch?v=RU6cNEwjajI&NR=1

Lidt mere nostalgi, om noget med at gå forbi, i overført betydning.
Willi Forst med "Wir gehn so leicht am großen Glück vorbei":

http://www.youtube.com/watch?v=kyvZ6OTFQFs

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 10:05

> [...]
> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om

Så må jeg spille Dionne Warwick's "Walk On By":
http://www.youtube.com/watch?v=AO073fekFfA
Dejlig 70'er-pop, i bedste Burt Bacharach-stil.

40 år senere: Pantera med "Walk":
http://www.youtube.com/watch?v=AkFqg5wAuFk
Ikke det bedste metal jeg kender, men ok ;)

Lad os smutte hjem til Danmark, med Sort Sol's "Let Your Fingers Do The
Walking:
http://www.youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw

Til slut noget traditionelt, og et nummer som alle kender, nemlig "Baby
Elephant Walk":
http://www.youtube.com/watch?v=6Nh49a8q2E4

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-11-10 22:34

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw
>
> Til slut noget traditionelt, og et nummer som alle kender, nemlig "Baby

Tak til alle for mange gode numre, hvoraf der var en del, som jeg ikke
kendte, og inden jeg holder forlænget weekend langt væk fra pc og internet,
så lader jeg stafetten gå videre til Alex for Baby Elephant Walk. Og runder
selv af med Dire Straits. Walk of Liwe.

http://www.youtube.com/watch?v=kd9TlGDZGkI

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-10 08:07

> [...]
> kendte, og inden jeg holder forlænget weekend langt væk fra pc og
> internet, så lader jeg stafetten gå videre til Alex for Baby Elephant

Jamen tak. Jeg tænker lige over et emne til weekenden

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-10 10:38

> [...]
>
> Så kom jeg vist en række forskellige genrer rundt.
> Lad mig høre, hvor, hvordan, hvorfor, hvorhen og så videre, at man ellers

Selv om det ikke er alle beskåret, at gøre som sangen foreskriver...
Så er her Police / Walking on the moon

http://www.youtube.com/watch?v=zPwMdZOlPo8

Og Katrina & The Waves... Walking on sunshine

http://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U

Og selvfølgelig til Country folket.. Patsy Cline / Walking after midnight

http://www.youtube.com/watch?v=bsRNCvHXHHU

M.V.H....Benny..

Fra : P.Petersen

Dato : 25-11-10 10:59

> [...]
> at Så kom jeg vist en række forskellige genrer rundt.
> Lad mig høre, hvor, hvordan, hvorfor, hvorhen og så videre, at man ellers

Vi vandrer lige en tur til Finland. Troede ikke de havde vikinger der.
Må være nogle fætre til Anglachel. Ensiferum.
http://www.youtube.com/watch?v=uKZd4U397M4

Og lidt mere nu vi er på de kanter. Tarja.
http://www.youtube.com/watch?v=qYEzQSkpNZI&feature=related

Kom lige lige til at tænke på det her nummer fra min tidlige ungdom.
Fedt band. Jo Jo Gunne. Har stadig lp'en.
Må vist hellere få den digitaliseret.
http://www.youtube.com/watch?v=MNVc6AokZVk

Og verdens bedste punkband løber fra politiet.
http://www.youtube.com/watch?v=Sq_HtgGOIfE

Løbe op ad bakke. Placebo i deres fantastiske, næsten dæmoniske fortolkning
af
Running up that hill.
http://www.youtube.com/watch?v=BdK9OlOzayE

Puha bliver helt forpustet. Kunne blive ved at finde numre.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel

Dato : 25-11-10 15:49

> [...]
> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om

Denne må vi have med. "Wandern ach wandern" med Heino.

http://www.youtube.com/watch?v=X-J_twbjzX0

Og Mary Roos: "Aufrecht geh'n" (internationalt Melodi Grand Prix 1984)

http://www.youtube.com/watch?v=pEwc1Rhcbug

Så fik vi også gået lidt på tysk.

MfG
Michel

Fra : P.Petersen

Dato : 25-11-10 16:40

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=X-J_twbjzX0
>
> Og Mary Roos: "Aufrecht geh'n" (internationalt Melodi Grand Prix 1984)

Her lidt mere på tysk.
Joachim Witt.
http://www.youtube.com/watch?v=gwRrx839_NE
Han er nok ikke særlig kendt i Danmark men er et meganavn i Tyskland.
En af eksponenterne for Der neue Welle.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-11-10 16:51

> [...]
> Nu hvor julen stunder til, og dermed også de gode mad, må vi have lidt
> motion. Da jeg ikek gtider at løbe, synes jeg at stafetten skal handle om

Regndråber drypper

http://www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk&feature=list_related&playnext=1&list=MLGxdCwVVULXf1urvB-gsW3X5I4miLCEwo

Walking in the sunshine

http://www.youtube.com/watch?v=o750OkFjTCg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-11-10 17:58

meddelelsen news:4cee8615$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Regndråber drypper

> [...]

Vi skal da også lige en tur gennem sol og regn:
http://www.youtube.com/watch?v=esCXA-S9-8M

Hilsen Åge