Vil I høre min musik?
Fra : Michel

Dato : 24-11-10 14:00

Hej,

Jeg har siden midten af 90'erne lavet musik - eller måske ikke når det
kommer til stykket

Jeg har aldrig været god til at spille, og den musik jeg har lavet er som
regel noget pseudoklassisk med en simpel melodi. Jeg kunne sikkert lave
noget mere kompliceret, men jeg foretrækker de enkle melodier.

Efter et år hvor keyboardet ikke havde været tændt, tænkte jeg, at nu måtte
jeg i gang igen. Resultatet blev den famlende "Improvisation":
http://www.loneliness.dk/Improvisation.mp3 . Men den er trods alt spillet
lige ud af hovedet, og jeg ved ikke fra starten, hvor melodien ender. Sådan
er det at improvisere

Lyt eventuelt videre til min musik på http://www.loneliness.dk hvor jeg
forsøger mig med både tysk folkemusik og dance.

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 24-11-10 14:56

> Lyt eventuelt videre til min musik på http://www.loneliness.dk

For god ordens skyld: Der er ikke virus i mp3'erne. Jeg har selv konverteret
dem fra WAV.

Om man så kan lide musikken er en anden ting

Mange hilsner
Michel

Fra : Ralph

Dato : 24-11-10 18:18

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> jeg i gang igen. Resultatet blev den famlende "Improvisation":
> http://www.loneliness.dk/Improvisation.mp3 . Men den er trods alt spillet

Det er fin musik til en stressless CD, hvis ikke lige det var fordi at det
er utroligt stressende at du ikke holder takten.
Køb en metronom.
Det var min umiddelbare mening efter 20 sekunders lytning.

--
Ralph

Fra : Michel

Dato : 24-11-10 18:28

> Det er fin musik til en stressless CD, hvis ikke lige det var fordi at det
> er utroligt stressende at du ikke holder takten.
> Køb en metronom.
> Det var min umiddelbare mening efter 20 sekunders lytning.

Tak for din vurdering. Men jeg har som sagt ikke spillet i et år, så der
skal som sagt meget træning til før jeg kan lave noget ordentligt

Jeg kan godt høre, at musikken starter i højt tempo, hvorefter hastigheden
falder og svinger en del.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 09:23

> [...]

> Efter et år hvor keyboardet ikke havde været tændt, tænkte jeg, at nu
> måtte jeg i gang igen. Resultatet blev den famlende "Improvisation":

Jeg må sekundere Ralph, mht metronomen. Ud over at nummeret ændrer tempo, så
er det ret upæcist i de enkelte takter. Bl.a. er triolerne pænt uskarpe.

> Men den er trods alt spillet lige ud af hovedet, og jeg ved ikke fra
> starten, hvor melodien ender. Sådan er det at improvisere

Improvisation bør være struktureret på akkortsiden, så kun højrehånden "gør
hvad den vil". Ellers bliver det noget rod, og jeg savner en genkendelig
struktur gennem nummeret. Det er for mig at høre ufærdigt, hvor
improvisationerne på akkordsiden efterlader det ufuldstændigt, og
improvisationerne på melodisiden ender som fraseringer over dur-akkorder.

/Alex

Fra : Ralph

Dato : 26-11-10 00:35

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor improvisationerne på akkordsiden efterlader det ufuldstændigt, og
> improvisationerne på melodisiden ender som fraseringer over dur-akkorder.

Det Alex mener - uha, lidt farligt - er at du skal finde en akkordgang (et
eksempel: C, Am, F, G) og HOLDE dig til den, holde rytmen, og så ellers
tonse derudaf med højrehånden (den kan så godt følge akkordgangen, men
melodien behøver ikke)
Men køb nu den metronom

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-10 08:05

> [...]
> eksempel: C, Am, F, G) og HOLDE dig til den, holde rytmen, og så ellers
> tonse derudaf med højrehånden (den kan så godt følge akkordgangen, men

Hehe, ja det er det vist ;)
Desuden bør akkordgangen lægges inden for et fast antal takter, for ellers
beliver det stressende at høre på i stedet for "stressless". 12 takter er
det mest traditionelle, men der er intet til hinder for at bruge et andet
lige tal.

> Men køb nu den metronom

Har keyboardet ikke en indbygget rytmesektion? Hvis du kører via midi, kan
du jo filtrere den fra bagefter.

/Alex