iPod Touch 3G: Vil ikke modtage alle mp3-f~
Fra : Henrik Eriksen

Dato : 18-11-10 18:24

Goddag goddag!

Jeg sidder her med en Ipod Touch 3G, 32 GB som jeg er ved at flytte sange og
film over på.

Men nogle mp3-filer får jeg følgende besked:

"iTunes kunne ikke kopiere "<filnavn.mp3>" til iPod "<iPodnavn>", fordi
filen ikke findes."

Jeg fatter det ikke!

Jeg har trukket alle mp3-filer fra én mappe over i iTunes, alle mp3-filer
kommer fra den samme CD, og kun nogle af dem lader sig kopiere ind i
iPod'en. De fleste sorteres fra med ovenstående fejltekst!

Hvis så bare de alle var blevet afvist, så kunne jeg bedre forstå det.

Har nogen et bud på hvad problemet er?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-11-10 18:32

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> writes:

> Har nogen et bud på hvad problemet er?

Dine filnavne er sære, og du kan omdøbe dem med problemet til noget uden
sære tegn. Så skulle det virke.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 18-11-10 18:51

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20101118" <nospam0002+20101118@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m21v6ik076.fsf@gmail.com...

> Dine filnavne er sære, og du kan omdøbe dem med problemet til noget uden
> sære tegn. Så skulle det virke.

Mange tak for den hurtige respons.

Desværre er der ikke noget dér. Jeg har netop prøvet at omdøbe en af de
filer den ikke ville kopiere (til noget så simpelt som "test.mp3") men det
hjalp stadig ikke.

Jeg kan nævne, at der i stifinder (explorer) vises filens navn og så et felt
kaldet "Titel".
Her lægger jeg så mærke til, at det navn filen får på iPod'en (på dem som
den kan kopiere) i virkeligheden er navnet fra "Titel".
Det har så heller ikke nogen indflydelse på sagen, "test.mp3" har fået
titlen "test" uden at det gjorde hverken fra eller til: Den kan stadig ikke
komme over på iPod.

Andre forslag?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-10 19:00

Henrik Eriksen <henrik_erik@hotmail.com> wrote:

> [...]
> iPod'en. De fleste sorteres fra med ovenstående fejltekst!
>
> Hvis så bare de alle var blevet afvist, så kunne jeg bedre forstå det.

kan de afspilles i iTunes ?

/thomas

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 18-11-10 20:13

> kan de afspilles i iTunes ?
>
> /thomas

Nu kan jeg se jeg har formuleret mig lidt forkert:
Når jeg siger "kan ikke kopieres ind på iPod", så mente jeg "Kan ikke
kopieres ind i iTunes".

Men det er faktisk forkert:

Problemet er løst!
Det ville ikke virke når jeg oprettede en spilleliste direkte på iPod'en og
trak musikfilerne over i den.

Men nu oprettede jeg en spilleliste ned under spillelister, og der kunne
musikfilerne komme ind i - allesammen!

Og da jeg så "trak" den spilleliste op på iPod'en, så kunne den sgu godt
lægge dem ind!

Tak for tippet, det gav mig ideen!

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-11-10 23:05

> [...]

> Desværre er der ikke noget dér. Jeg har netop prøvet at omdøbe en af
> de filer den ikke ville kopiere (til noget så simpelt som "test.mp3")

Ak, den variant har jeg så ikke set.

> Andre forslag?

Rip cd'en igen...