USB 3, hvornår tror i ??
Fra : jagge

Dato : 16-11-10 22:41

Hey

Er lige faldet over USB 3 og kan se at hastigheden er vildt høje. Det er
jo alt det en videoredigerings amatør drømmer vådt om.

Er der nogen rygter om hvornår det kommer til en macbook, er det en
standard der har vundet udbredelse på PC siden ?

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 22:53

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen rygter om hvornår det kommer til en macbook, er det en
> standard der har vundet udbredelse på PC siden ?

don't hold thy breath ... der er ikke noget stort push for at
implementere USB3 før engang i 2011 ...

Du render også i det faktum at din bushastighed i f.eks. USB3 og FW3200
er hurtigere end du kan udnytte med en alm SATA2 disk ...

Du skal op i SATA3 og SSD diske før det giver mening ..

/thomas

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-11-10 23:40

On Tue, 16 Nov 2010 22:53:13 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> Du render også i det faktum at din bushastighed i f.eks. USB3 og FW3200
> er hurtigere end du kan udnytte med en alm SATA2 disk ...

Ja og?

> Du skal op i SATA3 og SSD diske før det giver mening ..

Her er en test af en USB3 HDD-boks:
http://www.pcpro.co.uk/blogs/2009/11/04/usb-3-0-its-here-and-it-goes-whoosh/

De måler læse/skrivehastigheder omkring 120MB/s - altså 4 gange mere end
de latterlige 30MB/s USB2 kan levere i praksis**. Det giver da meget go'
mening, synes du ikke?!?

** ja jeg ved godt, at der her i gruppen er én, der på mirakuløs vis
overfører væsentligt mere end, hvad USB2 (og FW) teoretisk kan, men vi
andre i resten af verdenen må desværre nøjes med sølle ca. 30MB/s

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-10 06:47

Jesper Rasmussen <mejr@privacy.net> wrote:

> Ja og?

Jeg tror de færreste kigger på andet end den hastighed en bus _kan_
levere i modsætning til hvad den kan levere som et komplet system ..

> [...]
>
> De måler læse/skrivehastigheder omkring 120MB/s - altså 4 gange mere end
> de latterlige 30MB/s USB2 kan levere i praksis**. Det giver da meget go'

jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

> ** ja jeg ved godt, at der her i gruppen er én, der på mirakuløs vis
> overfører væsentligt mere end, hvad USB2 (og FW) teoretisk kan, men vi
> andre i resten af verdenen må desværre nøjes med sølle ca. 30MB/s

hehe :)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-11-10 07:51

> [...]
>
> jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

Jeg har ikke held med at finde et eSata Express34 kort som virker,
ellers var jeg også gået den vej.
Mit seneste køb er denne lille USB2-disk
<http://www.dustinhome.dk/pd_5010332496.aspx?>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 12:45

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har ikke held med at finde et eSata Express34 kort som virker,
> ellers var jeg også gået den vej.

Det lyder mærkeligt...! Men man skal holde softwaren opdateret, da Apple
ikke selv laver den og hver gang ser forrige version som inkompatibel.
Personlig har jeg ind imellem problemer med mit kort, men har ikke
kunnet reproducere det med andre computere eller andre kort. Kun lige
den kombi jeg har

Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
Sonnettechs driver skulle virke på IOgears kort.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-11-10 13:00

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> Sonnettechs driver skulle virke på IOgears kort.

Jeg har brugt dette indtil en opdatering eller andet slog det ud. Andre
kan stadig bruge det bare ikke jeg.

AKE
esata expresscard
BC338
New Generation Express Interface

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 17:33

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har brugt dette indtil en opdatering eller andet slog det ud. Andre
> [...]

OK jeg bruger IOGear som er solgt til mac, men på hjmmesiden aldrig
ligger med Apple-drivere. La Cies skulle vel også virke

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-11-10 15:52

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> Sonnettechs driver skulle virke

Sørme så, det gjorde det. De kalder det et Tempo SATA Edge kort. Men det
dur i hvert fald til mit eSATA behov.

Og kortet kan ses i menulinjen, hvilket er nyt for mig.

Kilde:
<http://www.sonnettech.com/support/kb/kb.php?cat=410&expand=&action=a3#a
3>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 17:38

> [...]

> dur i hvert fald til mit eSATA behov.
>
> Og kortet kan ses i menulinjen, hvilket er nyt for mig.

Kan dog ikke se det på edbpriser, som til gengæld har La Cies:

<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Tempo+SATA+E2P%2c+Tempo+
SATA+Edge+ExpressCard%2f34&sp=all&pid=482484>

Mit er et tidl. version af det her kort:

<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=iogear+esata&sp=all&pid=
455771>

Sonnettech er efter min bedste erfaring det bedste mærke, men led efter
dansk forhandler. Ville i hvert fald prøve noget andet en IOgears efter
de erfaringer jeg selv har haft med det. Princippetog ydelsen er
strålende - vill ærgre mig over en maskine uden eSATA...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-11-10 17:59

> [...]

> de erfaringer jeg selv har haft med det. Princippetog ydelsen er
> strålende - vill ærgre mig over en maskine uden eSATA...

Tak for tippet, jeg kigger på det. Jeg forventer ikke så meget, da jeg
kun har givet $15 for mit inkl. porto fra Hong Kong.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 19:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak for tippet, jeg kigger på det. Jeg forventer ikke så meget, da jeg
> kun har givet $15 for mit inkl. porto fra Hong Kong.

Har ikke lige fanget - hvilket kort har du?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-11-10 03:03

> Har ikke lige fanget - hvilket kort har du?

"AKE eSATA Expresscard/34 BC338

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 12:10

> jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

Gid det er så vel - kan næsten ikke vente...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : jagge

Dato : 17-11-10 22:48

> jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

Det forstår jeg ikke. Den er da langsommere end USB3 så vidt jeg kan se.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-10 18:55

> Det forstår jeg ikke. Den er da langsommere end USB3 så vidt jeg kan se.

Der er SATA 3.0 på vej

<http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA#SATA_Revision_3.0_.28SATA_6_Gbi
t.2Fs.29>

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-11-10 20:19

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Gid det er så vel - kan næsten ikke vente...

Det kan du ellers blive nødt til så længe vi kun kan flytte sårn en
30-80 Mb/s :)