Softwareopdate: Canon ting
Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 14:08

se subj.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Jensen

Dato : 16-11-10 15:22

On 16/11/10 14.07, Flemming Rubini wrote:
> se subj.

du må godt lige præcisere. Det er ikke det samme sted du henter Firmware
til Canons digitalkameraer, som til deres printere f.eks.

// Per.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 15:24

Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> wrote:

> du må godt lige præcisere.

folk er blevet for vandt til at skulle fatte sig på max. 140 karakterer
;)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 15:42

> folk er blevet for vandt til at skulle fatte sig på max. 140 karakterer
> ;)

))

hi hi hi. Touché.

Jeg mente Apples softwareopdatering under æble-menuen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 21:17

> folk er blevet for vandt til at skulle fatte sig på max. 140 karakterer
> ;)

140 bytes lig 160 7-bit karakterer. Du kunne i øvrigt have sparet et d

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-10 21:29

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> 140 bytes lig 160 7-bit karakterer. Du kunne i øvrigt have sparet et d

Hey, der er ingen der har påstået at jeg kan stave ... og jeg bruger som
regel UTF-8 ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 18-11-10 04:02

fThomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Hey, der er ingen der har påstået at jeg kan stave ... og jeg bruger som
> regel UTF-8 ...

håber du så smilet! Det var det med antal karakterer. Jeg sidder tit
i Bluephone og fiddler med en besked for lig e atholde den inden for et
givent antal karakterer.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-10 18:55

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> håber du så smilet! Det var det med antal karakterer. Jeg sidder tit
> i Bluephone og fiddler med en besked for lig e atholde den inden for et
> givent antal karakterer.

jojo, jeg så det godt :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-11-10 23:40

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> håber du så smilet! Det var det med antal karakterer. Jeg sidder tit
> i Bluephone og fiddler med en besked for lig e atholde den inden for et
> givent antal karakterer.

Hvorfor egentlig? Jeg har godt hørt noget om, at SMS egentlig kun kan
være på 160 anslag, men i praksis synes jeg ikke, det er noget problem.
Jeg kan da fint både sende og modtage længere SMS'er, og jeg har aldrig
hørt nogen, der har klaget over, at mine lange SMS'er skulle være noget
problem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 19-11-10 00:17

> [...]
> Jeg kan da fint både sende og modtage længere SMS'er, og jeg har aldrig
> hørt nogen, der har klaget over, at mine lange SMS'er skulle være noget

Tjah telefonerne har i dag meget sjældent problemer med at binde dem
sammen, men udbydernes guldgrubbe blever endnu bedre for de charger dig
for hver 160 tegn (minus 8 tegn der indikerer sammenbindingen) du
sender...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-10 06:41

> [...]
> sammen, men udbydernes guldgrubbe blever endnu bedre for de charger dig
> for hver 160 tegn (minus 8 tegn der indikerer sammenbindingen) du

OK, så det tæller for en ny SMS for hver 160 tegn (minus de 8)? Det er
vel heller ikke nogen ulykke. SMS koster jo ikke alverden, så længe vi
bliver i Danmark. Mange har endda fri SMS eller har forudbetalt et vist
antal hver måned. Man må jo gøre op med sig selv, om man vil betale for
en lang SMS eller hellere spare det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 19-11-10 11:43

> [...]
> bliver i Danmark. Mange har endda fri SMS eller har forudbetalt et vist
> antal hver måned. Man må jo gøre op med sig selv, om man vil betale for

Jeg er nok bare forarget over at det ikke er mig der er teleselskab og
tjener penge så det driver uden at løfte en finger. SMS i sig selv er på
det nærmeste udgiftsfrit og set i det lys burde det nærmest være gratis.
Men OK - forhåbentlig giver det stadigt konkurrence på samtalepris.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-10 23:24

> [...]

> det nærmeste udgiftsfrit og set i det lys burde det nærmest være gratis.
> Men OK - forhåbentlig giver det stadigt konkurrence på samtalepris.

Sådan er der jo så meget. SMS er nærmest udgiftsfrit, når altså lige
telemasterne er bygget og sat op og hele apparatet bag er skabt og
fungerer. Samtaler er vel lige så billige. De kan ikke koste meget
strøm. Det, man betaler for, er vel telenettets drift. Det er så blevet
delt ud i en minutpris, som jo egentlig er fiktiv, for det er jo ikke
hvert minut, der koster. Det gør derimod hele det teknologisk apparat
bag.
Det er lidt det samme, hvis man skal beregne, hvor meget en
sengedag på et sygehus koster, hvor meget det koster at låne en
biblioteksbog osv. Når først bygningen er der, alt er etableret, og
personalet er til stede, så er det nærmest gratis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 07:10

> [...]
> sammen, men udbydernes guldgrubbe blever endnu bedre for de charger dig
> for hver 160 tegn (minus 8 tegn der indikerer sammenbindingen) du

He, he, og hér kunne du ha´ sparet et "b"

M.