Andet email program end mail.app
Fra : Franz Berliner

Dato : 16-11-10 13:16

Jeg har i mail.app prefs sat min computer til at bruge Outlook som
standard mailprogram, men flere steder insisterer OSX på at ville bruge
Mail.app.

Hvis jeg fx åbner en PDF i Preview.app og derfra vælger at sende mail
med PDF vedhæftet åbner Mail.app i stedet for mit default mailprogram.

Skal man bare leve med det eller er der en workaround?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Esben

Dato : 17-11-10 20:32

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> med PDF vedhæftet åbner Mail.app i stedet for mit default mailprogram.
>
> Skal man bare leve med det eller er der en workaround?

Den slags genveje er kun sat til at spille med Mail.app. mAcSOup derimod
kan også håndtere Eudora. Følger man ikke hovedvejen koster det lidt på
smutvejene. Dew fleste programmer vil nu understøtte at trække PDF'en
over på ikonet i docken eller hur??

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-11-10 02:23

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Den slags genveje er kun sat til at spille med Mail.app.

Pokkers :)
Synes Mail.app giver utrolig mange problemer med både inline og
almindelige attachments når det er Windows folk med Outlook der sidder i
den anden ende.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Esben

Dato : 18-11-10 04:02

> [...]

> Synes Mail.app giver utrolig mange problemer med både inline og
> almindelige attachments når det er Windows folk med Outlook der sidder i

Hvad med det med at trække attachment over til 3.-parts app?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 18-11-10 09:58

On 18-11-2010 02:22, Franz Berliner wrote:

> Pokkers :)
> Synes Mail.app giver utrolig mange problemer med både inline og
> almindelige attachments når det er Windows folk med Outlook der sidder i
> den anden ende.

Njah, problemet er nu mere den anden vej rundt, Outlook gør det på sin
egen, ikke standardiserede måde...

Jesper \

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-11-10 16:05

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> Njah, problemet er nu mere den anden vej rundt, Outlook gør det på sin
> egen, ikke standardiserede måde...

Det er muligt, men jeg tror ikke jeg får kunderne til at udskifte 3000
installationer af Outlook for at jeg kan bruge mail.app

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 19-11-10 10:36

On 18-11-2010 16:04, Franz Berliner wrote:

> Det er muligt, men jeg tror ikke jeg får kunderne til at udskifte 3000
> installationer af Outlook for at jeg kan bruge mail.app

Arh, kom nu lidt frisk :)

Jeg ved at tidligere versioner af Outlook (det er mindst 5-6 år siden),
havde en indstilling i deres adressebog, hvor man kunne angive at
modtageren også brugte Outlook. Derved blev mailen lavet på en anden
måde, som så gav problemer hvis modtageren alligevel ikke brugte Outlook...

Jesper \

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-11-10 11:52

> [...]

> Synes Mail.app giver utrolig mange problemer med både inline og
> almindelige attachments når det er Windows folk med Outlook der sidder i

Det har dælme ikke noget med Mail at gøre. Det er Outlook som er et
frygteligt lorte program. Få dine venner til at skifte til Windows Mail,
som i øvrigt også understøtter IMAP meget bedre.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/