http://www.macrumors.com
Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-11-10 17:31

http://www.macrumors.com/

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-10 20:51

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> http://www.macrumors.com/

Hvorfor skal vi give hits til macrumors uden en forklaring først ?

/thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-11-10 21:12

Thomas von Hassel - thomas@elements.dk on 15/11/10 20.51 wrote:

> Hvorfor skal vi give hits til macrumors uden en forklaring først ?
>
> /thomas

Gjorde det ondt?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-10 21:16

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> Gjorde det ondt?

av ....

Men jeg gætter at OP tænker på Apple's teaser og hvad folk har fundet
ved at grave i maven på iTunes 10.1 ?

/thomas

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 04:03

> Hvorfor skal vi give hits til macrumors uden en forklaring først ?

Ja det var godt nok et tyndt indlæg jeg kom med. Jeg kunne ligeså godt
have postet "Don't push this red button."

Det kiksede med linket, jeg var faldet over "Tomorrow is just another
day ..." og aktiviteten i gruppen var lav, så jeg tænkte jeg lige ville
poste nyheden, da jeg selv går hjemme pt.

Her er det opdaterede link:

<http://www.macrumors.com/2010/11/15/more-speculation-for-tomorrow-beatl
es-on-itunes/>

Hvilket jeg synes er spændende, meget endda. Men jeg gættede selv på det
var iTunes Store der var blevet "global."
Vil selv gerne have en AppleTV-dims med det hele.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 07:06

> [...]
> var iTunes Store der var blevet "global."
> Vil selv gerne have en AppleTV-dims med det hele.

*suk* ... hvis det virkelig bare er beatles on iTunes så er jeg skuffet
... who cares ? ... er der virkelig beatles fans som _ikke_ har alting
allerede ? .. på hhv. vinyl, cs, 8track, casette osv. ?

Og hvem vil have det i 256kb/sek AAC format ... man kan håbe at de åbner
for lossless formater, så vil de da være lidt værd ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 07:12

> .. who cares ? ... er der virkelig beatles fans som _ikke_ har alting
> allerede ? .. på hhv. vinyl, cs, 8track, casette osv. ?

Jeg er en af dem.

> Og hvem vil have det i 256kb/sek AAC format ... man kan håbe at de åbner
> for lossless formater, så vil de da være lidt værd ..

Godt at blive mindet om hvilket format der er mest anvendeligt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 09:57

> Godt at blive mindet om hvilket format der er mest anvendeligt.

ikke forstået ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 10:03

> ikke forstået ?

Det er ikke ironisk, hvis du tror det.

Jeg kan godt selv fare lidt vild i hvilket format jeg vil gemme min
musik i. Jeg er stadig ikke kommet mig over at jeg fik hele dynen
konverteret til mp3 og luget ud i alt hvad der var derover, indtil
lydforskellen gik op for mig.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 10:16

Den 16-11-2010 10:03, Flemming Rubini skrev:

> [...]
> musik i. Jeg er stadig ikke kommet mig over at jeg fik hele dynen
> konverteret til mp3 og luget ud i alt hvad der var derover, indtil

Hvad er konsensus så? Jeg har ikke digitaliseret al min musik endnu, og
var jeg ikke skiftet til Mac ville det være blevet FLAC (jeg har en del
der skal konverteres allerede). Jeg vil dog gerne holde mig til iTunes,
og smide filerne på en NAS.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 10:18

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> var jeg ikke skiftet til Mac ville det være blevet FLAC (jeg har en del
> der skal konverteres allerede). Jeg vil dog gerne holde mig til iTunes,

Apple lossless

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 10:25

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Apple lossless

Og lad mig lige citere min kilde:

Michael Corfitsen <michael-corfit...@stofanet.invalid> wrote:
> Hejsa.

> Hvad vil I anbefale når iTunes skal spilles over et rimeligt musikanlæg
> som Arcam Movie 5.1.

> Original CDer er AIFF kvalitet, ca. 10 MB/min.
> Apple Loosless, ca. 30% af AIFF.
> AAC, ca. 20% af AIFF og

> Mp3, ca. 10% af AIFF, vil jeg ikke have - mener jeg kan høre
> kvalitetsforringelse -hulhed-.

> Man må vel sige, at filstørrelser i dag ikke skal afgøre
> importkvaliteten.

> Et er hvad mine øre i dag kan opfatte, noget andet kan være noget
> praktisk i forhold til importkvaliteten.

> [...]

Apple Lossless ... hvis du påtænker at bruge
iTunes/iPods/iPhones/AppleTV

FLAC hvis du vil bruge andre dimser ..

/thomas

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-11-10 12:19

> Og lad mig lige citere min kilde:

> Apple Lossless ... hvis du påtænker at bruge
> iTunes/iPods/iPhones/AppleTV
>
> FLAC hvis du vil bruge andre dimser ..
>
> /thomas

Og det blev Apple Lossless jeg valgte. Ingen forringelse og fylder trods
alt lidt mindre.

Jeg skulle indlæse omkring 800 CDer - ca. 720 timer musik. Med en
gennemsnitslig indlæsningshastighed på 10 - 15x har jeg brugt et sted
mellem 48 og 72 timer, så hvorfor indlæse en dårlig kvalitet, uagtet om
jeg kan høre forskel eller ikke, når jeg nu skal bruge al den tid.

Jeg kan så tilføje, at jeg på mit aTV har en extern HD på 2 TB, og mit
arkiv på de omkring 800 CDer fylder knap 300 GB, så et pladsproblem
kommer jeg nok ikke ud i med musikarkivet. Til dette har jeg installeret
aTV Flash. Det virker upåklageligt.
Jeg gider ikke føre film på aTV - DVDen i anlægget, se og slut - det
skal der ikke bruges tid og plads på.

Og så lige en kommentar til iTunes AAC. Foreløbig vil jeg stadig købe
CDer så jeg har originalen, cover, tekstindlæg m.m. og så indlæse den i
iTunes/aTV.
Jeg har lige modtaget Rock and Roll Hall of Fame 25th Anniversary
Concerts, 4CDer sendt express fra Amazon (bestilt for 7 dage siden),
ialt kr. 429,-. Så hvorfor iTunes AAC.

Blot et indspark.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 14:21

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Jeg har lige modtaget Rock and Roll Hall of Fame 25th Anniversary
> Concerts, 4CDer sendt express fra Amazon (bestilt for 7 dage siden),
> ialt kr. 429,-. Så hvorfor iTunes AAC.

"Instant gratification" .. ingen shipping, ingen kasser der skal sendes
rundt etc.

Den lavere tærskel fra købsidé til du har musikken i højtalerne vægter
for mange meget mere end kvaliteten ...

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 09:47

Den 16-11-2010 07:06, Thomas von Hassel skrev:

> *suk* ... hvis det virkelig bare er beatles on iTunes så er jeg skuffet
> .. who cares ? ... er der virkelig beatles fans som _ikke_ har alting
> allerede ? .. på hhv. vinyl, cs, 8track, casette osv. ?

Fra Twitter:

@ceoSteveJobs This is bigger than the Beatles. #iTunes Announcement

> Og hvem vil have det i 256kb/sek AAC format ... man kan håbe at de åbner
> for lossless formater, så vil de da være lidt værd ..

Ja. Det er egentlig paradoksalt at de seneste ti års tekniske udvikling
vel i praksis betyder at flere lytter til musik i dårligere kvalitet.
MP3, musik over computerhøjtalere etc.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 09:57

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Fra Twitter:
>
> @ceoSteveJobs This is bigger than the Beatles. #iTunes Announcement

og ? ... Steve er ikke på twitter ...

> Ja. Det er egentlig paradoksalt at de seneste ti års tekniske udvikling
> vel i praksis betyder at flere lytter til musik i dårligere kvalitet.
> MP3, musik over computerhøjtalere etc.

enig ... jeg køber cd'er sålænge jeg ikke kan få mit musik online i
samme kvalitet (eller bedre ...)

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 10:12

Den 16-11-2010 09:57, Thomas von Hassel skrev:

> og ? ... Steve er ikke på twitter ...

Ok, så den som et retweet, og regnede med den var god nok.

Nå ja, og så glemte jeg alle dem, der har skiftet deres gode anlæg ud
med noget surround sound - den udvikling er dog vist ved at vende igen.

> enig ... jeg køber cd'er sålænge jeg ikke kan få mit musik online i
> samme kvalitet (eller bedre ...)

Jeg havde faktisk ikke engang fanget at man ikke får sange i Apple
lossless i iTunes, men jeg køber nu også kun enkelte numre via iTunes,
hvis der lige er noget jeg skal bruge hurtigt. Har vel samlet købt knapt
30 numre de sidste 3-4 år. Det irriterer mig grænseløst at man ikke får
alle de oplysninger med som står på coveret når man køber musikken
digitalt. Digital musik er stadig et væsentligt dårligere produkt end
fysiske CD'ere.

--
Robert piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 10:16

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Jeg havde faktisk ikke engang fanget at man ikke får sange i Apple
> lossless i iTunes

Øh det havde jeg heller ikke ... ?!?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 10:18

Den 16-11-2010 10:16, Flemming Rubini skrev:

> Øh det havde jeg heller ikke ... ?!?

Det ser ud til at det bedste er AAC 256 kbps

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 10:31

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Ok, så den som et retweet, og regnede med den var god nok.

nix ...

> Nå ja, og så glemte jeg alle dem, der har skiftet deres gode anlæg ud
> med noget surround sound - den udvikling er dog vist ved at vende igen.

Surround er heller ikke surround ... jeg har en NAD 5.1ch DTS som kan
spille musik ganske godt i alm. stereo ...

> [...]
> alle de oplysninger med som står på coveret når man køber musikken
> digitalt. Digital musik er stadig et væsentligt dårligere produkt end

Der prøvede Apple jo at sælge dig iTunes LP med ekstra materiel, video,
lyrics etc. etc. .. men der er få kunstere som går den vej endnu ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 10:01

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Fra Twitter:
>
> @ceoSteveJobs This is bigger than the Beatles. #iTunes Announcement

Jeg gætter på:

Streaming af musik? Globalt?
Streaming af film? Globalt?

Og at Apple evt. vil konkurrere med Google på alle niveauer.

Altså damp under den nye serverpark.

Men jeg har også leverpostej og AppleTV på brillerne.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 15:49

> [...]
>
> Og hvem vil have det i 256kb/sek AAC format ... man kan håbe at de åbner
> for lossless formater, så vil de da være lidt værd ..

aaaaand ... det var bare the Beatles ....

<http://itunes.apple.com/us/album/thank-you-girl/id402060584?i=402155064

"these are not the droids you're looking for .... move along"

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 16:18

Den 16-11-2010 15:49, Thomas von Hassel skrev:

> aaaaand ... det var bare the Beatles ....
>
> <http://itunes.apple.com/us/album/thank-you-girl/id402060584?i=402155064

Hvis ikke det var en afledningsmanøvre for så at præsentere noget anden
om meget kort tid, så er det vist en skuffelse for de fleste.JEg havde
håbet på Apple TV.

Jeg har allerede samtlige beatlesalbum og en hel del af alt det andet
liggende i itunes allerede.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 16:21

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Hvis ikke det var en afledningsmanøvre for så at præsentere noget anden
> om meget kort tid, så er det vist en skuffelse for de fleste.JEg havde
> håbet på Apple TV.

Det nye AppleTV _er_ ude ... bare ikke i danmark.

> Jeg har allerede samtlige beatlesalbum og en hel del af alt det andet
> liggende i itunes allerede.

Så meget hype for et band der har været opløst i 40 år er totalt tosset

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 16:31

Den 16-11-2010 16:20, Thomas von Hassel skrev:

> Det nye AppleTV _er_ ude ... bare ikke i danmark.

Den er jeg med på. Jeg var godt klar over det også måtte være noget
andet, siden det nu blev annonceret worldwide.

> Så meget hype for et band der har været opløst i 40 år er totalt tosset

Det er nu ikke bare et band, men så meget hype for et produkt man har
kunnet købe alle andre steder længe er helt ude af proportioner.

På amazon kan man få et box set - dog uden past masters - til 129£ - i
iTunes-store koster box settet 1199,-

--
Robert Piil

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-11-10 20:42

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Det er nu ikke bare et band, men så meget hype for et produkt man har
> kunnet købe alle andre steder længe er helt ude af proportioner.

"Så meget hype"? Apple har i ca. et døgn skrevet på deres hjemmeside, at
der kom en stor nyhed fra iTunes tirsdag. De kan da dårligt gøre mindre
for at annoncere det. Steve Jobs er jo et barn af tresserne. Jeg er
overbevist om, at han virkelig har et meget varmt forhold til musik i
almindelighed og musikken fra dengang i særdeleshed. Det er derfor, han
med iPod og iTunes har satset så meget på musik. Jeg er sikker på, at
han virkelig selv føler, det er noget meget stort, at man nu kan købe
musik af The Beatles på iTunes Music Store. Og jeg tror såmænd også, at
mange andre hos Apple har det på samme måde. Selv jeg synes da, det har
været et stort hul i musikudbuddet på iTunes Music Store, at man The
Beatles ikke var der.

> På amazon kan man få et box set - dog uden past masters - til 129£ - i
> iTunes-store koster box settet 1199,-

Og det er endda billigt, ud over at det er mere miljøvenligt, at man
slipper for indpakning og forsendelse
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 20:54

Den 16-11-2010 20:41, Henrik Münster skrev:

> "Så meget hype"? Apple har i ca. et døgn skrevet på deres hjemmeside, at
> der kom en stor nyhed fra iTunes tirsdag.

Nej, det er ikke så meget Apple har gjort for at hype det, men de må jo
efterhånden vide hvad det er for en massepsykose deres tilhængere er
fanget af. Under alle omstændigheder lyder: "En dag man aldrig vil
glemme" som noget der er fundet på af en marketingsdims, der har haft
strammet slipset lige hårdt nok, lidt for længe.

Efter annonceringen læste jeg et sted at deres aktiekurs er faldende.
Det er da latterligt og lidt skræmmende, selvom man - det medgiver jeg
gerne - ikke kan give Apple ret meget af skylden selv.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 20:57

> [...]

> Det er da latterligt og lidt skræmmende, selvom man - det medgiver jeg
> gerne - ikke kan give Apple ret meget af skylden selv.

Vi er jo i den situation at Apple blot skal nyse så hopper store dele af
tech pressen jo over sig selv for at tyde hvad det betyder ....

som jeg sagde et andet sted: "calm the fuck down people"

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-11-10 22:03

> [...]

> Det er da latterligt og lidt skræmmende, selvom man - det medgiver jeg
> gerne - ikke kan give Apple ret meget af skylden selv.

Det er hele markedet der siver. Det skyldes en forventning om stigende
inflation, så guldboblen bliver mere attraktiv i forhold til aktier.

Fra : Robert Piil

Dato : 16-11-10 22:15

Den 16-11-2010 22:02, Niels Jørgen Kruse skrev:

> Det er hele markedet der siver. Det skyldes en forventning om stigende
> inflation, så guldboblen bliver mere attraktiv i forhold til aktier.

Ok, det er jo på en eller anden måde betryggende.

--
Robert Piil

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 03:37

> Og det er endda billigt, ud over at det er mere miljøvenligt, at man
> slipper for indpakning og forsendelse

Er der overhovedet nogen, der har sammenlignet de forskellige
miljøbelastninger?

Transport, indpakning osv versus opretholdelse af serverpark osv?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-10 22:34

> Er der overhovedet nogen, der har sammenlignet de forskellige
> miljøbelastninger?
>
> Transport, indpakning osv versus opretholdelse af serverpark osv?

Nå ja, serverpark. Det er da rigtigt, at hele systemet bag iTunes Music
Store også skal holdes kørende. Det er ikke nemt at tænke på miljøet.
Umiddelbart er en musikdownload jo langt mindre miljøbelastende end en
fysisk cd, der skal fremstilles og derefter transporteres rundt i
verden.
Det er ikke let at tænke på miljøet. Det er ligesom, når man
tror, man er miljøbevidst, når man bruger et rigtigt krus henne på
arbejdet i stedet for at tage et engangskrus hver gang. Så kommer der en
beregning, der viser, at det faktisk er mere miljøbelastende at vaske et
krus op end at fremstille et engangskrus. Jeg er så holdt op med at
vaske mit krus op. Hvis vi en dag løber tør for kaffe, kan jeg bare
hælde varmt vand i det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-10 22:47

> [...]
> krus op end at fremstille et engangskrus. Jeg er så holdt op med at
> vaske mit krus op. Hvis vi en dag løber tør for kaffe, kan jeg bare

Den slags beregninger bliver man bare skør af ..istedet kan man bare
arbejde på at gøre de ting man nu gør så miljøvenlige som muligt .. om
det så er servere eller lastbiler ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-11-10 16:55

> er der virkelig beatles fans som _ikke_ har alting
> allerede ? .. på hhv. vinyl, cs, 8track, casette osv. ?

Nej da

> Og hvem vil have det i 256kb/sek AAC format ... man kan håbe at de åbner
> for lossless formater, så vil de da være lidt værd ..

....losless på "æblet"

> /thomas

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-10 17:30

> Nej da

> ...losless på "æblet"

i know ... derfor mit håb ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-10 22:34

> Nej da

Nu er der jo forskellige grader af fan. Jeg kan da godt lide The Beatles
og vil da gerne have noget af deres musik. Omvendt er jeg ikke en
hardcore fan, der kunne finde på at samle rub og stub fra dem. Jeg havde
nogle Beatles-LP'er, men havde desværre indbrud i 1991. Hele min ikke
ret store pladesamling blev stjålet. Det var jo lige der, hvor man
skiftede fra LP til CD. Jeg tog glad imod pengene fra forsikringen, som
strengt taget ikke var alverden i forhold til pladernes indkøbspris, men
jeg for da ikke ud og købte al den musik, jeg allerede kendte.
Vi har siden købt en opsamling med Beatles på CD. Det er en rød
en med et gult et-tal på. Den har jeg lagt ind på iTunes. Ellers har vi
ikke noget musik med Beatles. Jeg kunne da godt være fristet til at købe
hele boks-sættet. Det eneste, der holder mig tilbage, er, at jeg aldrig
hører musik. Jeg tænder for P3 om morgenen, når jeg kører bil, og måske
mens jeg laver aftensmad. Det giver lidt god, blandet musik og
underholdning med nyheder og sport. Jeg ved ikke, hvornår jeg skulle
sætte mig og lytte til musik. Jeg har jo også en familie at tage hensyn
til, og fjernsynet er jo stort set altid tændt nu om dage.
Der må være mange andre end mig, som var unge dengang, og som nu
er blevet voksne og etablerede og som godt kunne have råd til at købe
boks-sættet. Det er meget almindeligt, at man længes tilbage til sin
ungdom og de drømme, man havde dengang. Mange mænd køber jo en
motorcykel, når børnene flytter hjemmefra, og der bliver lidt penge
tilovers. Hvorfor skulle der så ikke være nogen, der gerne vil have
deres ungdoms musik let og tilgængeligt på computeren og iPod? Mange har
sikkert ikke Beatles-pladerne mere, eller også har de aldrig haft ret
mange. De fleste nød trods alt bare musikken. Det er kun de mere
hardcore fans, der købte det hele. Om ikke andet, så er det jo noget
lettere at købe musikken end selv at lægge den fra LP over på
computeren. Besparelsen giver vist ikke en ret høj timeløn. Det kræver
også en USB-grammofon, som de færreste har. Endelig er kvaliteten måske
lidt middelmådig med masser af skrat. Det kan de fleste ikke lide, men
nogle entusiaster elsker selvfølgelig den analoge lyd. Endelig er der jo
ikke MP3-tags med, så man skal manuelt taste titler og alt det der ind.
Jeg er allerede træt bare ved tanken
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-10 10:29

> [...]
> var iTunes Store der var blevet "global."
> Vil selv gerne have en AppleTV-dims med det hele.

Nårh men nu er annonceringen også kommet til den danske Apple Store
<http://www.apple.com/dk/>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 16-11-10 22:39

> Hvilket jeg synes er spændende, meget endda. Men jeg gættede selv på det
> var iTunes Store der var blevet "global."
> Vil selv gerne have en AppleTV-dims med det hele.

Jeg kan lige komme med et lille indspark.

I forhold til film er Itunes store (i US udgave) en STOR skuffelse. Jeg
bruger den stort set ikke mere på trods af at jeg er ret filmglad.

For det første er udvalget pinagtig ringe. Hvis man er væk en måned
eller 2 er der stort set intet der har ændret sig.

For det andet er en stor del af filmene kun tilgængelig i købeudgave.

For det tredie har de sat priserne op, og ofte downloadhastigheden
ned...

Den er mildt sagt RINGE.

Er man til serier er Itunes store dog en fed ting, men til film er den
pænt ligegyldig.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 22:53

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> ned...
>
> Den er mildt sagt RINGE.
>
> Er man til serier er Itunes store dog en fed ting, men til film er den

Og du kan selv regne ud hvor de tjener flest penge ...

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 17-11-10 12:46

Den 16-11-2010 22:53, Thomas von Hassel skrev:

> Og du kan selv regne ud hvor de tjener flest penge ...

Det er da pænt ligegyldigt for diskussionen. Det kan måske forklare en
forskel, men ellers er den jo ikke til meget hjælp.

Nu er jeg selv hverken til film eller serier i ret store mængder, men
sådan en mangel var da lige netop en ting der kunne få mig til at
undlade at gifte mig med iTunes og i stedet sørge for at holde
alternativer åbne. Så spørgsmålet er hvad der måske på lang sigt ville
være det bedste. Jeg tvivl dog på at de helt har opgivet at få noget
godt ud af film-delen i iTunes også.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-10 12:58

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Det er da pænt ligegyldigt for diskussionen. Det kan måske forklare en
> forskel, men ellers er den jo ikke til meget hjælp.

Det var også bare ment som det de i USA kalder "color" ... altså lidt
baggrund/forklaring ..

> [...]
> alternativer åbne. Så spørgsmålet er hvad der måske på lang sigt ville
> være det bedste. Jeg tvivl dog på at de helt har opgivet at få noget

Rip af DVD og BluRay jeg allerede ejer er en fin løsning her ...

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 17-11-10 13:29

Den 17-11-2010 12:58, Thomas von Hassel skrev:

> Det var også bare ment som det de i USA kalder "color" ... altså lidt
> baggrund/forklaring ..

Fair nok - det kom en lille smule arrogant ud...

> Rip af DVD og BluRay jeg allerede ejer er en fin løsning her ...

Jeg har en god ven som køber alt for mange DVD'er. Han låner mig en
tre-fire stykker en gang imellem, og når vi efter et par måneder har
fået set en eller to, så bytter vi dem med nogle nye. Ellers købte
ungerne engang imellem noget brugbart, men de store af dem er flyttet
hjemmefra.

Til gengæld er jeg storforbruger af lydbøger, og tygger mig gerne
igennem et par timer eller tre hver dag (har langt til arbejde).

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-10 13:53

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Til gengæld er jeg storforbruger af lydbøger, og tygger mig gerne
> igennem et par timer eller tre hver dag (har langt til arbejde).

jeg prøvede lydbøger uden rigtigt at blive fanget ... men istedet graver
jeg mig igennem en masse podcasts på min pendling.

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 17-11-10 14:23

Den 17-11-2010 13:53, Thomas von Hassel skrev:

> jeg prøvede lydbøger uden rigtigt at blive fanget ... men istedet graver
> jeg mig igennem en masse podcasts på min pendling.

Min erfaring er at det er utroligt vigtigt at de er medlevende læst op.

Harry Potter på engelsk læst af Stephen Fry er højdepunktet indtil
videre, men også de danske versioner af Millenium-trilogien (kan ikke
huske hans navn) og DRs mange gratis lydbøger holder fornuftig klasse.

Jeg har også hørt en del faglitteratur (LEAN, ITIL og den slags tørre
sager) og det skal man *virkelig* ville for at komme igennem. Andet tørt
stof som Blekingegadebanden fx går helt fint.

Lige nu er det DR's 4 nyeste lydbøger
(http://www.dr.dk/nyheder/kultur/laeseklubber/lydbog/) der er i gang og
så venter Yacoubians hus og en Ib Michael. De sidste er lånt fysisk på
biblioteket og ribbet fra CD'erne.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-11-10 03:16

> [...]
> ned...
>
> Den er mildt sagt RINGE.
>
> Er man til serier er Itunes store dog en fed ting, men til film er den

Tak. Det er godt at få et realitetstjek en gang imellem.
Jeg har foreslået konen at smide sofaen ud af TV-stuen. Accepterer hun
det så bliver vi nok mest til serier.

Jeg så i øvrigt RED i Park-Bio.dk og det er længe siden jeg har grinet
så meget i biografen. Den er castet fremragende. Den handler om
pensionisttilværelsen for agenterne spillet af Bruce Willis, Helen
Mirren, John Malkowitch etc.

.... Gad vide om YouSee boksen fik optaget Dr. House .. .. .. . . .

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 19-11-10 16:52

> [...]

> var iTunes Store der var blevet "global."
> Vil selv gerne have en AppleTV-dims med det hele.

Det er de samme ting, som er på det USB-æble, jeg købte for længe siden.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-10 17:58

?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-10 18:03

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> ?
<http://beatlesblogger.files.wordpress.com/2009/12/the-beatles-usb-apple
-2.jpg>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-10 18:06

> <http://beatlesblogger.files.wordpress.com/2009/12/the-beatles-usb-apple
> -2.jpg>

Nice!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 03:32

> Nice!

Yep - riiiigtigt nice Og der er kun lavet 20.000 eksemplarer, så
måske har du 19.999 muligheder for at skaffe et

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-10 09:49

> Yep - riiiigtigt nice Og der er kun lavet 20.000 eksemplarer, så
> måske har du 19.999 muligheder for at skaffe et

Jeg venter til den kommer som implant model.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-10 22:34

> <http://beatlesblogger.files.wordpress.com/2009/12/the-beatles-usb-apple
> -2.jpg>

Wow! "Stereo USB"! Kræver det så begge USB-stik på computeren?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-10 22:47

> Wow! "Stereo USB"! Kræver det så begge USB-stik på computeren?

heh :)

nok mere at der er en mono udgave af den opsamling ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-10 22:53

> heh :)
>
> nok mere at der er en mono udgave af den opsamling ..

Er der egentlig nogen som bruger USB-porten til hovedtelefoner/tale i
dag?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-10 23:27

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der egentlig nogen som bruger USB-porten til hovedtelefoner/tale i
> dag?

Min søn har da et headset som er et års tid gammelt, som kan sættes i
USB-porten. Det har en lille boks på ledningen, som er et lydkort.
Headsettet sidder i dette lydkort med almindelig mini-jack-stik, som
altså også kan bruges. Faktisk tror jeg mest, min søn bruger dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-10 23:49

> [...]
> Headsettet sidder i dette lydkort med almindelig mini-jack-stik, som
> altså også kan bruges. Faktisk tror jeg mest, min søn bruger dem.

Smart at han kan bruge hovedtelefonen uden lydkortet.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-11-10 21:34

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> overbevist om, at han virkelig har et meget varmt forhold til musik i
> almindelighed og musikken fra dengang i særdeleshed. Det er derfor, han

Det tror jeg nu ikke. Vi er mere henne i at nu er det OMSIDER lykkedes
for ham at få forhandlet dem på plads, efter de var de mest stædige af
dem alle.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-10 21:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101116 <nospam0002+20101116@gmail.com> wrote:

> Det tror jeg nu ikke. Vi er mere henne i at nu er det OMSIDER lykkedes
> for ham at få forhandlet dem på plads, efter de var de mest stædige af
> dem alle.

Der er også skumle rygter som at den "store" lancering med frontpage
takeover og reklamer er en del af det settlement mellem Apple Inc. og
Apple Corp.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-11-10 23:08

> Der er også skumle rygter som at den "store" lancering med frontpage
> takeover og reklamer er en del af det settlement mellem Apple Inc. og
> Apple Corp.

Steve Jobs voksede op i tresserne og halvfjerdserne. Han var langhåret,
tog stoffer og rejste rundt i Indien. Siger I, at han ikke interesserede
sig for musikken og hippiekulturen dengang? Jeg tror altså, han var ret
opslugt af tidens strømninger, og at de stadig har en stor plads i hans
hjerte. Han har i mange år satset meget stærkt på musik i Apples
produkter, mens han har været meget mere tilbageholdende med film.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 16-11-10 23:23

> [...]
> hjerte. Han har i mange år satset meget stærkt på musik i Apples
> produkter, mens han har været meget mere tilbageholdende med film.

System 7's systemlyd "Sosumi" eksisterer fortsat og bærer vidnesbyrd om
hvor dybt denne torn har siddet i kødet.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-11-10 23:48

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Er der egentlig nogen som bruger USB-porten til hovedtelefoner/tale i
> dag?

Alle der bruger video/audio chat via et webcam.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-11-10 00:55

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Alle der bruger video/audio chat via et webcam.

og Facetime?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-11-10 16:36

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> og Facetime?

Fisk. Er Facetime ikke iPhone-only på nuværende tidspunkt? Tricket var
lidt, at stort set samtlige USB webcams inkluderer en mikrofon, der
naturligt nok også kører over USB forbindelsen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-10 16:40

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Fisk. Er Facetime ikke iPhone-only på nuværende tidspunkt?

<http://www.apple.com/mac/facetime/>

/thomas