Outlook 2011
Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 21:02

Hej i gruppen.

Jeg har netop købt Office 2011, udelukkende for at skifte entourage ud
med Outlook.

Efter at have installeret officepakken, prøver jeg som det første at
oprette min konto til firmaets hostede Exchangeserver.

Alt er oprettet korrekt men jeg får ikke fat i serveren, så jeg
kontakter udbyderen og spørger om han har et bud på en løsning.

Han siger:
Jeg tror ikke du kan køre Outlook på MAC. Den understøtter ikke
rpc/http. Det kan kun anvendes inden for eget netværk.
Du kan godt bruge den med pop3 eller intern exchange-server, men ikke
extern.

Hvad siger gruppen?
Har han ret i at Outlook ikke kan bruges udenfor firmaet?
Jeg synes at det lyder usandsynligt, men you never know?

Har nogen af jer erfaringer med Outlook 2011?

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-10 21:09

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> Jeg synes at det lyder usandsynligt, men you never know?
>
> Har nogen af jer erfaringer med Outlook 2011?

Hvilken version kører jeres hosted exchange ?

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 22:32

Den 08/11/10 21.09, Thomas von Hassel skrev:

> Hvilken version kører jeres hosted exchange ?

Det er en 2007!

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-10 22:39

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Det er en 2007!

det skulle gerne virke ... Outlook 2011 bruger Exchange Web Services til
at snakke med Exchange ...

Jeres Exchange host aner åbenlyst ikke hvad mac versionen kan og ikke
kan ..

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 22:49

Den 08/11/10 22.38, Thomas von Hassel skrev:

> det skulle gerne virke ... Outlook 2011 bruger Exchange Web Services til
> at snakke med Exchange ...
>
> Jeres Exchange host aner åbenlyst ikke hvad mac versionen kan og ikke
> kan ..

Det tror jeg du har meget ret i
Han er Windowsmand hele vejen igennem, og meget dygtig til det - men
Mac-verdenen er mere eller mindre på rygtebasis...

Tak for svaret! Jeg går ham lidt på klingen.

Er der nogen i gruppen der ved positivt at Outlook 2011 *kan* køre på på
en Exchange 2007?

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-10 22:51

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> Tak for svaret! Jeg går ham lidt på klingen.
>
> Er der nogen i gruppen der ved positivt at Outlook 2011 *kan* køre på på

Det står i MS's tech specs:

"Exchange support in Outlook 2011 requires connectivity to Microsoft
Exchange 2007 SP1 RU4 or later."

<http://www.microsoft.com/mac/outlook>

Og alle anmeldelser jeg har set nævner ret smertefri forbindelse til
Exchange servere ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 23:02

Den 08/11/10 22.50, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> Exchange 2007 SP1 RU4 or later."
>
> <http://www.microsoft.com/mac/outlook>
>
> Og alle anmeldelser jeg har set nævner ret smertefri forbindelse til

Det skulle da også være helt i hegnet hvis MS ikke taler med MS!
Men jeg har lige fundet denne tråd hvor alle oplever det samme som jeg -
nemlig ingenting - og der er endnu ingen der har fundet en løsning.
http://www.officeformac.com/ms/ProductForums/Outlook/23

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-10 23:06

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> Men jeg har lige fundet denne tråd hvor alle oplever det samme som jeg -
> nemlig ingenting - og der er endnu ingen der har fundet en løsning.

aaah ja ... *

/thomas

* det er lyden af at være ovenud lykkelig for ikke at skulle stå for
vedligehold af exchange servere mere ...

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 23:17

Den 08/11/10 23.06, Thomas von Hassel skrev:

> * det er lyden af at være ovenud lykkelig for ikke at skulle stå for
> vedligehold af exchange servere mere ...

Jeg har også været der, godt nok kun med en enkelt Exchangeserver, men
drog også et lettelsens suk da skidtet blev hosted

--
Mhv.
John

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 09-11-10 08:17

On 08-11-2010 23:06, Thomas von Hassel wrote:

> aaah ja ... *
>
> /thomas
>

> * det er lyden af at være ovenud lykkelig for ikke at skulle stå for
> vedligehold af exchange servere mere ...

Hmm, det minder lidt om lyden fra een der aldrig har gjort det...

Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-11-10 19:24

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> Hmm, det minder lidt om lyden fra een der aldrig har gjort det...

vi havde 5-6 kunder med Exchange løsninger .. 2 af dem ret store ...

Dog er Exchange bedre end Lotus notes ...

/thomas

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 10-11-10 08:17

On 09-11-2010 19:24, Thomas von Hassel wrote:

> vi havde 5-6 kunder med Exchange løsninger .. 2 af dem ret store ...

Ja, det er fast arbejde.

> Dog er Exchange bedre end Lotus notes ...

Der er vi så ikke enige, specielt ikke på serversiden...

Jesper \

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 23:13

Den 08/11/10 23.02, -=JF=- skrev:

> Men jeg har lige fundet denne tråd hvor alle oplever det samme som jeg -
> nemlig ingenting - og der er endnu ingen der har fundet en løsning.
> http://www.officeformac.com/ms/ProductForums/Outlook/23

Og her http://www.officeformac.com/ms/ProductForums/Outlook/12 er en
tråd hvor em MVP fortæller at der på nuværende ikke er en løsning.

Fandeme ringe at sende en Outlook på gaden, og tage penge for den, når
skidtet kun virker halvt!

Når jeg bliver stor, vil jeg også være så rig at jeg har råd til at
skide på mine betalende kunder
Mit problem i den sammenhæng, er nok bare at jeg har lidt moral.

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-10 23:17

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> tråd hvor em MVP fortæller at der på nuværende ikke er en løsning.
>
> Fandeme ringe at sende en Outlook på gaden, og tage penge for den, når

Med et clusterfuck produkt som Exchange er det næsten umuligt at teste
op imod alle mulige og umulige konfigurationer .... så jeg vil give dem
en _anelse_ slack ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-10 23:43

Den 08/11/10 23.16, Thomas von Hassel skrev:

> Med et clusterfuck produkt som Exchange er det næsten umuligt at teste
> op imod alle mulige og umulige konfigurationer .... så jeg vil give dem
> en _anelse_ slack ...

Du har da ret! Men lige nu er jeg en anelse pissed over at have kastet
en pose penge efter Onkel Bill udelukkende for at slippe for Entourage -
og så virker afløseren ikke... Grrrrr!!

--
Mhv.
John

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-11-10 09:43

On 2010-11-08 23:43:09 +0100, -=JF=- said:

> Du har da ret! Men lige nu er jeg en anelse pissed over at have kastet
> en pose penge efter Onkel Bill udelukkende for at slippe for Entourage
> - og så virker afløseren ikke... Grrrrr!!

Nu spørger lige så forsigtigt .. er Mail.app og iCal ikke kommet
rimeligt godt efter det hvad gæder exchange?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-10 11:52

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Nu spørger lige så forsigtigt .. er Mail.app og iCal ikke kommet
> rimeligt godt efter det hvad gæder exchange?

jo .. jeg bruger iCal/Mail.app er på jobbet op imod en hosted exchange

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 10-11-10 21:10

Den 10/11/10 11.52, Thomas von Hassel skrev:
> jo .. jeg bruger iCal/Mail.app er på jobbet op imod en hosted exchange

Det var li'godt...
Jeg fedtede lidt med begge programmer da jeg lige havde fået min
Macbook, men opfattede dem lidt som 'i mangel af rigtige programmer'

Er det også muligt at lave mødeindkaldelser, se kollegaers kalender osv?

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-10 08:42

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> Macbook, men opfattede dem lidt som 'i mangel af rigtige programmer'
>
> Er det også muligt at lave mødeindkaldelser, se kollegaers kalender osv?

yes, jeg kan også styre tilladelser etc, slå op i GAL ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 11-11-10 17:36

Den 11/11/10 08.41, Thomas von Hassel skrev:
> yes, jeg kan også styre tilladelser etc, slå op i GAL ...

Ku' være at man skulle prøve at fedte lidt med det

Jeg har i øvrigt hørt fra vandrørene at man rent faktisk godt kan
connecte til exchange fra 2011'eren.
Det skulle efter sigende kræve en 2007 Exchange med WebServices
aktiveret og Outlook skal bruge EWS til at forbinde til serveren.

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-10 20:46

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> Det skulle efter sigende kræve en 2007 Exchange med WebServices
> aktiveret og Outlook skal bruge EWS til at forbinde til serveren.

nemlig .. det er også det der står i tech specs ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-11-10 05:40

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> Macbook, men opfattede dem lidt som 'i mangel af rigtige programmer'
>
> Er det også muligt at lave mødeindkaldelser, se kollegaers kalender osv?

Nej det er omvendt. Mail og Address Book og iCal er de rigtige
programmer.

Entourage og åbenbart også Outlook 2011 er stadig andenrangs crap.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 06:21

> jo .. jeg bruger iCal/Mail.app er på jobbet op imod en hosted exchange
> ..

> /thomas

Ups - så sparker jeg lige et blandemigspørgsmål ind...(undskyld )...

Jeg har uden problemer oprettet en exchangekonto på min iPhone(min
arbejdsmail), som uden bøvl er synkroniseret med min iPad, men trods
krumspring og flere forsøg kan jeg ikke få den over på min Mac(Mac OS X,
10.5.8).

Ved du hvorfor?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-10 15:04

> [...]
> arbejdsmail), som uden bøvl er synkroniseret med min iPad, men trods
> krumspring og flere forsøg kan jeg ikke få den over på min Mac(Mac OS X,

hvad kører din server ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 15:51

> hvad kører din server ?
>
> /thomas

Windows XP Pro.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-10 15:53

> Windows XP Pro.

Det gør den ret sikkert ikke .. men det var nu versionen af Exchange
server du prøver at forbinde til ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 15:57

> Det gør den ret sikkert ikke .. men det var nu versionen af Exchange
> server du prøver at forbinde til ...

> /thomas

OK - aner det ikke?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-10 19:42

> OK - aner det ikke?

find ud af det ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 10-11-10 20:58

Den 10/11/10 09.43, J.K.Arning skrev:
> Nu spørger lige så forsigtigt .. er Mail.app og iCal ikke kommet
> rimeligt godt efter det hvad gæder exchange?

Jeg er glad for at du spørger forsigtigt - for jeg er stadig newbie udi
Mac-verdenen

Jeg er efterhånden ved at være hjemmevant på selve maskinen, men kender
ikke rigtigt softwaren godt nok til egentligt at kende alternativerne
til de åbenlyse valg.

--
Mhv.
John

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-11-10 19:30

On 2010-11-10 20:57:30 +0100, -=JF=- said:

> [...]
>
> Jeg er efterhånden ved at være hjemmevant på selve maskinen, men kender
> ikke rigtigt softwaren godt nok til egentligt at kende alternativerne

Der er mange nye Mac anvendere der ikke kan lide Mail.app og iCal fordi
de er vant til at have det hele samlet i Outllook og jeg gik nok ud fra
at du bevidst havde fravalgt disse 2, derfor "forsigtigheden", der er
ingen grund til at træde folk over tærerne når jeg nu en sjælden gang
giver mig tid til at tænke før jeg poster

Og så har Exchange integrationen haltet lidt i starten af OS X
10.6.Xetellerandet, men som andre konstaterer så kører det glimrende
nu. Det er da et forsøg værd. Jeg kan netop godt lide Mail.app og iCal
for deres enkelthed i forhold til Outlook med dets mange funktioner de
fleste aldrig bruger alligevel.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-10 22:10

> [...]

> nu. Det er da et forsøg værd. Jeg kan netop godt lide Mail.app og iCal
> for deres enkelthed i forhold til Outlook med dets mange funktioner de

Personligt kan jeg ikke udstaå iCal som følge af dens begrænsede
muligheder, så jeg bruger foreløbig BusyCal. iCal er kun til at sætte
WebDAV-serveren på MobileMe op.

Men jeg venter på at Pocket Informant kommer med en Mac-version. Den har
de lovet kommer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-10 22:10

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Du har da ret! Men lige nu er jeg en anelse pissed over at have kastet
> en pose penge efter Onkel Bill udelukkende for at slippe for Entourage -
> og så virker afløseren ikke... Grrrrr!!

Der er nu også rapporter om at MS-ledelsen nu sælger 20% af deres
MS-aktier, inden nytår. Med Bill Gates og Steve Ballmer i spidsen.

Og helt officielt siger de, at de ikke har mistet til MS; måske skal de
bare have lidt risikospredning.

Mon de køber Apple-aktier i stedet ?

Apple er i dag USAs næststørste virksomhed, kun overgået af Exxon. Efter
børsværdi. Børsanalytikere overvejer om hvornår Apple overgår Exxon.

På verdensplan er Apple i dag det tredjestørste firma, og i
tech-branchen det største.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-11-10 22:30

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]
> MS-aktier, inden nytår. Med Bill Gates og Steve Ballmer i spidsen.
>
> Og helt officielt siger de, at de ikke har mistet til MS; måske skal de

Der er noget med at skattereglerne bliver ændret til nytår. Det er ren
kassetænkning.