Upgrade fra Office 2008 til 2011, kun 1 pr~
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-10 17:57

Hej

Nogen her der kan svare på om det er korrekt at der kun skal være 1
produktnøgle med Office 2011opgraderingen, når der var 3 med Office 2008?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-10 09:44

Uffe Bærentsen <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

> Nogen her der kan svare på om det er korrekt at der kun skal være 1
> produktnøgle med Office 2011opgraderingen, når der var 3 med Office 2008?

Det kan skam sagtens være rigtigt. Er MS i øvrigt ikke begyndt at
forlange installationen godkendt gennem nettet?

Endelig - tre forskellige serienumre virkeder vel også lidt tumpet. Det
var vel nok at checke hvor mange andre installationer der kørte,
samtidig, på LAN ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-10 07:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Er MS i øvrigt ikke begyndt at
> forlange installationen godkendt gennem nettet?

Den binder sig ihvertfald til hardwaren p en eller anden måde. Jeg hørte
fra en som skiftede harddisk i maskinen, klonede systemet og og derefter
blev promtet for at indtaste serienummer til Office 2011 igen ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-10 19:20

> Den binder sig ihvertfald til hardwaren p en eller anden måde. Jeg hørte
> fra en som skiftede harddisk i maskinen, klonede systemet og og derefter
> blev promtet for at indtaste serienummer til Office 2011 igen ..

Det går i hvert fald ikke hvis man mister programmet fordi en harddisk
går ned - eller fordi man glemmer at deaktivere det inden man
reinstallerer systemet, med fuld reformattering.

I øvrigt kunne det kun installeres på to af mine maskiner. Først fik jeg
svarmeddelelsen at det krævede mindst 10.5.8, og da jeg skiftede til
harddisken med Leopard Server at der krævedes en Intel-maskine. Ja, det
drejer sig om min gamle G4/867 fra 2001 ... som jeg nu kun kan bruge til
at køre Mathematica [inkompatibel med Snow Leopard].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-10 19:44

> Det går i hvert fald ikke hvis man mister programmet fordi en harddisk
> går ned - eller fordi man glemmer at deaktivere det inden man
> reinstallerer systemet, med fuld reformattering.

Du skal bare give den serienummeret igen .... det er blot for at
forhinde at man bare hugger en installeret version fra en maskine til en
anden ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-10 21:59

> Du skal bare give den serienummeret igen .... det er blot for at
> forhinde at man bare hugger en installeret version fra en maskine til en
> anden ..

OK. Ja, nu har jeg jo ret til tre installationer, men min gamle G4/867
er jo en PPC og ikke en Intel, så jeg kan kun bruge to af dem ... men er
installationen tilknyttet en id der identificerer den til en bestemt
maskine?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-10 22:05

> [...]
> er jo en PPC og ikke en Intel, så jeg kan kun bruge to af dem ... men er
> installationen tilknyttet en id der identificerer den til en bestemt

den tager nok diverse oplysninger, serienummer på maskine, cpu, harddisk
og laver et check på dem .. hvis noget af det ændrer sig skal du bevise
at du stadig har et rigtigt serienummer

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-11-10 22:08

> [...]

> Nogen her der kan svare på om det er korrekt at der kun skal være 1
> produktnøgle med Office 2011opgraderingen, når der var 3 med Office 2008?

Nej det er en fejl.

MS har i øvrigt sendt op til flere Office 2008 på gaden med een nøgle i.
Ved at kontakte MS får du de manglende.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-10 21:59

> Nej det er en fejl.
>
> MS har i øvrigt sendt op til flere Office 2008 på gaden med een nøgle i.
> Ved at kontakte MS får du de manglende.

Der er kun én produktnøgle med, og alligevel kan man installere den på i
hvert fald to maskiner, på samme LAN.

Med 2008 skulle hver installation have hver sin nøgle. Det betød noget
besvær ved reinstallation. Kun en installation med en bestemt nøgle
kunne nemlig køre samtidig, på samme LAN.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-11-10 22:02

> [...]
> besvær ved reinstallation. Kun en installation med en bestemt nøgle
> kunne nemlig køre samtidig, på samme LAN.

OK det vidste jeg ikke.

Så den er blevet dyrere, hvis man kun får 2 nøgler for en tusse?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-10 22:12

> OK det vidste jeg ikke.
>
> Så den er blevet dyrere, hvis man kun får 2 nøgler for en tusse?

Man får én nøgle, men man kan lade den køre på op til tre maskiner. Jeg
har kun kunnet kontrollere den på to maskiner, fordi den kun kører på
Intel-mac'er, og dem har jeg kun to af ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk