The West Wing - TV seien
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-11-10 21:08

Konen har købt first season af WW. Sidder og kigger hende over skulderen
- vi har ikke television, så den spiller på hendes PB G4 Firewire 800.

Det har så fået mig til at hente min dejlige PB G3 Firewire 400 (Pismo)
og så bruge den lidt igen.

Batteriet var helt kørt ned af at ligge ubrugt i løngere tid. Det
lykkedes at lade den op, køre den ned indtil den gik i dvale og så
fortsætte i OF mode indtil den osse lukkede der. Ny opladning,
proceduren gentaget. Ny opladning.

Nu har den kørt på batteriet i ca 5 timer - dog ind imellem har den
været i Sleep. Det syntes jeg er flot.

Trick'et med at lade helt ned i OF har jeg fra nogle råd jeg har læst,
om bærbar PC'ers baterier. Der skal man sætte computeren i BIOS mode og
lade helt ned, når batteriindikatoren "snyder" og det har netop været
problemet med det seneste batteri til Pismo'en, fra 2-power. OS er
10.3.9, 400 Mhz PPC, 512 MB RAM. Browser Firefox 2.0.0.20.

Nå, men det er nok Apple og product placement, der er årsagen bag, at de
alle bruger Apple i serien.

Jeg ka' læse om serien, at den fortsatte indtil 2006. First season er
fra 1999 - og det stemmer så med, at PB'erne må være (de dengang nye)
Bronze Keyboard (Lombard) model fra maj 1999 - den model før Pismo'en,
men med næsten samme udseende

Vi overvejer flere seasons.

Bare for sjov, fortsætter den med disse Apple product placements?

Serien er iøvrigt rigtig god.

--
.rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 06-11-10 22:00

On 06/11/10 21.07, Axel Hammerschmidt wrote:

> Vi overvejer flere seasons.

Det er en super serie. Og når I er færdige med den, se da også "Studio
60 on the Sunset Strip" og så selvfølgelig Mad Men.

> Bare for sjov, fortsætter den med disse Apple product placements?

De kan ikke havde været så tydelige for jeg kan ikke huske at have set
nogen, men måske de bare har virket så integreret at det var naturligt.

> Serien er iøvrigt rigtig god.

Enig. Den er en af de ganske mange fremragende US tv-serier der er
kommet de senere år.

Mvh
Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 07-11-10 00:04

> --
>             .rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

He, he...den har jeg vist ikke set før

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 14:37

> Apple og product placement,

Som sagt før .. Apple laver meget sjældent directe product placement ...
for det meste er det bare det bare set designer og props deptartment som
selv bruger udstyret.

I visse tilfælde går de så til Apple og vil have penge for det og nogen
gange ender der så gule postit™ notes på ælblet fordi Apple netop ikke
vil betale for at blive eksponeret på den måde.

/thomas

*der er selvfølgelig undtagelser ,første season af 24 og en lidet kendt
serie kaldet Dark Angel er ef af de undtagleser jeg lige kan komme på ..
Det er også en af de ting som Steve Jobs dræbte ifbm. hans tilbagekomst

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-11-10 20:29

<snip>

> *der er selvfølgelig undtagelser ,første season af 24 og en lidet kendt
> serie kaldet Dark Angel er ef af de undtagleser jeg lige kan komme på ..
> Det er også en af de ting som Steve Jobs dræbte ifbm. hans tilbagekomst

Heat.

Og kan du give en anden begrundelse for, hvorfor Apple vendte æblet på
låget?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 20:35

> <snip>

> Heat.
>
> Og kan du give en anden begrundelse for, hvorfor Apple vendte æblet på
> låget?

det var ihvertfald ikke for at se bedre ud på TV ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-11-10 21:36

> det var ihvertfald ikke for at se bedre ud på TV ...

Jo, og så film. Der er ingen anden begrundelse. For nu står æblet på
hovedet for den der skal til at åbne låget.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 21:57

> Jo, og så film. Der er ingen anden begrundelse. For nu står æblet på
> hovedet for den der skal til at åbne låget.

Det gør den også i toget, på læsesalen, på cafén, i butikken etc. etc.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 22:14

> Det gør den også i toget, på læsesalen, på cafén, i butikken etc. etc.

eller med andre ord .. ejeren er har jo købt dimsen .. det er resten af
verden der skal se æblet "rigtigt"

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-10 22:42

> eller med andre ord .. ejeren er har jo købt dimsen .. det er resten af
> verden der skal se æblet "rigtigt"

Jeg kan nu huske, at det jævnligt var omtalt dengang, når man læste
forskellige computersider på nettet. Mange mente, det var fjollet, at
æblet stod på hovedet, når låget var åbnet og computeren i brug. Andre
fabrikanter, der også havde et logo eller et navn på låget, lod det
vende rigtigt, når låget var åbnet. Der var almindelig enighed om, at
Apple gjorde det forkert.
Jeg synes da også, det er det mest rigtige, som æblet vender nu.
Når låget er lukket, er der jo ikke noget op og ned. Det er først, når
låget åbnes, og så er det jo fjollet, hvis æblet står på hovedet. Men
jeg må indrømme, at det tog mig lang tid at vænne mig til, at æblet var
blevet vendt om, og jeg skal stadig lige tænke mig om, når jeg sætter en
bærbar Mac på bordet, så jeg får den vendt rigtigt. Og det gør jeg
såmænd ikke engang altid.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 22:54

> Andre fabrikanter, der også havde et logo eller et navn på låget, lod det
> vende rigtigt, når låget var åbnet. Der var almindelig enighed om, at
> Apple gjorde det forkert.

Der er mange ting som Apple lavede i 90'erne som var helt hul i hovedet
.... logoet på powerbook, OS 8 .. etc. etc. ;)

/thomas