TimeMachine igen
Fra : Selvestemig

Dato : 06-11-10 12:38

Jeg er nu ved at lave en backup på en ekstern HD med Time Machine. Det
her ny kørt over 3 timer og kun 5,32 GB af 73,87 GB er blevet backup.
Med lidt hurtig hovedregning vil det tage ca. 50 timer at udføre
backup. Dan det virkeligt være rigtigt ???
MVH
Pico

Fra : Selvestemig

Dato : 06-11-10 13:06

On 6 Nov., 19:38, Selvestemig <selveste...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Med lidt hurtig hovedregning vil det tage ca. 50 timer at udføre
> backup. Dan det virkeligt være rigtigt ???

Jeg må da have været stresset, der skulle selvfølgelig have stået "Det
HAR nu kørt" samt "KAN det virkeligt"

Er det muligt at afbryde efter det f. eks. har kørt natten over og så
på et senere tidspunkt genoptage kørslen i Time Machine ?

MVH
Pico

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-11-10 20:18

Selvestemig <selvestemig@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at afbryde efter det f. eks. har kørt natten over og så
> på et senere tidspunkt genoptage kørslen i Time Machine ?

Ja, den fortsætter hvor den slap. Den lave hastighed nu skyldes nok at
den er i gang med nogen små filer.

Fra : Selvestemig

Dato : 06-11-10 14:38

On 6 Nov., 20:18, nos...@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) wrote:

> Ja, den fortsætter hvor den slap. Den lave hastighed nu skyldes nok at
> den er i gang med nogen små filer.
>
> --
> Mvh./Regards,    Niels Jørgen Kruse,    Vanløse, Denmark

OK, så lader jeg den kørere natten over og ser hvor langt den er
kommet. Jeg håber så det er små filer nu. Er det rigtigt opfattet at
hvis jeg slår Time Machine fra i morgen og sætter den til senere vil
den bare fortsætte med at lave backup ??
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-10 19:01

Selvestemig <selvestemig@gmail.com> wrote:

> Er det rigtigt opfattet at hvis jeg slår Time Machine fra i morgen og
> sætter den til senere vil den bare fortsætte med at lave backup ??

Man kan sagtens arbejde på den, mens TM laver backup ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 19:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man kan sagtens arbejde på den, mens TM laver backup ...

man kan også overveje om der er noget man kan eksludere fra Time Machine
... f.eks. system filer og "Applications" mappen ... dem har jeg
eksluderet da jeg jo altid kan geninstallere de ting ... ingen grund til
at de fylder 20-30 GB på min backup disk ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-11-10 22:58

Selvestemig <selvestemig@gmail.com> writes:

> Jeg er nu ved at lave en backup på en ekstern HD med Time Machine. Det
> her ny kørt over 3 timer og kun 5,32 GB af 73,87 GB er blevet backup.

Du kører kablet?

Fra : Selvestemig

Dato : 06-11-10 16:05

On 6 Nov., 22:58, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101106) wrote:

> Du kører kablet?
>
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Ja et USB kabel.

MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-11-10 01:27

Selvestemig <selvestemig@gmail.com> writes:

> Ja et USB kabel.

Fra din Mac til din TimeCapsule, ikke fra din TimeCapsule til din
eksterne disk.

Der kan let være en faktor 10 til forskel på gigabit-ethernet og
trådløst (selv med n).

Fra : Selvestemig

Dato : 07-11-10 02:39

On 7 Nov., 01:27, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101106) wrote:

> [...]
> trådløst (selv med n).
>
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

TimeCapsule, er det ikke noget trådløst hos Apple ?
Jeg har sat en ekstern HD til gennem et USB kabel og startet Time
Machine.
Nu har den kørt natten over og er færdig, det skyldes muligvis som
Kruse foreslog at der var små filer først, hvad ved jeg, det vigtigste
er at den er færdig og har gjort det på 14 - 15 timer

MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-11-10 13:16

> [...]

> Kruse foreslog at der var små filer først, hvad ved jeg, det vigtigste
> er at den er færdig og har gjort det på 14 - 15 timer

Jeg læste forkert. Jeg troede du havde købt en TimeCapsule.

Men til den første backup til en ekstern USB-disk kan det godt tage
MEGET lang tid. Der er mange små filer og der skal en del husholdning
til at registere al den nødvendige information i filsystemet, plus også
bare det at flytte data kan tage sin tid. En USB-disk kan maksimalt
klare 30 megabyte per sekund...

Men efter første kopi tager det ikke så lang tid...