Stemmestyring patch iPhone4
Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-11-10 15:18

Min iPhone skal have opereret stemmestyringen ud, og det kan kun gå for
langsomt.

Årsagen er den at lyde i omgivelserne aktiverer afspilning af musik.

Er der nogen som har fundet en udvej?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-10 15:30

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Min iPhone skal have opereret stemmestyringen ud, og det kan kun gå for
> langsomt.
>
> Årsagen er den at lyde i omgivelserne aktiverer afspilning af musik.
>
> Er der nogen som har fundet en udvej?

øh .. voice control er da kun aktiv hvis du holder "home" eller
headphone clickeren nede ?

/5thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-11-10 15:44

> øh .. voice control er da kun aktiv hvis du holder "home" eller
> headphone clickeren nede ?
>
> /5thomas

Denne gang skete det således:
Jeg afsluttede en samtale. Skulle til at tage notat af den. Trykkede på
home for at fjerne telefontastaturet. Det lukker ned. Musikken starter.
Den var lukket ned før jeg begyndte at ringe.

Man kunne forestille sig at jeg havde holdt lige længe nok på
home-tasten. Men holder jeg på home-tasten længe nok til at Voice
kontrol åbner, så forsvinder telefontastaturet ikke, og
stemmestyringsskærmen åbner, ikke til at tage fejl af.

It's a bug.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-10 21:01

> [...]
> kontrol åbner, så forsvinder telefontastaturet ikke, og
> stemmestyringsskærmen åbner, ikke til at tage fejl af.

har aldrig oplevet noget lign ....

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-11-10 23:31

> har aldrig oplevet noget lign ....

Hvorfor tror du, det er stemmestyringen? Kan det ikke være den berygtede
proximity sensor? Min iPhone 4 afbryder gladeligt forbindelsen, mens jeg
taler med folk. Engang ringede den til min hudlæge midt i en samtale.
Pludselig blev jeg afbrudt af hans telefonsvarer. Alt sammen fordi,
skærmen pludselig bliver aktiv, og jeg trykker på noget med kinden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-11-10 00:58

> [...]
> Pludselig blev jeg afbrudt af hans telefonsvarer. Alt sammen fordi,
> skærmen pludselig bliver aktiv, og jeg trykker på noget med kinden.

Jeg kender ikke til andre genveje til betjening af iPhonen.

Jeg brugte headset, da jeg lige havde hørt musik, inden jeg ringede op.
Jeg havde hele tiden øjnene på skærmen, netop fordi jeg havde oplevet
det før.

Jeg har også lagt mærke til begivenheder i iPhonen foreneligt med at den
modtager kommandoer på en eller anden måde. Jeg kan derfor ikke tro
andet at den lytter ...

Jeg vil da heller ikke udelukke at det er en betjeningsfejl, da jeg
trods alt er nydanser med iPhone.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-11-10 19:53

> Hvorfor tror du, det er stemmestyringen? Kan det ikke være den berygtede
> proximity sensor?

Det ser ud til at være en meget omdiskuteret emne på nettet, at
hovedtelefonerne kan medføre stemmestyringen aktiveres af sig selv.
Det er især løbere der har haft problemet. Hypotesen er at fugt
kortslutter fjernbetjeningen på hovedtelefonen.
Dette passer meget godt på min oplevelse, for jeg tror ikke jeg har
oplevet det uden at mit originale hovedtelefonsæt var tilsluttet.

<http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2058354&tstart=0>
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 20:03

> [...]
> Dette passer meget godt på min oplevelse, for jeg tror ikke jeg har
> oplevet det uden at mit originale hovedtelefonsæt var tilsluttet.

det giver så mere mening ... fordi så får du jo et "tryk" som aktiverer
voice control ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-10 22:42

> det giver så mere mening ... fordi så får du jo et "tryk" som aktiverer
> voice control ...

Uha, det problem havde jeg slet ikke hørt om. Det virker lidt som om,
skeletterne vælter ud af skabet Heldigvis bruger jeg ikke
hovedtelefoner, og proximity sensor afbryder mest samtalerne fra mit
arbejde. Hvis jeg er heldig, ringer de ikke igen Til gengæld har
jeg været lige ved at komem i skænderi med konen, fordi jeg øjensynligt
smed røret på. Endda flere gange.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-10 22:54

> [...]
> arbejde. Hvis jeg er heldig, ringer de ikke igen Til gengæld har
> jeg været lige ved at komem i skænderi med konen, fordi jeg øjensynligt

Skulle den ikke være fixet i den sidste nye iOS update ? ... jeg har
ihvertfald ikke oplevet det problem siden jeg opdaterede ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-10 07:50

> Skulle den ikke være fixet i den sidste nye iOS update ? ... jeg har
> ihvertfald ikke oplevet det problem siden jeg opdaterede ..

Den skulle være rettet, men der er stadig nogen, der har problemet, har
jeg læst. Sjovt nok synes jeg næsten, problemet er blevet værre hos mig.
Måske er det bare fordi, jeg har læst om det. Før tænkte jeg måske bare,
at vi var blevet afbrudt ved et tilfælde. Det kan jo ske. Jeg ringer
ikke mere end højst et par gange om dagen, så det tager lidt tid, før
jeg vil opdage en fejl, der kun optræder en gang imellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-11-10 22:58

> [...]
> arbejde. Hvis jeg er heldig, ringer de ikke igen Til gengæld har
> jeg været lige ved at komem i skænderi med konen, fordi jeg øjensynligt

Så vær stor i slaget og giv hende en iPhone 4 og bestil dette hvide
spæk:
<http://www.speckproducts.com/iphone/iphone-4/candyshell-1412.html>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-10 23:36

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Så vær stor i slaget og giv hende en iPhone 4 og bestil dette hvide
> spæk:
> <http://www.speckproducts.com/iphone/iphone-4/candyshell-1412.html>

Det løser jo ikke problemet med, at min iPhone 4 afbryder, når vi taler
sammen. Men det kan selvfølgelig være, hun får en med samme problem, og
så er vi jo lige gode om det. Jeg vil spørge hende igen, for hun bruger
sin telefon meget, og en 3G er altså ikke hurtig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 06-11-10 08:25

> [...]

> langsomt.
>
> Årsagen er den at lyde i omgivelserne aktiverer afspilning af musik.

Det er da en feature, der vil frem i verden, he, he...))

M.