Time Machine
Fra : Selvestemig

Dato : 05-11-10 07:56

Jeg har nu haft iMac i nogle måneder, jeg kørere Win7 og Mac på den.
Synes efterhånden det var på tide at lave backup på Mac også. Startede
Time Machine i den tro at jeg bare kunne lave backup på min usb
tilsluttede HD, jeg skal så vælge en placering til TM, men der starter
problemet, når jeg klikker på Vælg disk til sikkerhedskopi kommer der
en drop down uden nogen viste HD, men med en knap indstil Time
Capsule, klikker jeg på den er det kun AirPort enheder den leder
efter, dem har jeg ingen af.
Da jeg i sin tid satte den eksterne HD til blev jeg spurgt om den
skulle bruges til backup, det ønskede jeg ikke på daværende tidspunkt,
troede jeg uden problemer kunne gøre det senere.
Nogen der ved hvordan jeg kommer forbi den hurdle ?

MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-10 15:18

Selvestemig <selvestemig@gmail.com> wrote:

> [...]
> troede jeg uden problemer kunne gøre det senere.
> Nogen der ved hvordan jeg kommer forbi den hurdle ?

hvordan er den disk formateret ?

/thomas

Fra : Pico

Dato : 05-11-10 15:43

Den 05-11-2010 15:17, Thomas von Hassel skrev:

> hvordan er den disk formateret ?
>
> /thomas
NTFS, er det ikke det det hedder. Jeg kan skrive og læse til den fordi
jeg har installeret et eller andet program jeg har fået anbefalet her i
gruppen.

--
MVH
Pico

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-11-10 15:45

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> NTFS, er det ikke det det hedder. Jeg kan skrive og læse til den fordi
> jeg har installeret et eller andet program jeg har fået anbefalet her i
> gruppen.

USB storage device supported formats and protocols

http://support.apple.com/kb/ht2426

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Pico

Dato : 05-11-10 16:01

Den 05-11-2010 15:45, Flemming Rubini skrev:

> USB storage device supported formats and protocols
>
> http://support.apple.com/kb/ht2426

Nå så er det derfor. Takker for oplysningen.
Den var formateret sådan da jeg købte den
Kan man købe Mac formateret HD der kan tilsluttes usb ?

--
MVH
Pico

Fra : Jon

Dato : 05-11-10 17:20

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Den var formateret sådan da jeg købte den
> Kan man købe Mac formateret HD der kan tilsluttes usb ?

Ja, i alle fall hos forhandlere som vet hva en Mac er for et dyr. Eller
også kan du reformatere den disk du allerede har. Macens program
Diskverktøy (ligger på min norske maskin i /Programmer/Verktøy) gjør det
enkelt. OBS: Ved å reformatere slettes eksisterende data på disken!
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Pico

Dato : 05-11-10 19:32

Den 05-11-2010 17:19, Jon skrev:
> [...]
> Diskverktøy (ligger på min norske maskin i /Programmer/Verktøy) gjør det
> enkelt. OBS: Ved å reformatere slettes eksisterende data på disken!
Ja det er jeg klar over, men den 1 TB der er tilsluttede bruger jeg også
til backup mm. for Win så jeg må nok se at finde en anden disk.
Ellers tak for info.

--
MVH
Pico

Fra : Jon

Dato : 05-11-10 21:26

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Ja det er jeg klar over, men den 1 TB der er tilsluttede bruger jeg også
> til backup mm. for Win så jeg må nok se at finde en anden disk.
> Ellers tak for info.

Da er svaret altså at du kan formatere en hvilkensomhelst disk (tror jeg
da) med HFS+, så kjøp den disktype du ellers stoler på.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-10 21:01

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Nå så er det derfor. Takker for oplysningen.
> Den var formateret sådan da jeg købte den
> Kan man købe Mac formateret HD der kan tilsluttes usb ?

du kan altid omformatere disken selv. ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-10 21:01

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> NTFS, er det ikke det det hedder. Jeg kan skrive og læse til den fordi
> jeg har installeret et eller andet program jeg har fået anbefalet her i
> gruppen.

det virker ikke med Time machine ...

/thomas