iPad eller ej
Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-11-10 09:13

Hej alle,

nu svirrer rygterne jo igen om at iPad endelig kommer til Danmark - om
det har noget på sig skal jeg dog ikke kunne afgøre. Men hvad er folks
generelle holdning til iPad her i gruppen? Morten Lind lyder jo til at
det lige er det værktøj han har ventet på, som skal gøre hans arbejds-
dag lettere, men hvad med Jer andre? Er folk vilde efter at købe en
iPad, eller bliver den lanceret for sent i DK, i forhold til en evt.
snarligt kommende efterfølger?
Jeg har kun leget med en iPad et par gange, men kunne bestemt godt
finde på at købe en inden for en overskuelig fremtid.

Mvh Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-10 10:23

Hej,

> [...]
> det lige er det værktøj han har ventet på, som skal gøre hans arbejds-
> dag lettere, men hvad med Jer andre? Er folk vilde efter at købe en

Well, jeg købte en iPad tilbage i marts i år. Den bliver stadig brugt
dagligt. Så set på den led har det været en god investering.

Jeg ville dog ikke som Morten benytte den til at tage længere notater
o.lign. I hvert ikke uden et eksternt tastatur. Skal man bruge en
maskine til fx at tage noter ved forelæsninger, så er man nok noget
bedre tjent med en Macbook Air.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 04-11-10 12:16

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har kun leget med en iPad et par gange, men kunne bestemt godt
> finde på at købe en inden for en overskuelig fremtid.

Jeg har haft min i små tre uger nu, og jeg er stadig imponeret. Der er
nogle småting, jeg skal vænne mig til, men det er fortrinsvis i
softwarebrugerfladen. Jeg er ikke kommet så langt endnu, at den har
gjort min arbejdsdag lettere, på nær arbejdsrelaterede mails.

Jeg har uden problemer kunnet oprette min exchancearbejdsmail på både
min iPhone og iPad, men jeg kan ikke oprette den på min stationære, så
set i lyset af, at jo ikke sidder på kontor, er iPad´en et hit.

Notes er et hit på iPad

Pages og Numbers er også fine - eksporterer fint til .doc, ,xls og .pdf
- dog kan MSOffice ikke klare "å" i et Pagesdokument, konverteret til
..doc.

..docx eksisterer heller ikke.

Horisontalt er tastaturet suverænt stort, og måske véd du fra min snak
med Thorbjørn, at jeg ser på tastaturet, når jeg skriver, og derfor
skriver jeg ligeså hurtigt på iPad´en, som på mit protastatur.

Jeg er i hvert fald tilfreds.

Teliaaftale med 3 GB data om måneden til kr.: 69,-/mdl. Ingen binding.

WiFi kører super, og batteritiden er suveræn.

Velkommen tilbage, iøvrigt )))

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-11-10 07:35

> [...]
>
> Teliaaftale med 3 GB data om måneden til kr.: 69,-/mdl. Ingen binding.
>
> WiFi kører super, og batteritiden er suveræn.

Batteritid ved intensivt brug af både programmer og internet, og med
Push og blåtand slået til:

30 timer - 70% brugt.....jeg skal lige bruge den noget mere, inden jeg
vurderer, om batteriet er godt nok

M.

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-10 21:59

On 2010-11-04 09:13:17 +0100, Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> said:

> [...]
> Jeg har kun leget med en iPad et par gange, men kunne bestemt godt
> finde på at købe en inden for en overskuelig fremtid.

de der rygter.. siger de hvornår ??

Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-11-10 22:24

Den 04/11/2010 21:59, ecozyz skrev:

> de der rygter.. siger de hvornår ??

Mja... Rygterne siger at iOS 4.2 bliver frigivet inden for de næste 10
dages tid så vidt jeg kan læse. Da iOS 4.2 inkluderer dansk tastatur og
sprog, mener folk at iPad derfor også bliver sat til salg i DK, da det
ikke giver mening at lave sprogunderstøttelse til et så lille land som
DK, uden også at sælge iPad'en.

Mvh Jonas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-11-10 09:39

On 2010-11-04 09:13:17 +0100, Jonas Jalling said:

> [...]
> dag lettere, men hvad med Jer andre? Er folk vilde efter at købe en
> iPad, eller bliver den lanceret for sent i DK, i forhold til en evt.

Jeg har købt en hos Handyattake i Tyskland i september. Prisen er lidt
under den tyske Apple-store, men så kommer der 20,50 € oveni til
betaling og fragt. Jeg bestilte en mandag, og den ankom torsdag i samme
uge med GLS.
http://handyattacke.de/notebooks-webpads/webpads.htm

Omtale af butikken:
http://www.preissuchmaschine.de/haendlerbewertungen--2274.html

Jeg skal først og fremmest bruge den til fjernstyring af Sonos
musiksystem + til e-bøger. Jeg er især glad for at engelske ord kan
slås op direkte fra iBooks. Det er noget lettere end papirordbogen.

Og det er en glimrende sofa-computer! Safari er hurtig på den.
Hurtigere end mange bærbare pc'er jeg har set.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-11-10 08:01

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> under den tyske Apple-store, men så kommer der 20,50 ¤ oveni til
> betaling og fragt. Jeg bestilte en mandag, og den ankom torsdag i samme

Ups...det er kr.: 6000,- for min model - i USA koster den mindre end
kr.: 4000,-

Yep - enig

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-11-10 10:55

Den 04/11/10 09.13, Jonas Jalling skrev:
> Hej alle,

> Jeg har kun leget med en iPad et par gange, men kunne bestemt godt
> finde på at købe en inden for en overskuelig fremtid.
>
> Mvh Jonas

Det er langt fra alle der er tilfreds....
http://www.youtube.com/watch?v=gAFyUVK7T8Q

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 13:30

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Det er langt fra alle der er tilfreds....
> http://www.youtube.com/watch?v=gAFyUVK7T8Q

Hæ...jeg kunne da også finde masser af anker, hvis jeg troede, det var
noget andet end en iPad, men det er det jo ikke - DET ER EN iPAD.

Det er en transportabel minicomputer, der styres med fingrene og som
derfor ikke har de samme features som en computer med et "fuldt" OS.

Det må man indse - ingen printmenuer - ingen hierakisk mappestruktur -
ingen alt muligt andet.

Men det, den kan, kan den godt!

M.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 20-11-10 16:42

> [...]
> derfor ikke har de samme features som en computer med et "fuldt" OS.
>
> Det må man indse - ingen printmenuer - ingen hierakisk mappestruktur -

Den har heller ikke multiuser eller muligheden for guest-konto, så det
er ikke så sjovt at låne den ud til familie og venner. Og det er en
skam, for når den ligger fremme, er der mange der lige skal se noget på
nettet, eller browse mediesamlingen på mediecenteret osv.
De fleste opfatter den mere som tv og mediecenter end ipod eller
telefon. Altså ikke som en personlig compur, men som en fælles dims.

/a

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 17:15

Andreas Lorensen <andlo@fita.dk> wrote:

> [...]
> De fleste opfatter den mere som tv og mediecenter end ipod eller
> telefon. Altså ikke som en personlig compur, men som en fælles dims.

Øh - dét kan jeg ikke følge dig i - i vores familie bruger fire
forskellige mennesker iPad´en konstant, til hver deres formål.

Har du låst din?

M.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 21-11-10 06:05

> Øh - dét kan jeg ikke følge dig i - i vores familie bruger fire
> forskellige mennesker iPad´en konstant, til hver deres formål.

Øhhh - nej. Har ikke fundet ud af hvordan.

Kan de fire i familien hver isaer bruge mail, spille spil osv uden at
kunne tilgaa de andres email, spil profiler osv?
Hvordan har du faaet opsat det?

Fra : Morten Lind

Dato : 23-11-10 14:50

> [...]

> Kan de fire i familien hver isaer bruge mail, spille spil osv uden at
> kunne tilgaa de andres email, spil profiler osv?

OK - du vil ha´ låste brugerkonti - nej, det har jeg ikke fået den til -
så har jeg misforstået dig.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Marianne

Dato : 20-11-10 23:31

"Henry Lerche Madsen" <henrylerchemadsen@mac.com> skrev i en meddelelse

> Det er langt fra alle der er tilfreds....
> http://www.youtube.com/watch?v=gAFyUVK7T8Q

Uhh - det er godt lavet Omend ikke noget nyt.

mvh
Marianne