Hvordan deler man en scanner mellem en PC ~
Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-11-10 21:29

Jeg har forsøgt at spørge hos forskellige, herunder i Computercity, Fona
og Humac, men ingen der kan svare mig på, om man kan dele sin scanner
mellem en PC og en iMac.

Jeg har forsøgt mig med at bruge den usb-switch, jeg før brugte til at
dele en printer med, men den duer ikke; godt nok finder den scanneren og
give vanlig Windows-lyd/laver opstart-lyd på scanneren i Mac), MEN der
kan ikke scannes.

I Fona ringende en ekspedient til Apple og fik at vide, at
AirportExpress kunne være en løsning, hvorfor jeg købte en sådan med ret
til retur, hvis det ikke virkede. Det gjorde det ikke, så jeg er nu
slået hjem til start og må indtil en løsning findes bruge omvejen med 2
løse kabler, der kobles mellem scanner og den computer, der skal scannes
fra.

Det undrer mig, at der ikke findes en løsning, så jeg prøver her, hvor
så mange før har hjulpet og spørger derfor, om der er der nogen, der har
et bud på en løsning.

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-11-10 21:37

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Det undrer mig, at der ikke findes en løsning, så jeg prøver her, hvor
> så mange før har hjulpet og spørger derfor, om der er der nogen, der
> har et bud på en løsning.

En scanner med trådløst netværk og drivere til både OS X og Windows?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-11-10 22:11

Den 02/11/10 21.37, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101102 skrev:

> En scanner med trådløst netværk og drivere til både OS X og Windows?

Det drejer sig om en HP Scanjet G2710, hvor den jeg har forsøgt med at
installere drivere og program fra den medfølgende cd. Det virkede ikke
ordentligt, så jeg ringede til HP og fik at vide, at cd'en ikke duede
til Windows7, hvorfor jeg skulle downloade fra HP's hjemmeside, hvilket
jeg har gjort til både Win-maskinen og min iMac.

Når jeg efterfølgende har forsøgt at starte en scanning med scanneren
delt via en usb-switch, sker der som skrevet det, at den medfører
Windows-lyden der viser, at ny hardware er fundet, mens Mac'en ved start
af scannerprogrammet melder fejl.

Med hensyn til trådløst netværk, ved jeg ikke had du mener/hvordan jeg
skal gribe det an, så ...??

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-11-10 22:13

Den 02/11/10 21.37, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101102 skrev:

> En scanner med trådløst netværk og drivere til både OS X og Windows?

PS! Hvordan kommer jeg fra scanneren ind i routeren(det medfølgende
kabel er jo til usb)?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-10 10:08

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> PS! Hvordan kommer jeg fra scanneren ind i routeren(det medfølgende
> kabel er jo til usb)?

det gør du ikke .. med mindre scanneren er en decideret netværks
scanner.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-11-10 11:47

Den 03/11/10 10.07, Thomas von Hassel skrev:

> det gør du ikke .. med mindre scanneren er en decideret netværks
> scanner.

> /thomas

.... hvilket den så ikke er, men er der en løsning?
Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-11-10 13:45

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Med hensyn til trådløst netværk, ved jeg ikke had du mener/hvordan jeg
> skal gribe det an, så ...??

Jeg mener du skal KØBE en scanner der er beregnet til det du gerne vil.

I vore dage betyder det trådløst netværk...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-11-10 13:45

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> ... hvilket den så ikke er, men er der en løsning?
> Hans

Køb en mere?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-11-10 13:46

> [...]

> delt via en usb-switch, sker der som skrevet det, at den medfører
> Windows-lyden der viser, at ny hardware er fundet, mens Mac'en ved

Det lyder som om din USB-switch ikke usynligt fører tingene videre men
melder sig på banen som en dims.

Sagt på en anden måde - kig i Om Denne Mac -> Flere oplysninger under
USB og se hvad OS X kan se.

Fra : Helge Hammer

Dato : 03-11-10 16:25

Den 02/11/10 21.29, Hans Houmøller skrev:
> [...]
> dele en printer med, men den duer ikke; godt nok finder den scanneren og
> give vanlig Windows-lyd/laver opstart-lyd på scanneren i Mac), MEN der

Kan du scanne i Windows7 men ikke i OSX, når du bruger USB switchen; er
det det du mener?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-11-10 20:00

Den 03/11/10 16.24, Helge Hammer skrev:

> Kan du scanne i Windows7 men ikke i OSX, når du bruger USB switchen; er
> det det du mener?

Nej. Begge computere kan bruge scanneren, når de er koblet på alene, men
begge computere kan "se", at der er en scanner, når de er forbundet via
usb-switch.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-10 20:52

> [...]

> Nej. Begge computere kan bruge scanneren, når de er koblet på alene, men
> begge computere kan "se", at der er en scanner, når de er forbundet via

Når du siger USB switch .. hvad mener du så nøjagtigt ?

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-11-10 21:07

Den 03/11/10 20.52, Thomas von Hassel skrev:

> Når du siger USB switch .. hvad mener du så nøjagtigt ?
>
> /thomas

Jamen, prøv at kigge her:

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525618

Det er præcis sådan en jeg har.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-11-10 21:09

Den 03/11/10 21.07, Hans Houmøller skrev:
> [...]

Men måske skulle jeg have denne her i stedet:

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1489906

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-10 21:24

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Men måske skulle jeg have denne her i stedet:
>
> http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1489906

nej

/thomas

Fra : Helge Hammer

Dato : 05-11-10 16:56

Den 03/11/10 21.24, Thomas von Hassel skrev:

> nej
>
> /thomas

Jo!
Den du har kan ikke trække scanneren via USB stikket alene. Der skal
extern strømkilde til. Jeg har selv en HP scanner, der ikke kan køre via
en HUB, den skal direkte i computerens USB port.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-10 21:01

Helge Hammer <helge.hammer@elromail.dk> wrote:

> [...]
> extern strømkilde til. Jeg har selv en HP scanner, der ikke kan køre via
> en HUB, den skal direkte i computerens USB port.

Han vil _dele_ scanneren mellem to maskiner .. det kan han ikke med en
simpel USB hub ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-10 21:24