Bitter Sweet Symphony - The Verve
Fra : Ralph

Dato : 01-11-10 23:32

Var lige et smut på Youtube, og så Live 8 (som jeg missede pga. en tur til
Kroatien), der var en kommentar om at The Verve ikke havde tjent nogen penge
på at lave Verdens bedste popsang(subj.), kan det passe, og hvorfor.

Åge behøver ikke at spørge om hvad Live8 eller the Verve er - søg på Youtube
hvis du gider, eller lad være.

--
Ralph

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-11-10 08:35

Ralph skrev:

> [...]
> om at The Verve ikke havde tjent nogen penge på at
> lave Verdens bedste popsang(subj.), kan det passe,

Er det ikke normalt sådan at pengene fra et
velgørenhedsarrangement som "Live 8" skal gå
ubeskåret til arrangementets angivne formål?

--
Herluf :·)

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 02-11-10 15:35

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Er det ikke normalt sådan at pengene fra et
> velgørenhedsarrangement som "Live 8" skal gå
> ubeskåret til arrangementets angivne formål?

Joh, men nu er "Bittersweet symphony" jo en halvgammel sang, som man næsten
må formode The Verve skulle have tjent en bette skilling på. Den er i hvert
fald blevet spillet meget i de sidste 15 år.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 02-11-10 15:39

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:

> Joh, men nu er "Bittersweet symphony" jo en halvgammel sang, som man
> næsten må formode The Verve skulle have tjent en bette skilling på.
> Den er i hvert fald blevet spillet meget i de sidste 15 år.

Fra Wikipedia:

Although the song's lyrics were written by Verve vocalist Richard Ashcroft,
it has been credited to Keith Richards and Mick Jagger after charges by the
original copyright owners that the song was plagiarized from the Andrew
Oldham Orchestra recording of The Rolling Stones' 1965 song "The Last Time."

http://en.wikipedia.org/wiki/Bitter_Sweet_Symphony
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ralph

Dato : 02-11-10 17:48

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:4cd02263$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> charges by the original copyright owners that the song was plagiarized
> from the Andrew Oldham Orchestra recording of The Rolling Stones' 1965

Tak for svar, det må dæ'me være træls at give penge til folk der må formodes
at være milliardærer.

--
Ralph

Fra : Peter G

Dato : 15-11-10 13:22

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> Tak for svar, det må dæ'me være træls at give penge til folk der må formodes
> at være milliardærer.

Mjaeh. sangen "Bittersweet Symphony" er ikke meget værd uden
melodi-linjen og den er klart planket. SÃ¥ hvem skrev egentlig sangen?

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org