iPhone og normaltid/sommertid?
Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-10 15:33

Hej

Hvorfor vil iPhone ikke vise normaltid ved synkronisering?

Man skal slå automatisk tid fra, før den makker ret???

På forhånd tak

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-10 15:35

> Hej
>
> Hvorfor vil iPhone ikke vise normaltid ved synkronisering?
>
> Man skal slå automatisk tid fra, før den makker ret???
>
> På forhånd tak

It's a bug ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-10 15:53

> It's a bug ...
>
> /thomas

Ja da, jeg er blot så naiv, at jeg tror, at højtuddannede ingeniører
tænker sig om, men jeg bruger så mine egne hjerneceller til at løse de
stakkels programmørers mangler.

A pro pos har jeg da et aber dabei:

NemID kørte skidt den forgangne weekend - men den kørte fint hos mig,
for jeg brugte det samme genvejstrick, som dengang BEC ikke kunne levere
en smidig Mac/Safariløsning til netbank.

Og genvejstricket er at opdatere browseren, når den melder fejl - sjovt

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-10 15:58

> Ja da, jeg er blot så naiv, at jeg tror, at højtuddannede ingeniører
> tænker sig om, men jeg bruger så mine egne hjerneceller til at løse de
> stakkels programmørers mangler.

Det er nok fordi USA først skifter til vintertid om 1 eller 2 senere end
vi gør ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-11-10 16:13

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Hej
>
> Hvorfor vil iPhone ikke vise normaltid ved synkronisering?
>
> Man skal slå automatisk tid fra, før den makker ret???

Det lyder som om din Mac er forkert sat op

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-11-10 16:14

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Det er nok fordi USA først skifter til vintertid om 1 eller 2 senere end
> vi gør ...

Min føn skiftede præcis som den skulle. Var i byen og drikke øl, så var
alligevel vågen til at se efter :)

Det er nok fordi Morten har en 4'er. Eller en G5'er... Eller nowet.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-11-10 16:24

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101101 <nospam0002+20101101@gmail.com> wrote:

> Min føn skiftede præcis som den skulle. Var i byen og drikke øl, så var
> alligevel vågen til at se efter :)
>
> Det er nok fordi Morten har en 4'er. Eller en G5'er... Eller nowet.

Nok snarere nowet

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-10 09:32

> Nok snarere nowet

Min iPhone 4 har også skiftet, som den skulle. Hvornår er det, du siger,
iPhone 4 viser forkert tid?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 02-11-10 15:43

> Min iPhone 4 har også skiftet, som den skulle. Hvornår er det, du siger,
> iPhone 4 viser forkert tid?

Nå, så er det måske forskelligt ??????? Altså, min 4´er gik ikke til
normaltid.

Da jeg stillede "tid" til manuelt, gik den til normaltid.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-10 16:27

> Nå, så er det måske forskelligt ??????? Altså, min 4´er gik ikke til
> normaltid.
>
> Da jeg stillede "tid" til manuelt, gik den til normaltid.

OK. Det var fordi du skrev: "Hvorfor vil iPhone ikke vise normaltid ved
synkronisering?" Så troede jeg, det var ved synkronisering. Min iPhone 4
står til automatisk indstilling af tid. Den skiftede helt korrekt til
normaltid, selv om den var flere hundrede kilometer fra min Mac. Jeg
tror, du skal se på, om din computer står rigtigt med tidszone osv. Den
bør stå på "København", automatisk sommertid osv.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 02-11-10 16:52

> [...]
> tror, du skal se på, om din computer står rigtigt med tidszone osv. Den
> bør stå på "København", automatisk sommertid osv.

Det gør den skam også Som du ved, er jeg just ingen novice, men
måske handler det om Mac´ens styresystem?(Gu´ gør det ej ).

Der er ikke noget, der hedder "automatisk sommertid" på /min/ iPhone, så
det er der sikkert heller ikke på din

Derudover har alle medier jo skrevet om samme "feature" i henholdsvis
Australien, New Zealand og om en uge USA.

Du har nok bare en bedre og nyere iPhone end jeg.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-10 19:58

> Det gør den skam også Som du ved, er jeg just ingen novice, men
> måske handler det om Mac´ens styresystem?(Gu´ gør det ej ).

Nej, jeg regner da også med, at du har prøvet det før
Det sker da bare en gang imellem, at nogle indstillinger pludselig ikke
står, som man troede. Jeg ved ikke, hvordan det sker. Måske ved
opdateringer, hvor noget nulstilles. Derfor kan det være en god idé at
gå indstillingerne igennem, hvis noget driller.

> Der er ikke noget, der hedder "automatisk sommertid" på /min/ iPhone, så
> det er der sikkert heller ikke på din

Nej, det hedder bare "automatisk" og ikke andet. Ellers kan man bare
vælge 24 timers ur. Det er det hele.

> Derudover har alle medier jo skrevet om samme "feature" i henholdsvis
> Australien, New Zealand og om en uge USA.

OK, det har måske drillet flere steder. Vores radiostyrede vejrstation
skiftede også først dagen efter, selv om den angav, at den havde fin
forbindelse til "Funkuhr" i Frankfurt.

> Du har nok bare en bedre og nyere iPhone end jeg.

Er det ikke den samme, vi har?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-10 16:26

> [...]

> alligevel vågen til at se efter :)
>
> Det er nok fordi Morten har en 4'er. Eller en G5'er... Eller nowet.

min er også en 4'er ...*

/thomas

* med meget ny software så det kan da være det er der skoen trykker ..

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-11-10 09:50

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Min iPhone 4 har også skiftet, som den skulle. Hvornår er det, du siger,
> iPhone 4 viser forkert tid?

Til gengæld er vækkeuret gået helt i spunk og ringer en time senere end
bestilt.

Nå, bare man ved det, så kan man sætte alle alarmerne en time frem.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-10 09:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101102 <nospam0002+20101102@gmail.com> wrote:

> Til gengæld er vækkeuret gået helt i spunk og ringer en time senere end
> bestilt.
>
> Nå, bare man ved det, så kan man sætte alle alarmerne en time frem.

Jeg læste lige på Mediamac, at man bare skal slette alarmerne og taste
dem ind igen. Jeg synes nu, at mine fungerer fint. Jeg brugte godt nok
ikke alarmen søndag morgen, hvor vi gik til normaltid, men mandag og
tirsdag har den da fungeret, selv om jeg bruger de samme indtastede
alarmer som før.
--
Henrik Münster
Esbjerg