Synkronisere Iphone og Ipad på samme PC
Fra : -= bgn =-

Dato : 30-10-10 17:49

Jeg er PC mand, som har bevæget sig ind i Mac-land. )
Først fik jeg en Iphone 3GS som jeg tilsluttede Itunes på min PC herhjemme,
og oprettede en konto til den.
Så fik jeg en Ipad Wi-fi-3G 64GB på mit arbejde, som jeg tilsluttede Itunes
på min PC på mit arbejde og oprettede en konto til den.
Nu har jeg 2 forskellige kontoer - én på hver PC.
Når jeg tager min Ipad med hjem, tilslutter den til Itunes på min hjemme-PC,
og logger på med min konto inde fra mit arbejde, så er ruderne af mine
programmer "greyet ud" og prøver jeg at sætte et flueben i synkroniser,
kommer der en pop-up som siger, at alle programmer og data på Ipad vil blive
slettet og erstattet med programmer fra dette Itunes bibliotek, og det samme
gør sig gældende når jeg sætter min Iphone til computeren på mit arbejde, og
prøver at synkronisere.
Kan jeg kun synkronisere min Ipad på min arbejds-PC og min Iphone kun på min
hjemme-PC?
Kan jeg evt. kopiere/synkronisere mine Itunes mapper på de 2 computere, så
jeg kan synkronisere min Iphone og min Ipad på begge computere?

Har i en løsning på hvordan jeg "samler" min Iphone konto og min Ipad konto
på samme PC?

Tillægsspørgsmål - På mit arbejde skal vi i starten af 2011 have nye
computere. Hvordan får jeg kopieret alt "Ipad-materiale" over på den nye PC
så jeg kan synkronisere med denne?

BG

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-10-10 18:55

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> [...]
> på min PC på mit arbejde og oprettede en konto til den.
> Nu har jeg 2 forskellige kontoer - én på hver PC.

Det er vel også meningen? Du vil vel ikke have dine private ting rodet
sammen med arbejdet?

Opret en arbejdslogin på din hjemme PC og sæt iTunes på den login til
samme konto som på arbejde.

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 09:48

> Det er vel også meningen? Du vil vel ikke have dine private ting rodet
> sammen med arbejdet?
>
> Opret en arbejdslogin på din hjemme PC og sæt iTunes på den login til
> samme konto som på arbejde.

Nu er det en arbejdstelefon jeg har, og der ligger ikke noget privat på den,
andet end nogle små-programmer jeg har købt. Jeg har bare oprettet en konto
i Itunes da jeg fik den, og opsætning og installering foregik på min private
PC her hjemme.

Mener du med "arbejdslogin" en VPN forbindelse til mit arbejde? Der vil jeg
jo ikke kunne komme i kontakt med C-drevet på min arbejds-PC, da denne ikke
er tændt.

Jeg kan godt logge på Itunes herhjemme med min konto fra arbejdet, men det
hjælper ikke på synkroniseringen, som jeg beskrev tidligere.

Er det ikke muligt at samle/kopiere disse 2 kontoer over på samme PC ?

BG

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 09:59

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> Er det ikke muligt at samle/kopiere disse 2 kontoer over på samme PC ?

jo .. du kan samle din musik etc. på én maskine og synkronisere dine
enheder på den maskine .. den ene af dem skal du så lave en "slet og
sync" eftersom den er tilnkyttet en anden iTunes konto ..

/thomas

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 10:44

> [...]
> enheder på den maskine .. den ene af dem skal du så lave en "slet og
> sync" eftersom den er tilnkyttet en anden iTunes konto ..

Nu er det ikke musik der ligger på hverken min Iphone eller Ipad, men
købt/free software. Vil jeg ikke miste installeret købt/free software ved at
på det ene produkt at vælge "slet og sync".? Det er nemlig det der står i
Tunes når jeg prøver at synkronisere, at itunes netop vil slette enheden og
kopiere det som ligger i Itunes over på den tilsluttede enhed. Free software
er ikke problemet, for det kan hentes igen, men der ligger købt software på
begge enheder.

Kan man ikke kopiere de "apple-mapper" som Itunes måtte ha oprettet fra én
PC til den anden PC, og på den måde bruge samme PC til at synkronisere begge
enheder?

Hvordan står jeg ellers stillet, når vi nu skifter vores gamle computere ud
på arbejdet - så kan jeg jo ikke synkronisere min Ipad mere, hvis ikke jeg
kan flytte nogle mapper?

BG

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 10:48

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> [...]
> på arbejdet - så kan jeg jo ikke synkronisere min Ipad mere, hvis ikke jeg

Som jeg skrev før, du kan altid flytte dine data, programmer etc. ...
højreklik på et App i iTunes og vælg "vis i stifinder" for at se hvor
iTunes gemmer dem.

Saml det hele på én maskine og start forfra med sync. på den ene enhed.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-10 11:08

> [...]
> iTunes gemmer dem.
>
> Saml det hele på én maskine og start forfra med sync. på den ene enhed.

Iøvrigt(Tillæg)...købt software skal blot "købes" igen, så man
gendownloader, får at vide, at programmet har man allerede købt og
geninstallerer.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 12:28

> Iøvrigt(Tillæg)...købt software skal blot "købes" igen, så man
> gendownloader, får at vide, at programmet har man allerede købt og
> geninstallerer.

Nemlig ... men du kan ikke se inden du klikker "køb" om du har købt
eller ej ...

/thomas

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 13:00

> Nemlig ... men du kan ikke se inden du klikker "køb" om du har købt
> eller ej ...

Skal det forståes på den måde, at hvis jeg kopierer mappen "Itunes" (som
ligger i C:\Users\"mit navn"\Music\Itunes) fra min private PC over på min
arbejds-PC, så vil jeg i Itunes på min arbejds-PC - med min Iphone konto fra
min privare PC - kunne synkronisere min Iphone på min arbejds-PC ??

Og på samme måde vil jeg kunne kopiere mappen fra min arbejds-PC (her er min
Ipad synkroniseret) over på min private PC, og i Itunes logge ind med
kontoen på min Ipad, og så synkronisere den.

Er det korrekt forstået?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 13:20

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> [...]
> Ipad synkroniseret) over på min private PC, og i Itunes logge ind med
> kontoen på min Ipad, og så synkronisere den.

Jeg er forvirret nu.

hvad vil du opnå ?

At synce dine to enheder med den samme PC, eller kunne synce begge
enheder fra begge PC'er ?

/thomas

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 15:09

> hvad vil du opnå ?
>
> At synce dine to enheder med den samme PC, eller kunne synce begge
> enheder fra begge PC'er ?
>
> /thomas

Undskyld hvis jeg roder lidt rundt med tingene. ))

Jeg vil gerne kunne synkronisere min Iphone og min Ipad fra begge PC´er.

BG

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 15:18

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> Undskyld hvis jeg roder lidt rundt med tingene. ))
>
> Jeg vil gerne kunne synkronisere min Iphone og min Ipad fra begge PC´er.

ok ... det kan du ikke

/thomas

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 15:41

> ok ... det kan du ikke
>
> /thomas

) Ok, kan jeg så synkronisere mine to enheder med den samme PC ?

Og når nu vi skifter vores computere ud på arbejdet, kan jeg så kopiere
"Itunes-mappen" fra den gamle PC direkte over på den nye PC og så
synkronisere?

BG

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 15:46

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> ) Ok, kan jeg så synkronisere mine to enheder med den samme PC ?

ja

> Og når nu vi skifter vores computere ud på arbejdet, kan jeg så kopiere
> "Itunes-mappen" fra den gamle PC direkte over på den nye PC og så
> synkronisere?

jep

/thomas

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 16:08

> ja

> jep
>
> /thomas

Ved i begge tilfælde "bare" ved at kopiere hele mappen "Itunes" over på den
anden PC, og så tilslutte enten min Iphone eller min Ipad ??

BG

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-10-10 16:34

> Ved i begge tilfælde "bare" ved at kopiere hele mappen "Itunes" over på
> den anden PC, og så tilslutte enten min Iphone eller min Ipad ??
>
> BG

Hej Thomas
Tror sku lige du er ved at blive dagens mand )))

Jeg kopierede hele Itunes mappen over på min bærbare PC - bare for at
prøve - og her virker synkroniseringen nu af min Iphone. Jeg skulle lige
svare på om jeg ville godkende den nye computer til at den skulle
synkronisere, og da jeg prøvede at hente et gratis-program, skulle jeg lige
bekræfte min konto med sikkerhedstallet på mit Visa.

Nu skal jeg prøve i morgen at kopiere Itunes mappen ud af min arbejds-PC og
så kopirer jeg også denne ind på min bærbare.
Vil der ikke være filer af samme navn som jeg evt. vil overskrive med Itunes
mappen til min Ipad?

Er der en begrænsning i hvor mange gange med kan flytte rundt - Itunes skrev
nemlig at der nu var 3 computere godkendt til denne konto.

BG

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-10 21:41

-= bgn =- <bo@bgn.dk> wrote:

> Er der en begrænsning i hvor mange gange med kan flytte rundt - Itunes skrev
> nemlig at der nu var 3 computere godkendt til denne konto.

du kan have 5 maskiner registeret til dit iTunes login af gangen ..

/thomas

Fra : -= bgn =-

Dato : 02-11-10 17:53

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> du kan have 5 maskiner registeret til dit iTunes login af gangen ..
>
> /thomas

Hej Thomas

Jeg kopierede nu hele Itunes-mappen fra min arbejds-PC på mit arbejde (min
Ipad), over på min bærbare PC herhjemme, og det virker fint.
Så prøvede jeg at kopiere Itunes-mappen fra min private PC herhjemme (min
Iphone), over på den bærbare herhjemme - og dermed sikkert overskrev noget
af det der lå fra min arbejds-PC - men det gik ikke. Det er kun den ene der
kan synkronisere med den bærbare.
Kan Itunes mappen kun ligge i C:\Users\????\Music\Itunes, eller kan man have
2 mapper liggende hvert sit sted og så få Itunes til at pege på dem hver for
sig?

BG

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-10-10 16:31

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> writes:

> Jeg vil gerne kunne synkronisere min Iphone og min Ipad fra begge PC´er.

Sådan virker det desværre ikke.

Synkronisering er generelt svært. Apple har truffet det valg for dig,
at du kun har ET moderskib, og det gør en del tekniske ting temmeligt
meget nemmere.