EyeTv hybrid
Fra : BM

Dato : 30-10-10 14:07

Hej
Nogle erfaringer med subj. fra Elgato og Stofa cabel TV. Virker det? Ka
det anbefales?

MVH
Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-10 14:08

BM <otn@stofanet.dk> wrote:

> Hej
> Nogle erfaringer med subj. fra Elgato og Stofa cabel TV. Virker det? Ka
> det anbefales?

hvis du kan "nøjes" med ukryptede DVB-C kanaler så ja ...

/thomas

Fra : BM

Dato : 30-10-10 17:00

On 2010-10-30 15:08:14 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvis du kan "nøjes" med ukryptede DVB-C kanaler så ja ...
>
> /thomas

Hej Thomas
Betyder det så at jeg ikke vil kunne se alle de kanaler jeg kan se på
vores gamle analoge Sony tv? Hvordan kan man se hvilke kanaler der er
krypterede?
MVH
Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-10 17:04

BM <otn@stofanet.dk> wrote:

> Hej Thomas
> Betyder det så at jeg ikke vil kunne se alle de kanaler jeg kan se på
> vores gamle analoge Sony tv? Hvordan kan man se hvilke kanaler der er
> krypterede?

Spørg Stofa ?

Yousee sender alle kanaler fra grund, mellem og fuld pakkerne
ukrypteret, mens du skal have dekoder kort for at se alle ekstra
pakkerne, TV1000, Canal+, HD pakken etc.

I værste fald kan du kun se "free to air" programmerne, dvs. DR, TV2 og
lokale kanaler

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 31-10-10 13:26

Den 30-10-2010 17:59, BM skrev:

> Hej Thomas
> Betyder det så at jeg ikke vil kunne se alle de kanaler jeg kan se på
> vores gamle analoge Sony tv? Hvordan kan man se hvilke kanaler der er
> krypterede?

Du skal checke om den antenneforening du er tilknyttet tilbyder digitalt
spejl (jeg tror næsten de alle gør det nu). Hvis den er, kan du se alle
de programmer du har i din pakke digitalt også.

--
Robert Piil

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-10-10 13:42

On 2010-10-30 17:59:45 +0200, BM said:

> Betyder det så at jeg ikke vil kunne se alle de kanaler jeg kan se på
> vores gamle analoge Sony tv? Hvordan kan man se hvilke kanaler der er
> krypterede?

Stofa sender de digitale kanaler, der er i din pakke, ukrypteret. Det
er kun betalingskanalerne der er krypteret. Dvs.Canal+ og TV1000 mm.
Du kan se på Stofa.dk, hvad der gælder i din antenneforening.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-10-10 17:10

Hej

> hvis du kan "nøjes" med ukryptede DVB-C kanaler så ja ...

Ellers skal du kigge på Terratec H7, som har plads til CA modul

http://digitalt.tv/terratec-h7

Spiller fantastisk på min Mac Mini, sammen med EyeTV :)

Mvh
Hans

Fra : PostMan

Dato : 30-10-10 20:48

Den 30-10-2010, skrev BM:
> Hej
> Nogle erfaringer med subj. fra Elgato og Stofa cabel TV. Virker det? Ka det
> [...]

Hejsa

Jeg har stofa i århus og bruger denne dvb-c tuner
Cinergy HTC USB XS HD
har teste den på en hackingTosh med evytv software

der finde jeg disse kanaler, i Basis Pakke
NatGeo Wild HD, Das Erste HD, Zaptor Tv, TV3
Prøvekanal 1, VH1 Classic Europe,
Sverige 1 Sverige 2
ARD, NDR, NRK1, TV Aarhus, TV4 Sverige
ZDF, TV 2 Norge,SVT HD, ZDF HD

hos mig hakker NatGeo Wild HD lidt, men ikke DR HD
er nok min computer, der er ikke noget galt på min PC

og selvfølgelige de danske
DR1, DR2, TV 2
DR HD, DR K ,DR Rama, DR UPDATE

Dem vil du helt sikkert finde med Elgato'en også.

Vh

PostMan

Fra : BM

Dato : 31-10-10 12:14

On 2010-10-30 21:48:10 +0200, PostMan <nomail@denvirkerikke.dkkkk> said:

> [...]
> DR1, DR2, TV 2
> DR HD, DR K ,DR Rama, DR UPDATE
>
> Dem vil du helt sikkert finde med Elgato'en også.

Hej
Tusind tak til alle for svarene. Jeg køber subj. og vender tilbage med
resultatet.
MVH
Ole

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-10-10 11:13

BM <otn@stofanet.dk> writes:

> Hej Thomas
> Betyder det så at jeg ikke vil kunne se alle de kanaler jeg kan se på
> vores gamle analoge Sony tv? Hvordan kan man se hvilke kanaler der er
> krypterede?

En EyeTV Hybrid kan både tage analogt, digitalt luftsignal og digitalt
kabelsignal.

Du vil meget hurtigt finde ud af at kvaliteten på det digitale er bedre
end på det analoge, men du kan stadig se de analoge kanaler du kan se nu.