Passer disse ram i min iMac
Fra : Langgaard

Dato : 28-10-10 07:11

Hej

Købte disse ram: mt16jsf25664hz-1g1f1, men når jeg monterer dem
starter dyret ikke, men kommer kun med nogle kedelige brøl (der lyder
som råb om hjælp.
Jeg har forsøgt at montere et modul af gangen, og tjekket at de sidder
korrekt, men det giver samme resultat (brøl).

Maskinen er fra 2009 med Model-id iMac10,1.

Burde de ikke passe?

MVH Leif Langgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-10 19:53

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> korrekt, men det giver samme resultat (brøl).
>
> Maskinen er fra 2009 med Model-id iMac10,1.

Jo, det ser da sådan ud ud fra de tekniske data. Et enkelt sted, når jeg
søger med Google, står de til at være 533 MHz, men andre steder står de
til at være 1066 MHz, som Apple også foreskriver. Hvis RAM'en er for
langsom, så mener jeg da også bare, at computeren sætter farten lidt
ned.
Det er ellers utroligt, som RAM falder i pris. Man skal bare
være tålmodig et par måneder, så en prisen faldet 40%.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Langgaard

Dato : 30-10-10 02:51

On 28 Okt., 20:53, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jo, det ser da s dan ud ud fra de tekniske data. Et enkelt sted, n r jeg
> s ger med Google, st r de til at v re 533 MHz, men andre steder st r de
> til at v re 1066 MHz, som Apple ogs foreskriver. Hvis RAM'en er for
> langsom, s mener jeg da ogs bare, at computeren s tter farten lidt
> ned.
>         Det er ellers utroligt, som RAM falder i pris. Man skal bare
> v re t lmodig et par m neder, s en prisen faldet 40%.

Rammene ryger ud igen, et er at de skulle passe/virke, fakta er at det
gør de ikke, så jeg finder nogle andre blokke.

PS.
Mit problem med forsvundne "Fra" oplysninger i "Mail" er gået i sig
selv, Uden jeg har gjort noget ud over noget synkronisering og alm.
opdateringer

--
Leif Langgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-10 23:21

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Rammene ryger ud igen, et er at de skulle passe/virke, fakta er at det
> gør de ikke, så jeg finder nogle andre blokke.

Jeg har før nævnt det, men jeg plejer at finde den rigtige type på
Kingston.com. Så laver jeg en Google-søgning på den type på danske
hjemmesider. Det giver en række netbutikker, der fører den pågældende
RAM. Man kan så shoppe rundt efter pris, leveringstid og butikkens
troværdighed.

> PS.
> Mit problem med forsvundne "Fra" oplysninger i "Mail" er gået i sig
> selv, Uden jeg har gjort noget ud over noget synkronisering og alm.
> opdateringer

Det var da dejligt. Jeg har også været ude for, at Mail.app opførte sig
mærkeligt. Efter en genstart var problemerne væk. Det er dejligt, når
problemer løser sig selv.
--
Henrik Münster
Esbjerg