Time to say goodbye
Fra : Kert Rats

Dato : 28-10-10 15:25

Flot, flot video. Se den i HD.
Musikken er jo er storslået og hjertegribende.

http://mommer.wordpress.com/2010/09/04/time-to-say-goodbye/

Venligst

Kert Rats

Fra : Michel

Dato : 28-10-10 16:48

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Flot, flot video. Se den i HD.
> Musikken er jo er storslået og hjertegribende.
>
> http://mommer.wordpress.com/2010/09/04/time-to-say-goodbye/

Helt enig. Men denne er endnu bedre inden for genren (synes jeg):

Evelin - Wenn es dich gibt: http://www.youtube.com/watch?v=IWcdLoFSqUI

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 17:22

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Men denne er endnu bedre inden for genren (synes jeg):
>
> Evelin - Wenn es dich gibt: http://www.youtube.com/watch?v=IWcdLoFSqUI

I mine ører når hun ikke Sarah Brightman til snørebåndene.

Fra : Kert Rats

Dato : 28-10-10 18:44

> [...]
> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Men denne er endnu bedre inden for genren (synes jeg):

Jeg synes umiddelbart, at sangerinden virker lidt billig. Der er ikke
hverken hjertevarme/-sorg eller længsel i hendes stemme, og hendes formåen
virker ringe.
Musikken er, hvad jeg i mine unge dage kaldte for lagkage: Masser af
flødeskum og luftigt fundament. Melodien virker simpel og letkøbt. Den har
slet ikke
Time to say goodbyes dramatik og antydning af ildevarslende
skæbnesvangerhed. Jeg skal så sige, at jeg ikke har lyttet efter teksten
overhovedet, så jeg min kritik er måske kun baseret på min egen forestilling
om, hvad teksten kunne handle om.

Bare mine 13 øres mening

Overstående er ikke ment nedslående, så hvis du har andre bud på sange a la
Time to say goodbye, så meld endelig ind med dem.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 18:59

> Jeg synes umiddelbart, at sangerinden virker lidt billig. Der er ikke
> hverken hjertevarme/-sorg eller længsel i hendes stemme, og hendes formåen
> virker ringe.

Jeg er helt enig i den betragtning. Hun har ingen bund i stemmen, og er
absolut ikke "on key" i hele nummeret.

> Overstående er ikke ment nedslående, så hvis du har andre bud på sange a
> la Time to say goodbye, så meld endelig ind med dem.

Jeg har et bud på en samg med dybe følelser, og en sanger der formår at
formidle dette så hårene rejser sig i nakken.
Prøv at lytte til Colin Blunstones flotte vokal på Alan Parsons' lige så
flotte nummer "Old And Wise:
http://www.youtube.com/watch?v=s8PEEvODG7c

/Alex

Fra : Kert Rats

Dato : 28-10-10 20:21

> [...]
> formidle dette så hårene rejser sig i nakken.
> Prøv at lytte til Colin Blunstones flotte vokal på Alan Parsons' lige så

Flot melodi og meget fin vokal!

Den hollandske gruppe Solution lavede i 1977 en LP, Fully Interlocking,
hvorpå nummeret French Melody er på. Hør med på:
http://www.youtube.com/watch?v=E8X6l4Oawu8

Det er en så sørgelig melodi, synes jeg, og kan få en bette tåre til at
trille hos mig. Måske fordi nummeret er instrumentalt, så fantasien får fri
udfoldelse.

Har du og andre flere melodier af samme skuffe, så meld endelig ind.
Hm - måske emnet kunne bære en ny tråd? Nå, nu får vi se, hvor langt vi
kommer her i tråden.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 20:31

> Flot melodi og meget fin vokal!

Og saxofonen til sidst er af en anden verden.

> Den hollandske gruppe Solution lavede i 1977 en LP, Fully Interlocking,
> hvorpå nummeret French Melody er på. Hør med på:
> http://www.youtube.com/watch?v=E8X6l4Oawu8

Wow, det er bare flot (Selv med de irriterende kunstige violiner ;)
Der er elementer af både Zappa og Saga i det nummer, og faktisk også Focus.

> Har du og andre flere melodier af samme skuffe, så meld endelig ind.
> Hm - måske emnet kunne bære en ny tråd? Nå, nu får vi se, hvor langt vi
> kommer her i tråden.

Nu kom jeg til at nævne Focus, så hvorfor ikke høre "Sylvia":
http://www.youtube.com/watch?v=OznS7X9BOxs
Uendeligt smukt og velkomponeret nummer.

Ellers, hvis vi skal blive i den "følsomme" rille, så bløder mit hjerte for
Eva Cassidys smukke version af Sting's "Fields Of Gold":
http://www.youtube.com/watch?v=ZGwDYBWEDSc

/Aolex

Fra : Kert Rats

Dato : 28-10-10 20:45

> [...]
>
> Ellers, hvis vi skal blive i den "følsomme" rille, så bløder mit hjerte
> for Eva Cassidys smukke version af Sting's "Fields Of Gold":

Total massivt at genhøre Focus!

Eva Cassidys version af Fields of Gold er fin og smuk. Måske ikke lige min
kop te (lige her og nu), men smag og behag er jo forskellig - og kan
diskuteres, i hvert fald her i gruppen. Det er bl.a. det, det der gør denne
gruppe så tindrende.

Jeg skal lige høre mere til Focus, så jeg er optaget de næste par timer

Rock on!

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 20:48

> Jeg skal lige høre mere til Focus, så jeg er optaget de næste par timer

Så er det ikke nu jeg skal fortælle, at jeg har "Mother Focus" på vinyl? ;)

/Alex

Fra : Michel

Dato : 28-10-10 20:39

> Overstående er ikke ment nedslående, så hvis du har andre bud på sange a
> la Time to say goodbye, så meld endelig ind med dem.

Hvad med "Nocturne" med Secret Garden (den norske vinder af Melodi Grand
Prix 1995):
http://www.youtube.com/watch?v=fd3a189vcVc

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 20:46

> Hvad med "Nocturne" med Secret Garden (den norske vinder af Melodi Grand
> Prix 1995):
> http://www.youtube.com/watch?v=fd3a189vcVc

Det har en snert af Enigma:

http://www.youtube.com/watch?v=9_ALElMLpRA

/Alex

Fra : Michel

Dato : 28-10-10 20:26

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

Gost så Lad os vende tilbage til Sarah Brightman, som jeg holder meget
af. Her sammen med José Cura og "Just show me how to love you":
http://www.youtube.com/watch?v=uAxhfbutIMg

Og sådan lød hun i slutningen af disco-70'erne med "I lost my heart to a
Starship Trooper":
http://www.youtube.com/watch?v=TL6MAyTXMRA (jeg synes, den er udmærket,
selv om det er en lidt anden stil

Mange hilsner
Michel

Fra : Kert Rats

Dato : 30-10-10 16:30

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Flot, flot video. Se den i HD.
> Musikken er jo er storslået og hjertegribende.
>
> http://mommer.wordpress.com/2010/09/04/time-to-say-goodbye/

Her er linket til Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=l9CsQHsoG6Y&feature=player_embedded

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-10-10 16:53

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]

Super godt - og flot

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 31-10-10 02:16

meddelelse news:4ccc3f75$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Super godt - og flot

Meget flot lys-/vand-show. Og hvor er musikken dog flot!
Flot fraregnet både den mandlige og kvindelige vokal - så fremstår musikken
tindtrinde smukt, i sin rene musik!

Musikken er et poetiske element. Og hvilket storslået element!
Hvordan skal man beskrive det hjertegribende?
Hvordan kan man beskrive poesi??

Måske er jeg rørstrømsk - men det skal der nok også være plads til i vore
dage.

Venligst

Kert Rats