Skræmmende men jeg er enig med Bjørn Elmqu~
Fra : N_B_DK

Dato : 27-10-10 08:12

Tre danske forsvarere - Bjørn Elmquist, Jesper Storm Thygesen og Anders
Németh, er blevet optaget under fortrolige samtaler med deres klienter.
Ekstra Bladet har fået tilsendt disse optagelser fra møder, der er foregået
i Nykøbing Falster Arrest.

Forsvarerne er chokerede. De anede ikke, de blev optaget, men bekræfter over
for Ekstra Bladet, at optagelserne er autentiske.

Task Force Øst har stået for efterforskningen af Anders Némeths klient. Her
nægter chef for Task Force Øst, Magnus Andresen al kendskab til
aflytningerne.

- Vi laver ikke aflytninger mellem forsvarer og deres klienter. Det er helt
udelukket.

Politikommissær Bent Ludvigsen fra Sydsjællands- og Lolland-Falster Politi,
der har stået for efterforskningen af Bjørn Elmquists klient, afviser også,
at de har foretaget nogen form for aflytning af klient og forsvarer. Han
aner heller ikke, hvordan de er blevet optaget, eller hvem der har gjort
det.

http://ekstrabladet.dk/112/article1438518.ece

Nu er det sq nok ikke den lokale bager der har aflyttet dem, det er jo ikke
sådan at alle og enhver har adgang til de lokaler, skræmmende at vi er
kommet derud hvor advokater ikke længere kan tale frit med deres klienter.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 08:17

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forsvarerne er chokerede. De anede ikke, de blev optaget, men bekræfter
> over for Ekstra Bladet, at optagelserne er autentiske.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kunne man forestille sig, at de er optaget af de indsatte selv?

Fra : N_B_DK

Dato : 27-10-10 08:39

"Firstname Lastname" <None> wrote in message

> Kunne man forestille sig, at de er optaget af de indsatte selv?

Så 3 forskellige skulle have optaget en samtale på hvad? (og hvordan skulle
det kunne blive sendt til EB?)

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-10-10 08:42

On Wed, 27 Oct 2010 09:16:57 +0200, Firstname Lastname wrote:

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

>:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
>
> Kunne man forestille sig, at de er optaget af de indsatte selv?

Jeg havde samme tanke.

Fra : Jens G

Dato : 27-10-10 08:50

On Wed, 27 Oct 2010 09:16:57 +0200, "Firstname Lastname" <None> wrote:

>"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

>:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
>
>Kunne man forestille sig, at de er optaget af de indsatte selv?

Eller af forsvarerne?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-10 02:17

On 27 Okt., 09:49, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Eller af forsvarerne?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er det eneste lovlige. For i modsætning til almindelig opfattelse
er det tilladt at optage et møde hvis man vel at mærke selv deltager i
det møde! Også uden at fortælle om det. Men hvis man ikke selv er
tilstede er det ulovligt. Nu har alle mobiltelefoner mulighed for at
optage lyd, så det kunne meget vel tænkes at en af mødedeltagerne har
benyttet denne mulighed. Måske for senere lige at gennemgå hvad der
blev sagt.
Hvis en sådan mobiltelefon bliver glemt eller stjålet, kommer det
optagne jo for en dag.

Det er mit første gæt, at det har foregået på den måde. Hvis politiet
havde foretaget aflytning ville det aldrig være kommet frem. Alle
ville have vist at det var ulovligt.

Jens

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-10-10 09:24

On Wed, 27 Oct 2010 01:16:56 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> [...]
>
> Det er mit første gæt, at det har foregået på den måde. Hvis politiet
> havde foretaget aflytning ville det aldrig være kommet frem. Alle

Præcis.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-10-10 19:48

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det er mit første gæt, at det har foregået på den måde. Hvis politiet
> havde foretaget aflytning ville det aldrig være kommet frem. Alle

Det er meget sansynligt at 3 forskellige forsvare optager samtalen, mister
telefonerne, og dem der finder telefonerne, indsender anonymt i en mail
indholdet til EB, det må da være politiet, for der er da vel ingen der kan
tro at Bjørn Elmquist kunne finde på at lække sådan en samtale, det ville jo
kunne få konsekvenser i retten til fordel for anklagede.

--
MVH. N_B_DK

Fra : \"@'

Dato : 27-10-10 19:04

On Wed, 27 Oct 2010 09:12:27 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>sådan at alle og enhver har adgang til de lokaler, skræmmende at vi er
>kommet derud hvor advokater ikke længere kan tale frit med deres klienter.

Det er muligt at det er advokaterne selv der står bag -

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : N_B_DK

Dato : 27-10-10 19:49

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote in message

> Det er muligt at det er advokaterne selv der står bag -

Siger du at Bjørn Elmquist kunen finde på sådan noget? ej det tror jeg nu
ikke.......

--
MVH. N_B_DK

Fra : \"@'

Dato : 28-10-10 15:10

On Wed, 27 Oct 2010 20:48:35 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote in message

>Siger du at Bjørn Elmquist kunen finde på sådan noget? ej det tror jeg nu
>ikke.......

jo

tidligere folketingsmedlem for først Venstre og senest Det Radikale
Venstre.

den slags personer stoler jeg ikke på

--
Si vis pacem - para bellum