Stafetten : Kortspil, eller brug af spille~
Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 08:42

Så har jeg tænkt lidt, og fundet, at det kunne være spændende at se, hvor
mange sange, der handler om kortspil, eller anvendelse af kortspil til andre
formål

Lægger selv ud med :

Wink Martindale, med Deck of cards...

http://www.youtube.com/watch?v=bKgVQdBLbHs&feature=related

Samt Kenny Rogers med The Gambler

http://www.youtube.com/watch?v=kn481KcjvMo&feature=related

Men der må jo være mange flere... Find dem til mig..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 08:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men der må jo være mange flere... Find dem til mig..
>
> M.V.H....Benny..

Der er da i hvert fald den man allerførst tænker på. Behøver jeg tale om at
Ludvig måske sidder med det 14. kort ? - Nå, lad os klø`r på.
http://www.youtube.com/watch?v=yVlQGWixTPY

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 09:06

meddelelse news:4cc7da43$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Der er da i hvert fald den man allerførst tænker på. Behøver jeg tale om
> at Ludvig måske sidder med det 14. kort ? - Nå, lad os klø`r på.

Ja den er god med dig... Det hjælper dig ikke at spille klør,

For som Trio siger... Hearts are trumph

http://www.youtube.com/watch?v=cIwxJJCgYcU

M.V.H....Benny..
Lad os bare få et skænderi i musik ))

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 09:53

> For som Trio siger... Hearts are trumph
>
> http://www.youtube.com/watch?v=cIwxJJCgYcU

Jaja, men skal vi nu ikke lige lade An Liza spille spar dame ud nu?:
http://www.youtube.com/watch?v=2Wqi3Lnajp4

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 10:03

meddelelsen news:4cc7e850$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jaja, men skal vi nu ikke lige lade An Liza spille spar dame ud nu?:
> http://www.youtube.com/watch?v=2Wqi3Lnajp4

Vi kan da også lade Per Juul spille "spar" ud.
"Spar"
på energien. Tihi
http://bilka.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSSample?id=1780879347&entity=Track

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 11:16

meddelelse news:4cc7eac8$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4cc7e850$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi kan da også lade Per Juul spille "spar" ud.

Jeg stikker igen... Og igen med Hjerter Dame
Her med Kim Larsen.... Måske ikke helt så kendt, men god..

http://www.youtube.com/watch?v=_VU1uwt19_o&translated=1

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 11:21

> [...]
> meddelelsen news:4cc7e850$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi kan da også lade Per Juul spille "spar" ud.

Om der er tale om samme person, eller der tilfældigvis bare er en vis
navnelighed, så lige bortset fra en petitesse, som kunne være en fejl, enten
i det ene, eller det andet... Men rent faktisk, hedder ham der har skrevet
teksten til Ann Liza's spar dame,,,, Peer Juul... Pudsigt ikke ?

Nå men der var mange ideer, men Youtube er ikke altid særligt god, når det
drejer sig om Dansk musik...

Havde også tænkt på Herter dame, med Peter Belli... Hjerter Es med Teddy
Edelmann... Eller selvfølgelig, vel den mest kendte af dem alle...
PræmieWhist..
Men ifølge youtube er Holger Fællessanger Hansen ikke opfundet endnu.

Men the roving gambler, kan man vel altid finde... Her med Simon &
Garfunkel...

http://www.youtube.com/watch?v=E0Z3o2pLIOE&translated=1

M.V.H....Benny...
Nu har vi vist snart brugt dem allesammen )

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 10:53

meddelelse news:4cc7e850$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jaja, men skal vi nu ikke lige lade An Liza spille spar dame ud nu?:
> http://www.youtube.com/watch?v=2Wqi3Lnajp4
>
> Hilsen Åge

Din Skid, den havde jeg ledt efter, men ikke kunnet finde...

Så må jeg vel svare igen med Juice Newton, men gå over til Hjerter dame

http://www.youtube.com/watch?v=a-pswfTBt78&translated=1

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 11:00

> Din Skid, den havde jeg ledt efter, men ikke kunnet finde...

Haha

Så må jeg vel svare igen med Juice Newton, men gå over til Hjerter dame

> http://www.youtube.com/watch?v=a-pswfTBt78&translated=1

Så går jeg over til hjerter af honning. hvis det gælder:
www.youtube.com/watch?v=2mPzZUHw0d4

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 11:27

meddelelse news:4cc7f805$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så må jeg vel svare igen med Juice Newton, men gå over til Hjerter dame

> Så går jeg over til hjerter af honning. hvis det gælder:

Du snød, både med denne og Spar på energien...
Så nu vil jeg også snyde... Madness, calling cards...
Men det er jo egentligt telefon kort der her er i spil...
Fik jeg den så ikke næsten legaliseret

http://www.youtube.com/watch?v=ayzEuVAcZkU&translated=1

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-10 12:02

> Du snød, både med denne og Spar på energien...

Skam mig

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 27-10-10 10:48

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Så har jeg tænkt lidt, og fundet, at det kunne være spændende at se, hvor
> mange sange, der handler om kortspil, eller anvendelse af kortspil til
> andre formål

Lisa del Bo - "Liefde is een kartspeel" (Belgiens bidrag til Melodi Grand
Prix 1996
http://www.youtube.com/watch?v=lBwRSrOuegI

Bamses venner - "Spil whist igen"
http://www.youtube.com/watch?v=ZS_dlowEOCQ

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 27-10-10 10:50

Havde ikke lige set at Åge allerede havde foreslået Bamsen. Sorry!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-10 11:24

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> Havde ikke lige set at Åge allerede havde foreslået Bamsen. Sorry!

En god gerning, tåler nok en gentagelse

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 27-10-10 12:13

> En god gerning, tåler nok en gentagelse

Det kan der være noget om

"Liefde is een kartspeel" betyder i øvrigt "Kærlighed er et spil kort".

Mvh
Michel

Fra : Michel

Dato : 27-10-10 13:59

Og så faldt denne mig lige ind:

Bad Boys Blue - Queen of Hearts (= Hjerte dame):
http://www.youtube.com/watch?v=PB9SG37J0Nk (dårlig live version)
http://www.youtube.com/watch?v=kRe9VlK3IQQ (studio - ingen video)

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-10-10 14:12

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=kn481KcjvMo&feature=related
>
> Men der må jo være mange flere... Find dem til mig..

Hvorfor ikke bruge kortene til at lægge kabale. Selv om der mangler et! vHer
Eric Heatherly med det gamle Stattler Brorthers nummer Flowers on the Wall

http://www.youtube.com/watch?v=M9f7uhZcbfQ&ob=av2e

Jeg mener ikke at spar es har været spillet endnu:

Motorhead: http://www.youtube.com/watch?v=9e5cqe_JE0Q

Hjerter es, kan vel også gøre det: Chris Rea, Ace of Hearts

http://www.youtube.com/watch?v=JAfLIKzk4Dk

Og kryber jeg med hjerter to,

Stacey Q med Two of hearts:
http://www.youtube.com/watch?v=aINmJ5ieM6Y

Jan

Fra : Michel

Dato : 27-10-10 15:26

> [...]
> Så har jeg tænkt lidt, og fundet, at det kunne være spændende at se, hvor
> mange sange, der handler om kortspil, eller anvendelse af kortspil til

Hvordan kunne jeg overse denne klassiker - desværre med overstyret lyd:

Neil Sadaka - Solitaire: http://www.youtube.com/watch?v=L63W_4fbJZ0

(Solitaire betyder kortkabale - "Solitaire is the only game in town" siger
lidt vel meget

Og med fare for at ramme ret meget ved siden af, så må "Queen of Clubs"
betyde klør dame. Det er måske ikke intentionen, men måske et ordspil:

Her KC & the Sunshine Band fra 1974:
http://www.youtube.com/watch?v=G-GI4TZxHIo

Mvh
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-10 13:16

> [...]
>
> Og med fare for at ramme ret meget ved siden af, så må "Queen of Clubs"
> betyde klør dame. Det er måske ikke intentionen, men måske et ordspil:

Hej Michel, ja jeg tror du ramte lidt ved siden af ... Der var vist mere
tænkt på natclub dronninger, end på Klør dame... Der er ved at blive lidt
langt mellem indlæggene, så for ikke at interessen skal køle ned... Slutter
jeg den lige af....

Her med Kim Carnes.. Draw of the cards...

http://www.youtube.com/watch?v=A4dWVE1F9go

Stafetten får Jan Kronsell, for sit indlæg med Eric Heatherly

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-10-10 23:04

Den 27-10-2010 09:42, Benny Mortensen skrev:
> [...]
> mange sange, der handler om kortspil, eller anvendelse af kortspil til andre

Du kom selv med link til det næstbedste formål, til anvendelse af kort.
Jeg ville nok have valgt en anden kunstner, men teksten er og bliver den
samme.

Men her er den bedste anvendelse af kort.
Dette kortspil kan tilligemed være ret fornøjeligt, så her "Game of
Texas Holdem":

http://www.youtube.com/watch?v=JWOre8kmrxQ&NR=1

I flere lande, f.eks. Tyskland har man årlige mesterskaber, i specielt
denne disciplin. Det må Åge kunne bringe nogle YouTube link fra??
Jeg gad godt se Hansi og især Helene Fischer, i en sådan en "Hold'em"!!!

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-10 13:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne disciplin. Det må Åge kunne bringe nogle YouTube link fra??
> Jeg gad godt se Hansi og især Helene Fischer, i en sådan en "Hold'em"!!!

Den slags kortspil, skal man være meget varsom med...

For pludseligt er der en der siger " Det er bare det "
Hvad han så mener med det

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 28-10-10 15:01

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=kn481KcjvMo&feature=related
>
> Men der må jo være mange flere... Find dem til mig..

Her er vindermelodien:
http://www.youtube.com/watch?v=bvH95ALHCYU
Jethro Tull med Solitaire.

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-10-10 09:53

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]

Det var egentligt slet ikke utænkeligt, men den kom bare et par øjeblikke
for sent, da jeg jo havde nået at sende Stafetten videre til Jan Kronsell,
men det er ikke sikkert han har opdaget det endnu.

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 29-10-10 15:05

> [...]
> for sent, da jeg jo havde nået at sende Stafetten videre til Jan Kronsell,
> men det er ikke sikkert han har opdaget det endnu.

Jan kommer nok snart på banen med en ny stafet. Faktisk havde jeg heller
ikke opdaget, at han havde fået stafetten.

Sjov leg, stafetten. Glædeligt, at den kører videre.

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-10-10 09:02

> [...]
> ikke opdaget, at han havde fået stafetten.
>
> Sjov leg, stafetten. Glædeligt, at den kører videre.

Ja den bringer stort set alle, omkring noget musik, de ellers ikke ville
have hørt.
Og med lidt held, er der noget der bider sig fast...

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 31-10-10 00:50

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Ja den bringer stort set alle, omkring noget musik, de ellers ikke ville
> have hørt.
> Og med lidt held, er der noget der bider sig fast...

Netop!

Keep on rocking!

Venligst

Kert Rats