fra vhs til MAc
Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-10-10 16:49

Jeg har nogle gamle vhs-videobånd, jeg gerne vil have overspillet til
min Mac.

Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal
jeg bruge?

Hans

Fra : Per Jensen

Dato : 26-10-10 17:11

On 26/10/10 17.48, Hans Houmøller wrote:
> [...]
> min Mac.
>
> Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal

iMovie ? Det skulle gerne følge med din (nyere iMac)

// Per.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-10-10 17:27

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har nogle gamle vhs-videobånd, jeg gerne vil have overspillet til
> min Mac.
>
> Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal
> jeg bruge?

Kabel? Der skal jo ske en digitalisering af signalet.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-10-10 18:16

Den 26/10/10 18.26, Niels Jørgen Kruse skrev:

> Kabel? Der skal jo ske en digitalisering af signalet.

Jeg har skartstik i den ene ende og usb i den anden, MEN når jeg kobler
det sammen, finder Mac'en ikke umiddelbart noget - ???

Hans

Fra : Jon

Dato : 26-10-10 19:26

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har skartstik i den ene ende og usb i den anden, MEN når jeg kobler
> det sammen, finder Mac'en ikke umiddelbart noget - ???

Fordi du sender et analogt signal, vil jeg anta. Du må på en eller annen
måte få det digitalisert. Det kan jeg 0 om.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-10-10 20:24

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har skartstik i den ene ende og usb i den anden, MEN når jeg kobler
> det sammen, finder Mac'en ikke umiddelbart noget - ???

Hvad hedder dette kabel?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-10-10 20:51

> Jeg har skartstik i den ene ende og usb i den anden, MEN når jeg kobler
> det sammen, finder Mac'en ikke umiddelbart noget - ???

SCART til USB - den har jeg ikke hørt om før.
Det som kommer ind i SCART (dvs. ud af VHS maskinen) er et analog signal.
USB er digitalt.
Hvor sker analog til digital konversionen?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 21:05

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> SCART til USB - den har jeg ikke hørt om før.
> Det som kommer ind i SCART (dvs. ud af VHS maskinen) er et analog signal.
> USB er digitalt.
> Hvor sker analog til digital konversionen?

I kablet ... der følger garanteret drivere og software med til windows.

Hvis man er heldig er signalet det samme som f.eks. fra USB
videokamera/webcams, i så fald kan iMovie måske se det... men det er nok
usandsynligt.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-10 23:50

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> SCART til USB - den har jeg ikke hørt om før.
> Det som kommer ind i SCART (dvs. ud af VHS maskinen) er et analog signal.
> USB er digitalt.
> Hvor sker analog til digital konversionen?

Jeg kender godt den kabeltype. - Det kabel, Hans har, er med al
sandsynlighed et SCART->USB lydkabel - beregnet til at trække lydspor ud
fra VHS maskiner og til input på (ofte sorround) forstærkere med USB
indgang. De bruges også til nogle ADAT maskiners monitor signal. De
findes også med SCART->4xRCA, SCART->4x6,3mm jack stik og SCART->4xXLR
stik.

Nogle af de større VHS maskiner kunne jo bruges som lydoptagere. De
fleste havde en automatisk niveauregulering (ALC), der ikke var særlig
godt, men en del dyre maskiner fra både Panasonic, Sony og Pioneer har
manuel indspille regulering, der er næsten på højde med alm. købe CD og
væsentlig bedre end alm. computer baseret optagelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-10-10 00:08

Den 27/10/10 00.49, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> indgang. De bruges også til nogle ADAT maskiners monitor signal. De
> findes også med SCART->4xRCA, SCART->4x6,3mm jack stik og SCART->4xXLR

Det kunne godt lyde sådan, ja.
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-10 00:57

Hans Houmøller wrote:

> Det kunne godt lyde sådan, ja.

Jeg har prøvet at google lidt på fejlnummeret, - Her kommer der intet,
men bruger jeg det hele fra parantesen, kommer der en del, men ikke med
det fejlnr.. Fælles er dog, at de omhandler muligheden genkendelse af et
input-signal, og alle svarene går på, at det er softwaren, der ikke kan
genkende det signal, der føres _til_ softwaren.

Så det tyder meget på, at det omhandler en 'forkert' signaltype.

mvh. Erik Richard

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-10-10 08:20

> Det kunne godt lyde sådan, ja.

SCART->USB lydkabel - der er altså A/D konverter indbygget i kablet? Hvis
ja, kræver det USB-driver/software.
De andre SCART->4xRCA, SCART->4x6,3mm jack stik og SCART->4xXLR er helt
almindelige adaptere, alt er analog og der sker ingen bearbejdning af
signalet.

Hvad står der på kablet?
Hvor kommer det fra?
Hvilken producent?
Model?
Var der software med?

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-10 12:24

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> SCART->USB lydkabel - der er altså A/D konverter indbygget i kablet? Hvis
> ja, kræver det USB-driver/software.

Er der ikke analog lyd i USB? Man kan da sætte mikrofoner og højttalere
til. Apples 24" og 27" LED Cinema Display f.eks. får lyden til de
indbyggede højttalere via USB.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Jensen

Dato : 27-10-10 17:38

On 27/10/10 13.24, Henrik Münster wrote:

> Er der ikke analog lyd i USB? Man kan da sætte mikrofoner og højttalere
> til. Apples 24" og 27" LED Cinema Display f.eks. får lyden til de
> indbyggede højttalere via USB.

USB er udelukkende 100 % digitalt.

De gamle Cinema display + højttalere indeholdte et "USB-lydkort" som
faktisk bare et én lille chip der agerer lydkort.

// Per.

Fra : Per Jensen

Dato : 27-10-10 17:40

On 27/10/10 00.49, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> sandsynlighed et SCART->USB lydkabel - beregnet til at trække lydspor ud
> fra VHS maskiner og til input på (ofte sorround) forstærkere med USB

Analog lyd via USB ? bullshit, det eksisterer sku ikke.

USB-stikket bagi er ikke til analog lyd.....

// Per.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-10 23:54

Per Jensen wrote:

> Analog lyd via USB ? bullshit, det eksisterer sku ikke.
>
> USB-stikket bagi er ikke til analog lyd.....

Og du klipper, som vinden blæser. Faktisk er der nogle VHS maskiner med
digitale signaler i SCART stikket, (på de modeller hedder det bare en
PCM udgang!). - Og så klipper du let og elefant det væk, hvor jeg
skriver, at samme kabel også bruges til ADAT, som i særdeleshed ikke er
analogt!

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-10 07:55

Den 28/10/2010 00:54, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> PCM udgang!). - Og så klipper du let og elefant det væk, hvor jeg
> skriver, at samme kabel også bruges til ADAT, som i særdeleshed ikke er

Af ren nysgerrighed, hvilke VHS maskiner har digital audio i SCART-stikket?

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-10 11:34

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Af ren nysgerrighed, hvilke VHS maskiner har digital audio i SCART-stikket?

Ingen ....

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-10 11:56

Den 28/10/2010 12:33, Thomas von Hassel skrev:

> Ingen ....
>
> /thomas

Nej præcis.

/Jonas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-10 15:34

Jonas Jalling wrote:

> Af ren nysgerrighed, hvilke VHS maskiner har digital audio i SCART-stikket?

Det havde to af Panasonics professionelle S-VHS maskiner, - de laves
ikke mere, - begge var uden TV tuner. Sansui lavede også en sådan
optager med PCM ind-/udgange. Modsat Panasonics var Sansuis beregnet til
optagelse/gengivelse af DTS/AC3 sorround lyd. UDover SCART havde
Sansui'en også CompoSite in/out via RCA phonoplugs.

- Jeg kan ikke huske modelnumre, da alle mine gamle kataloger ligger et
eller andet sted i kælderen i en kasse, men jeg kan huske, jeg lettede
et par meter ved priserne på de ca. 22.000kr. hhv. 28.000kr. for de to
Panasonic modeller og ca. 70.000kr. for Sansui'en. - Forrige år
ovevejede jeg kraftigt at byde ind på en Sansui på eBay.us, men den gik
for næsten $1200USd, hvilket jeg fandt /for/ meget, da der med al
sandsynlighed skulle skiftes tromler i den, og det alene vil kostee ca.
8.500kr....

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-10 15:45

Den 28/10/2010 16:33, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> for næsten $1200USd, hvilket jeg fandt /for/ meget, da der med al
> sandsynlighed skulle skiftes tromler i den, og det alene vil kostee ca.

Hvad model-nr er det?

Mvh Jonas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-10 15:47

Den 28/10/2010 16:44, Jonas Jalling skrev:

> Hvad model-nr er det?
>
> Mvh Jonas
Fik sendt for hurtigt - beklager. SCART standarden understøtter _IKKE_
digital lyd for hverken billede eller lyd. De eneste digitale signaler
er til kommunikation imellem enheder.

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-10 16:48

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Fik sendt for hurtigt - beklager. SCART standarden understøtter _IKKE_
> digital lyd for hverken billede eller lyd. De eneste digitale signaler
> er til kommunikation imellem enheder.

Jeg tror ERS blander VHS og ADAT sammen i og med de bruger samme
båndtype men ellers intet har med hinanden at gøre ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-10 18:51

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg tror ERS blander VHS og ADAT sammen i og med de bruger samme
> båndtype men ellers intet har med hinanden at gøre ...

Nej, det gør jeg ikke. ADAT bruger S-VHS bånd og ikke alm. VHS bånd.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-10 19:48

fErik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Nej, det gør jeg ikke. ADAT bruger S-VHS bånd og ikke alm. VHS bånd.

Fair nok, men så er vi tilbage til at et enkelt SCART kabel ikke kan
bære digital audio ... det er muligt der er lavet "bundlede" kabler med
hhv. scart og optisk/coax til lyd samlet i et fysisk kabel ..

/thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 29-10-10 11:26

On 28/10/10 00.54, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> PCM udgang!). - Og så klipper du let og elefant det væk, hvor jeg
> skriver, at samme kabel også bruges til ADAT, som i særdeleshed ikke er

Ja, men hvem har misbrugt det velkendte USB stik til PCM data ? det gad
jeg godt at se. USB er et protokolbaseret bidirektionelt data-interface,
og ikke bare en port til serielt PCM-data.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-10 23:26

Hans Houmøller wrote:

> Jeg har skartstik i den ene ende og usb i den anden, MEN når jeg kobler
> det sammen, finder Mac'en ikke umiddelbart noget - ???

Hm, i 'gamle dage' skulle man bruge et video grabber kort for at få det
til at virke - eller et af de rigtig dyre grafikkort med VHS/S-VHS
IN/OUT. Men efter, hvad jeg har fået at vide hos min radioforhandler,
skal man have en ekstern DVB-B/C TV tuner med fuld SCART underswtøttelse
og med enten USB 2.0 eller FW400/800 tilslutning til computer.

Softwaremæssigt skulle iMovie HD eller nyere iMovie fra enten indb.
software eller fra iLife kunne finde og optage til harddisk. - Og såvidt
jeg kan se, kan VLC til Intel-baserede Mac også gøre det samme...

Jeg har selv nogle ganske få film og TV uds. på VHS liggende, jeg gerne
vil have overført. - Ellers har jeg temmelig meget lyd liggende på VHS,
men skal lige have renset VHS maskinen, inden jeg kan gå igang med det.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Jensen

Dato : 27-10-10 17:39

On 26/10/10 18.26, Niels Jørgen Kruse wrote:

> Kabel? Der skal jo ske en digitalisering af signalet.

Ja, nemlig. Uden en dims i stil men den her http://easycap.co.uk/ virker
det ikke!

// Per.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 19:53

> [...]

> min Mac.
>
> Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal

Det kommer jo meget an på hvad signal der kommer ind igennem dit USB
stik ... det kan jo være alt mellem himmel og jord.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-10-10 21:35

Den 26/10/10 20.52, Thomas von Hassel skrev:
> Det kommer jo meget an på hvad signal der kommer ind igennem dit USB
> stik ... det kan jo være alt mellem himmel og jord.
>
> /thomas

Når jeg prøver i VMwareFusion, reagerer maskinen, når jeg sluttet kablet
til, men jeg kan ikke komme videre.

Når jeg forsøger mig med QuicktimePlayer på iMac'en, får jeg denne
fejlmeddelese: "Handlingen kunne ikke udføres. (OSStatus fejl
-536870212.)". Det tyder jo på, at noget sker, men ved nogen, hvad den
fejl betyder?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 21:36

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Når jeg prøver i VMwareFusion, reagerer maskinen, når jeg sluttet kablet
> til, men jeg kan ikke komme videre.

har du installeret softwaren ?

> [...]
> fejlmeddelese: "Handlingen kunne ikke udføres. (OSStatus fejl
> -536870212.)". Det tyder jo på, at noget sker, men ved nogen, hvad den

nej, men det er 99.9% sikkert at du aldrig får det til at virke på mac

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-10-10 21:43

Den 26/10/10 22.35, Thomas von Hassel skrev:

> nej, men det er 99.9% sikkert at du aldrig får det til at virke på mac

Altså skal jeg forsøge mig på min VMwareFusion i stedet?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 21:43

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Altså skal jeg forsøge mig på min VMwareFusion i stedet?

bingo

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-10-10 00:15

Jeg har opdaget noget sært: når jeg starter programmet VMwareFusion,
forsvinder min TM-disk's ikon på skirvebordet. Den kører jo på et
usb-kabel, men hvorfor forsvinder den mon?

Hans

Fra : Jon

Dato : 27-10-10 06:14

> [...]

> forsvinder min TM-disk's ikon på skirvebordet. Den kører jo på et
> usb-kabel, men hvorfor forsvinder den mon?

Forsvinner den også sett fra Mac OS X? Hvis den kun ikke er synlig under
et "fremmed OS", så er det vel neppe merkeligere enn at den er formatert
HFS+?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-10-10 07:51

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Jeg har nogle gamle vhs-videobånd, jeg gerne vil have overspillet til
> min Mac.
>
> Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal
> jeg bruge?

Det program leverandøren anbefaler dig at bruge.

USB-dimser skal have noget software for at virke. For de mest
almindelige dimser følger det med operativsystemet - det er ikke en
almindelig dims du har.

Alternativt kan fx en EyeTV hybrid det du gerne vil.

Bemærk: kopibeskyttelsen på købebånd generer også her.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-10-10 07:51

> [...]

> forsvinder min TM-disk's ikon på skirvebordet. Den kører jo på et
> usb-kabel, men hvorfor forsvinder den mon?

Fusion er sat op til at tildele dine USB-ting til den virtuelle maskine.

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-10 02:37

On 26 Okt., 17:48, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> [...]
> min Mac.
>
> Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Stod jeg med en sådan opgave ville jeg investere i denne:
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Instant+Video+Recorder.htm

Den er uafhængig af styresystem.
En bekendt købte en "Macudgave" som kostede det samme. Det fungerede
som hvis man ville prøve at presse en banan gennem nøglehullet på en
Rukolås!

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-10-10 18:50

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Er der ikke analog lyd i USB? Man kan da sætte mikrofoner og højttalere
> til. Apples 24" og 27" LED Cinema Display f.eks. får lyden til de
> indbyggede højttalere via USB.

Nej. Det er kun etter og nuller der suser over kablet.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 19:34

On 2010-10-26 17:48:51 +0200, Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> said:

> [...]
>
> Jeg har kablet fra vhs-maskinen til min iMac, men hvilket program skal

elgato har det du mangler..

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-10-10 23:54

Den 27/10/10 20.34, Jesper Nielsen skrev:

> elgato har det du mangler..

Jeg har netop over nettet investeret i sådan en fyr.

Tak til jer alle for gode og hjælpsomme svar. Jeg sloges med min
VMware's WindowsXP og kunne simpelthen ikke få det til at spille sammen,
så nu glæder jeg mig til at komme i gang med elgato.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-10-10 12:32

Den 27/10/10 20.34, Jesper Nielsen skrev:

> elgato har det du mangler..

Så ankom posten med min elgato, og jeg kan med glæde fortælle, at nu kan
jeg overspille mine gamle VHS-bånd til min iMac. Jeg bruger det
medfølgende scartstik med et "gult", et "rød" og et "hvidt" stik, og et
virker.

Tak for alle gode råd, men især til Jesper her.

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-10-10 15:58

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> [...]
> hvilket jeg fandt /for/ meget, da der med al sandsynlighed skulle
> skiftes tromler i den, og det alene vil kostee ca. 8.500kr....

Og derfor mener du at det kabel Hans har overfører digital lyd fra
SCART-stikket?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 28-10-10 16:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101028 wrote:

> Og derfor mener du at det kabel Hans har overfører digital lyd fra
> SCART-stikket?

Ja, hvis lyden er digitalt fra en digitalt PCM/SCART udgang.

mvh. Erik Richard

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-10-10 10:28

> Ja, hvis lyden er digitalt fra en digitalt PCM/SCART udgang.

Så er spørgsmålet hvor PCM (Pulse Code Modulation) konverteringen fra analog
til digital foregår. Det er IKKE i kablet og næppe i Hans´ VHS maskine.
Det næste spørgsmål er naturligvis, hvor/hvordan det bliver til USB.

- Mikael

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-10-10 17:25

> Ja, hvis lyden er digitalt fra en digitalt PCM/SCART udgang.

Skal vi vædde på at det er det ikke?

Jeg går naturligvis ud fra du er sikker i din sag, så du vil gerne sætte
noget seriøst på højkant.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 28-10-10 19:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101028 wrote:

> Skal vi vædde på at det er det ikke?
>
> Jeg går naturligvis ud fra du er sikker i din sag, så du vil gerne sætte
> noget seriøst på højkant.

Jeg har ikke skrevet et eneste ord om, at Hans' VHS maskine afgiver et
digitalt udgangssignal. Der findes /ingen/ VHS maskiner, der har
digitale udgange - kun S-VHS, - og det som allerede skrevet, kun ganske
få, - de var ganske enkelt for dyre. Men USB<->SCART kabler blev/bliver
en del brugt på ADAT opsætninger.

Og ja, jeg er sikker, men glem alt om væddemål, - jeg har det princip,
jeg aldrig vædder. - Det ville være blevet dyrt for dem, jeg væddede med.-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-10 19:48

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Men USB<->SCART kabler blev/bliver
> en del brugt på ADAT opsætninger.

dvs. ADAT maskiner har en SCART udgang ?

hvad skulle dens funktion være ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-10-10 00:26

Thomas von Hassel wrote:

> dvs. ADAT maskiner har en SCART udgang ?

Nogle topprofessionelle modeller har - ikke de halvbillige, der blev
brugt til amatørbrug i ministudier og radiostationer.

> hvad skulle dens funktion være ?

Tilkobling af andre enheder.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-10 08:48

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Nogle topprofessionelle modeller har - ikke de halvbillige, der blev
> brugt til amatørbrug i ministudier og radiostationer.

Har du et eksempel .. jeg brugte lidt tid på google i går uden at finde
nogen med SCART ...

> Tilkobling af andre enheder.

det er godt nok bredt ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-10-10 12:56

Thomas von Hassel wrote:

> Har du et eksempel .. jeg brugte lidt tid på google i går uden at finde
> nogen med SCART ...

Som allerede skrevet, orker jeg ikke at skulle trævle hele kælderen
igennem for at finde mine kataloger. Men to af dem, jeg med sikkerhed
véd, jeg også har materiale om, er Akai og Ampex. - Ikke de færdiglavede
systemer, man kan/kunne købe, men systemer, man ganske enkelt bestilte
som komponenter - i millionklassen pr. modul - i dollars altså.

> det er godt nok bredt ...

Tja, måske, men du kunne jo begynde ved compressors, limiters,
sequencers, vocoders, equalizers, oscilators, effektenheder, wave
generators, line amps, m.m.m. - kort sagt, alt man kalder auxilary units.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-10-10 13:21

> [...]

> et virker.
>
> Tak for alle gode råd, men især til Jesper her.

Hvis du bruger s-vhs (stikket med flere ben) fremfor composite (det gule
RCA stik), så får billedekvaliteten forhåbentligt et lille løft.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-10-10 18:15

> [...]

> ganske få, - de var ganske enkelt for dyre. Men USB<->SCART kabler
> blev/bliver en del brugt på ADAT opsætninger.

Du husker vist ikke så godt mere.

Tillad mgi at minde dig om at du skrev:

> [...]

Og DET vil jeg godt vædde på at det ikke gør. Altså overfører digital
lyd uanset om det kommer fra en digital PCM/SCART udgang eller ej.

> Og ja, jeg er sikker, men glem alt om væddemål, - jeg har det princip,
> jeg aldrig vædder. - Det ville være blevet dyrt for dem, jeg væddede
> med.-)

I betragtning af at der undertiden er nogen ting du har fuldstændig
misforstået er det nok meget godt.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-10-10 18:20

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Som allerede skrevet, orker jeg ikke at skulle trævle hele kælderen
> igennem for at finde mine kataloger. Men to af dem, jeg med sikkerhed

Har vi hørt DEN plade før?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-10 18:59

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101029 <nospam0002+20101029@gmail.com> wrote: