aktiehandel usa
Fra : jay

Dato : 08-08-01 00:15

hvis man nu åbner en konto hos en amerikansk online firma med aktier kan man
så evt rejse til usa og hente gevisten hvis man f.eks har tjent 100.000 så
man ikke skal betale skat eller kan man bare få dem til at sende en check
som man bare kan indløse uden skattevæsnet opdagere det ligsom mange har
gjort når de har vundet penge i udlandet i f.eks lotto eller oddset???.

hvad er regleren engentlig når man investere i udlandet?

er der evt nogle der kender en online firma i usa der handler med dk aktier
hvis man kan bruge nogle af overstående muligheder evt andet lan hvor man
kan handle dk aktier.

hilsen ham der syntes det er til grin at staten skal have 50 af aktie
gevinster når man sammmenligner med andre lande

Fra : Søren Pedersen

Dato : 08-08-01 11:32

Hej

Aktiegevinster hos privatpersoner beskattens ikke med 50% men med 25, sådan
som jeg er orienteret.
Har man haft aktien i 3 år eller mere er gevinsten skattefri.
Den skat du snyder for skal andre betale.
VH
søren

Fra : Christian Sønderup

Dato : 08-08-01 13:56

Hej

Det var selvfølgelig en fejl, at jeg skrev til dig personligt.. sorry

Jeg mener stadig at man ikke bare skal godtage hvad staten ligger en i
munden at betale og det var absolut ikke et personligt angreb!

Og det eneste jeg mener er at JEG ikke vil betale skat uanset hvad
skatteprocenten er, og det tror jeg heller ikke på at du vil !!!

Hvad du betaler i skat kommer absolut ikke mig ved, og heller ikke om du
snyder !!!

Christian

Søren Pedersen <pedersensoeren@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b711273$0$373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-08-01 15:41

On Wed, 8 Aug 2001 14:56:15 +0200,
Christian Sønderup <chsonderup@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Og det eneste jeg mener er at JEG ikke vil betale skat uanset hvad
>skatteprocenten er, og det tror jeg heller ikke på at du vil !!!

Du kan let slippe. Du skal gå ned på din lokale skatteforvaltning
og få en frigørelsesattest. Så kan din arbejdsgiver udbetale lønnen
til dig skattefrit.

Der er vist nok nogen sideeffekter såsom at du skal på en længere
ferie i udlandet, og ikke kan få de ydelser du ikke betaler til,
f.eks. lægehjælp.

>Hvad du betaler i skat kommer absolut ikke mig ved, og heller ikke om du
>snyder !!!

Men det faktum at du snyder eller påtænker at snyde er relevant
for mig, fordi det er en medvirkende faktor til vores skattetryk
her i landet.

Hvis du har råd til at investere, så har du også råd til at betale skat.
--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-08-01 16:10

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message

> Der er vist nok nogen sideeffekter såsom at du skal på en længere
> ferie i udlandet, og ikke kan få de ydelser du ikke betaler til,
> f.eks. lægehjælp.

Det kan man osse få både bedre og billigere i resten af Europa, der jo har
et forsikringsbaseret system. Der er også masser af "ydelser" som jeg
hellere end gerne ville slippe for at betale til - men såden er der jo så
meget.

> Men det faktum at du snyder eller påtænker at snyde er relevant
> for mig, fordi det er en medvirkende faktor til vores skattetryk
> her i landet.

Ja - i nedadgående retning!

Hvis skatten på lønindkomster nogensinde bliver sat ned, så er det netop
*fordi* der arbejdes så meget sort at det kan mærkes hos staten. Skatten
bliver da ikke sat ned bare fordi vi frivilligt betaler - tværtimod, så er
der jo mere at hente.

Tilsvarende bliver det også grænsehandelen, der kommer til at fjerne
punktafgifter og reducere momssatserne nedad - ikke at danskerne betaler
fire gange prisen hos Brugsen.

Bilskatten bliver også sat ned fordi vi ikke vil betale for tre biler for at
få een - der skal bare gå lidt mere tid med faldende omsætning hos
bilforhandlerne.

Den eneste måde at få skatterne ned på er ved at udnytte alle lovlige
muligheder for at betale så lidt som muligt til det yderste!

> Hvis du har råd til at investere, så har du også råd til at betale skat.

Jae - jeg kan da godt, rent intellektuelt, acceptere at der er nogen som
mener at det er en luxus at spare op til værre tider når nu vi har
alletiders "velfærd" her i landet som konstant mangler penge til nye tiltag
inden for Kunst og Kultur. Men der er nu en underlig Dansk mentalitet.

Fra : Christian Sønderup

Dato : 08-08-01 22:27

Hej

Er der da slet ingen i dette land, der er interesseret i hvad de egentlig
får ud af deres indbetalt penge!!!

Povl H. Pedersen <pope@home.terminal.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9n2k32.1gr.pope@home.terminal.dk...

> Du kan let slippe. Du skal gå ned på din lokale skatteforvaltning
> og få en frigørelsesattest. Så kan din arbejdsgiver udbetale lønnen
> til dig skattefrit.

Det har overhovedet ikke noget at gøre med at slippe!! Jeg vil gerne betale
skat!! Der er bare grænser!!

> [...]
> her i landet.
>
> Hvis du har råd til at investere, så har du også råd til at betale skat.
At beskylde mig for at snyde er en fornærmelse. Det eneste jeg anfægter er
måden systemet er bygget op på, og det faktum at gevinstbeskatningen fjerner
meget af incitamentet til investeringer, hvilket har gennemslagskraft
igennem ikke kun den private del af investeringerne, men også den meget
vigtige erhvervssektor!!

Fra : Søren Pedersen

Dato : 08-08-01 16:27

Hej
Nu er det jo ikke STATEN som sådan et selvstændigt tænkende væsen, der
fuldstændig tilfældigt har grebet en eller anden %-sats og pålagt folk, at
betale den.

Systemet er opbygget gennem mange år af diverse politikere der alle er
valgte af os allesammen, og det du ser i dag er så det de har kunnet blive
enige om.

Det er da fuldkommen legitimt, at du ønsker det ændret, men en
skatteundragelse via spekulation i aktier i USA er næppe vejen frem.

Der er faktisk politiske partier der har sådan noget på deres programmer.
Kan du ikke finde et parti der passer dig? Så lav dit eget. Det er faktisk
også noget som skattepengene går til. Jeg synes at kunne erindre at det er
ca 5 kr pr stemme man haler i land.

VH
søren

Fra : Frithiof A. Jensen

Dato : 08-08-01 18:45

"Søren Pedersen" <pedersensoeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nu er det jo ikke STATEN som sådan et selvstændigt tænkende væsen, der
> fuldstændig tilfældigt har grebet en eller anden %-sats og pålagt folk, at
> betale den.

Nej - men staten har sit "eget liv" og sin egen agenda; Lidt lige som en
levende organisme søger at udbrede sig selv så meget som muligt enten gennem
oganisk vækst ala Amøber eller ved kønnet formering

Der er en del interessante artikler rundt omkring, der sammenligner
bureukratier og organisationer med levende væsener, der lever i et
"økosystem". Jeg mener modellerne passer rimeligt godt på den danske
velfærdstat.

> Systemet er opbygget gennem mange år af diverse politikere der alle er
> valgte af os allesammen, og det du ser i dag er så det de har kunnet blive
> enige om.

Opbygget, Ja, Men der er aldrig Fjernet noget. Kun bygget lag på lag af
kompleksitet oveni. Sålænge man ubegrænset kan beskatte sker der ingen
prioritering og ingen fornylse.

> Det er da fuldkommen legitimt, at du ønsker det ændret, men en
> skatteundragelse via spekulation i aktier i USA er næppe vejen frem.

Som jeg vist også skriver et andet sted i "tråden" - med den begrundelse at
det ikke er besværet værd.

> Der er faktisk politiske partier der har sådan noget på deres programmer.
> Kan du ikke finde et parti der passer dig?

Jo, har gjort! Det kunne endda være at jeg stiller op til noget på et
tidpunkt - der er jo en katastrofal mangel på kandidater rundt omkring.

Fra : Søren Pedersen

Dato : 08-08-01 22:49

Hej
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg er kommet ind i den her diskussion om
hvorvidt skattebetaling er af det gode eller det onde.

Det begyndte med at jeg sagde at man som privatperson, kun skulle betale 25%
i skat af aktiegevinster og ikke 50 % som hævdet af CS. Faktisk kan man oven
i købet fratrække sine tab i det skattepligitge beløb hvis man altså har
nogen.

Det er der ikke nogen der har modsagt.

Skatteloven er selvfølgeli blevet mere komplex fodi samfundet som helhed er
blevet mere komplext end det var i f.eks 1920. Det samme gælder f. eks også
for færdselsloven.

Mig bekendt er der ikke mangel på kandidater til politisk arbejde. Der er
både til kommunalvalg og til folketingsvalg opstillet langt flere personer
end der skal vælges.

VH
søren

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 09-08-01 11:05

"Søren Pedersen" <pedersensoeren@hotmail.com> wrote in message

> Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg er kommet ind i den her diskussion om
> hvorvidt skattebetaling er af det gode eller det onde.

Det var vidst noget med at een eller anden naivt kom til at påstå at vi får
noget for skattekronerne og at hvis vi allesammen bare betalte udend at
blinke, ville skatten blive sat ned.

> Det er der ikke nogen der har modsagt.

Nå - men så vil jeg da: Der er *begrænset* fradragsret for tab afhængigt af
hvad du investerer i - generelt kan du fratrække tab på danske
investeringer, men på udenlandske vil du få problemer fordi der er mange
udenlandske investeringsforeninger f.ex. der ikke mapper direkte til de
danske regler og begreber. Men OK - aktieindtægter er da stadigvæk den mest
lempeligt beskattede indtægt.

Optioner er helt tosset - man kan kun fratrække tab i en gevist på en option
af samme type, dvs at du kun kan regne med tab/gevinst ved køb/salg af den
samme option! (Hvis man udsteder optioner, er det sikkert endnu værre - men
jeg har ikke gidet sætte mig ind i reglerne).

> Skatteloven er selvfølgeli blevet mere komplex fodi samfundet som helhed
er
> blevet mere komplext end det var i f.eks 1920.

Der er ingen selvfølgelighed eller årsagssammenhæng her: Samfundet er
nøjagtigt så komplekst som *vi* vælger at lave det - selvfølgeligt bliver
det indviklet når vi vælger at inddele befolkningen i grupper, der alle skal
have særbehandling, og selvfølgeligt får vi et indviklet skattesystem når vi
insisterer på at skelne mellem hundredevis af forskellige former for
indtægt, der alle skal behandles forskelligt.

Men - Det er noget som samfundet selv har valgt og selv kan lave om i
morgen!

> Mig bekendt er der ikke mangel på kandidater til politisk arbejde

Jeg fik da ellers brev om at "mit" parti manglede kandidater....

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 12-08-01 09:48

> [...]
oven
> i købet fratrække sine tab i det skattepligitge beløb hvis man altså har

Jeg har kun justeret din udtagelse.

Men så prøv at forklare hvordan det ligge med skattereglerne for udbytte og
ikke kursgevinst? - det er vel først ved udbytteudbetaling det bliver sjovt.

Mvh. Brian

Fra : Christian Sønderup

Dato : 08-08-01 22:38

Søren Pedersen <pedersensoeren@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7157ad$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Nu er det jo ikke STATEN som sådan et selvstændigt tænkende væsen, der
> fuldstændig tilfældigt har grebet en eller anden %-sats og pålagt folk, at
> betale den.

Lad mig lige påpge at jeg bare mener at der findes en smertegrænse!!

> Systemet er opbygget gennem mange år af diverse politikere der alle er
> valgte af os allesammen, og det du ser i dag er så det de har kunnet blive
> enige om.

Ikke helt enig. Hvert år vedtages en finanslov!! Og medmindre du tror på at
vi stadig har økonomiske præg fra olieprischokket på vores nuværende
økonomi, kan jeg ikke se hvorfor at netop investeringerne skal belastet med
skattetryk, idet netop investeringer er meget vigtige for et lands
fremtidige økonomi!!!

> [...]
> også noget som skattepengene går til. Jeg synes at kunne erindre at det er

Jeg kan sagtens finde et parti, der passer mig... spørgsmålet er bare om
ikke alle gerne ville have at pengene blev brugt mere effektivt, således at
vi ikke betalte 50% i skat generelt (52,4 % af disp. BNI i 1999) hvor
EU-lande generelt ligger på 40 %. Jeg mener det burde kunne gøres bedre!!

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 12-08-01 09:45

> Systemet er opbygget gennem mange år af diverse politikere der alle er
> valgte af os allesammen, og det du ser i dag er så det de har kunnet blive
> enige om.

Og det er netop problemet i det her land. Ikke blot mht. skatteregler, men
med hensyn til alt lovgivningen. Det er et kludetæppe af diverse mere eller
mindre smarte regler som efterhånden er ved at nå et omfang så ingen kan
gennemskue dem mere.

Så det der skal til er en fuldstændig revidering af alt lovgivning i landet.
Smid grundloven ud og start helt forfra med alt fra strafferet til skatteret
osv. og få omlagt skattesystemet så den enkelte borger må sørge mere for sig
selv så ikke hele befolkningen skal være forsørger for en mindre del af
befolkningen.

Problemet med at få denne holdning repræsenteret i folketinget idag er at
det efter min mening ikke kan lade sig gøre. Hvis man skulle pege på et
parti skulle det nok være venstre, men da de efterhånden har udviklet sig
til at repræsentere en social liberal holdning til alting er jeg ret sikker
på at der ikke kommer noget ud af at få en borgerlig regering. De har jo
ikke nosser til mere end at love skattestop og det er spørgsmålet om de kan
leve op til det. For godt nok foreslår de brugerbetaling på visse områder,
men sænkes skatten så samtidig tilsvarende!? - det tror jeg ikke.

Skatten skal ned under 25% og så skal borgerne blive voksne og lære at klare
sig selv. Så kunne Danmark gå hen og blive et sted man kunne finde på at
opholde sig hele livet.

Mvh. Brian

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 12-08-01 09:30

> Aktiegevinster hos privatpersoner beskattens ikke med 50% men med 25,
sådan
> som jeg er orienteret.
> Har man haft aktien i 3 år eller mere er gevinsten skattefri.

Det gælder vel kun hvis man er under 100.000kr grænsen!?

Mvh. Brian

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-08-01 12:50

"jay" <mailshop@worldonline.dk> wrote in message

> hvad er regleren engentlig når man investere i udlandet?

Fuld skattepligtig i danmark efter de velkendte rokoko regler og ublu
procenter, dog med mulighed for at skat betalt i udlandet modregnes i den
skat, du skal betale her, hvis der er en dobbeltbeskatningsaftale.

> er der evt nogle der kender en online firma i usa der handler med dk
aktier

Næh - Jeg bruger selv Datek, for USA.Danske aktier handler jeg i DK.

> hvis man kan bruge nogle af overstående muligheder evt andet lan hvor man
> kan handle dk aktier.

Luxembourg, Jersey, Gurnsey, Belgien - har alle "private" banker, der kan
alt, når bare du betaler, de har nogle heftige bankgebyrer, og de gider ikke
snakke med nogen, der har under DKK 500,000.--. Men det lakker mod enden med
den generelle bankhemmelighed i EU.

Mht. til at snyde i skat, så er det et spørgsmål om det tjener noget formål:

Min holdning er at staten vil eje og kontrollere borgernes liv i mindste
detalje - det er derfor vi har verdens mest indviklede skattesystem og den
største offentlige sektor på planeten - og det er derfor at enhver udbygning
af staten/"velfærden" skal bekæmpes!

Problemet er at HVIS du snyder i skat og stasi - ups. Skattefar -finder
ud af det, så bliver du knaldet for Skatten plus en bøde på 2 * Skatten,
dvs. Tredobbelt Beskatning!!! Hvis du snyder for ret meget over 200,000.--
kan du oveni få op til 4 år i spjældet. Hvis du er gået fallit og sidder i
Horsens og samler tøjklemmer, ja så har du jo lige givet staten fuld kontrol
over dit liv. Du hjælper den faktisk aktivt . Dum plan.

Ved at opgive dine udenlandske aktiehandler til skattefar får du fornøjelsen
af at se skattefolkene rive deres hår ud fordi de heller ikke kan finde
rundt i alle de åndsvage cirkulærer, de er bebyrdet med af
"Overformynderiet" - (det HEDDER det, står på en bygning i E.B. Typografi
ude på Slotsholmen , Du har ikke så meget stress, andet end de sædvanlige
raserianfald over hvad regeringen klatter pengene væk på denne uge, og du
kan blære dig over for venner og kollegaer når du har haft en gevinst.

(Hvis du virkeligt vil have skatten ned, så kommer du til at flytte. Jeg har
selv boet i England i 9 år og man lærer hurtigt at man ikke får ret meget af
værdi for skattekronerne i DK, i sammenligning med andre lande. Men det går
vel op for folk efterhånden).

Fra : Anders Andersen

Dato : 09-08-01 20:46

Tjaaa.

Jeg er glad for at gruppen ikke lægger op til at snyde i skat.
Der er massere af mulighede, men hvis du snyder, håber jeg at det bliver
opdaget, da skattevæsnet dvs alle os andre vil få mere ud af det :)

Det er ment for sjovt, men at snyde i skat er at snyde alle andre.

Anders Andersen
jay <mailshop@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EP_b7.136$uI6.16370@news000.worldonline.dk...