/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Med fare for...
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 14:12

....at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).

Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.

Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
vil slippe for at høre på mig i tide og utide.

NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?

Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten


M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

 
 
Thomas von Hassel (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 26-10-10 14:39

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>
> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>
> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>
> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>
> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
>

eh .. er det fordi det er det der står, eller fordi du har prøvet ?

/thomas

Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 15:58

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> >
> > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> >
> > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
> >
> > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
> >
> > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> >
>
> eh .. er det fordi det er det der står, eller fordi du har prøvet ?
>
> /thomas

Det er fordi, jeg har prøvet - og fordi jeg har brugt fire og en halv
time i telefonen med NemID, DANId og banken.

Afprøvet /alt/ sammen med diverse og forskellige "supportere".

Jeg har fået en helt klar melding fra DANId: "Vi understøtter /ikke/
PPC".

Iøvrigt står det ingen steder, at det er sådan, det er.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Bruno, Copenhagen - ~ (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Bruno, Copenhagen - ~


Dato : 26-10-10 20:00

On 26/10/10 16.58, Morten Lind wrote:

>
> Det er fordi, jeg har prøvet - og fordi jeg har brugt fire og en halv
> time i telefonen med NemID, DANId og banken.
>
Der findes en lidt klodset mulighed. Installer en virtuel PC på din G4,
kør Windows i den og brug det til at benytte din netbank.

Mvh
Bruno

Thomas von Hassel (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 26-10-10 20:04

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> On 26/10/10 16.58, Morten Lind wrote:
>
> >
> > Det er fordi, jeg har prøvet - og fordi jeg har brugt fire og en halv
> > time i telefonen med NemID, DANId og banken.
> >
> Der findes en lidt klodset mulighed. Installer en virtuel PC på din G4,
> kør Windows i den og brug det til at benytte din netbank.

Så hellere gå ned i banken, stå i kø, og betale 16 kr. pr.
indbetalingkort ....

/thomas

Bruno, Copenhagen - ~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Bruno, Copenhagen - ~


Dato : 27-10-10 00:10

On 26/10/10 21.03, Thomas von Hassel wrote:
>
> Så hellere gå ned i banken, stå i kø, og betale 16 kr. pr.
> indbetalingkort ....
>


Nu kan man jo lidt mere på netbank end at betale girokort.

Virtual PC til G4 kan vist fås gratis og en Win XP licens skulle være
til at finde for peanuts, eller måske endda få gratis og man kan hurtig
installere sådan en virtuel maskine.

Mvh
Bruno

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 00:51

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> On 26/10/10 21.03, Thomas von Hassel wrote:
> >
> > Så hellere gå ned i banken, stå i kø, og betale 16 kr. pr.
> > indbetalingkort ....
> >
>

> Nu kan man jo lidt mere på netbank end at betale girokort.
>
> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis og en Win XP licens skulle være
> til at finde for peanuts, eller måske endda få gratis og man kan hurtig
> installere sådan en virtuel maskine.
>
> Mvh
> Bruno

Nu er min G4 altså en G5, men pyt med det - det er ikke fordi, NEMId
ikke virker på Mac, for det gør den - jeg har også grønne OK-vinger i
alle afkrydsningsbokse under PC-tjek - det er fordi, processoren er en
PPC.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Niels Jørgen Kruse (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 28-10-10 17:36

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Nu er min G4 altså en G5, men pyt med det - det er ikke fordi, NEMId
> ikke virker på Mac, for det gør den - jeg har også grønne OK-vinger i
> alle afkrydsningsbokse under PC-tjek - det er fordi, processoren er en
> PPC.

<http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1439653.ece>

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Morten Lind (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 29-10-10 01:21

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> <http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1439653.ece>

Tak, men torsdag efteermiddag virkede det stadig ikke - NemID ringer til
mig i eftermiddag.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Axel Hammerschmidt (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 27-10-10 00:52

Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:

<snip>

> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...

Er den blevet gratis til Mac?


--
Ikke ham på Facebook.

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 00:52

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:
>
> > On 26/10/10 16.58, Morten Lind wrote:
> >
> > >
> > > Det er fordi, jeg har prøvet - og fordi jeg har brugt fire og en halv
> > > time i telefonen med NemID, DANId og banken.
> > >
> > Der findes en lidt klodset mulighed. Installer en virtuel PC på din G4,
> > kør Windows i den og brug det til at benytte din netbank.
>
> Så hellere gå ned i banken, stå i kø, og betale 16 kr. pr.
> indbetalingkort ....
>
> /thomas

Jeg har gjort banken opmærksom på, at jeg ikke har tænkt mig at betale
for, at den skal overtage mit arbejde.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jesper Hartoft (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 26-10-10 14:47

On 26-10-2010 15:12, Morten Lind wrote:
> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>
> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>
> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>
> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>
> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
>

Har du set dette fra nemid.nu:

NemID og PowerPC

Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
beklager fejlen.


--

mvh
Jesper \

Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 16:01

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> On 26-10-2010 15:12, Morten Lind wrote:
> > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> >
> > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> >
> > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
> >
> > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
> >
> > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> >
>
> Har du set dette fra nemid.nu:
>
> NemID og PowerPC
>
> Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
> NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
> rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
> beklager fejlen.

Nej - det har jeg ikke set - jeg har brugt min tid på at få dem til at
lave den information, du nu henviser til - fedt - jeg gør en forskel

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 16:06

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:
>
> > On 26-10-2010 15:12, Morten Lind wrote:
> > > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> > >
> > > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> > >
> > > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
> > >
> > > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
> > >
> > > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> > >
> >
> > Har du set dette fra nemid.nu:
> >
> > NemID og PowerPC
> >
> > Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
> > NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
> > rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
> > beklager fejlen.
>
> Nej - det har jeg ikke set - jeg har brugt min tid på at få dem til at
> lave den information, du nu henviser til - fedt - jeg gør en forskel
>
> M.

P.S.: kunne du eventuelt henvise til den omtalte side - jeg kan ikke
finde den ?

På forhånd tak

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Helge Hammer (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Helge Hammer


Dato : 26-10-10 16:26

Den 26/10/10 17.05, Morten Lind skrev:
> Morten Lind<mortenlind@gmail.com> wrote:

>
> P.S.: kunne du eventuelt henvise til den omtalte side - jeg kan ikke
> finde den ?
>
> På forhånd tak
>
> M.

http://www.nordea.dk/Privat/Internet%2bog%2btelefon/Internet/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%2bog%2bsvar/21931.html#KanjegbrugeNetbankframinMac


--
Helge (ikke den onde)


Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 16:33

Helge Hammer <helge.hammer@elromail.dk> wrote:

> Den 26/10/10 17.05, Morten Lind skrev:
> > Morten Lind<mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> >
> > P.S.: kunne du eventuelt henvise til den omtalte side - jeg kan ikke
> > finde den ?
> >
> > På forhånd tak
> >
> > M.
>
>
http://www.nordea.dk/Privat/Internet%2bog%2btelefon/Internet/Sp%C3%B8rgs
m%C3%A5l%2bog%2bsvar/21931.html#KanjegbrugeNetbankframinMac

Tak -

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 16:35

Helge Hammer <helge.hammer@elromail.dk> wrote:

> Den 26/10/10 17.05, Morten Lind skrev:
> > Morten Lind<mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> >
> > P.S.: kunne du eventuelt henvise til den omtalte side - jeg kan ikke
> > finde den ?
> >
> > På forhånd tak
> >
> > M.
>
> http://www.nordea.dk/Privat/Internet%2bog%2btelefon/Internet/Sp%C3%B8rgsm%
> C3%A5l%2bog%2bsvar/21931.html#KanjegbrugeNetbankframinMac

Spøjst, at de ved det i Nordea - men ikke ved det i hverken AL, NemID,
eller DanID...tsk, tsk...

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Peter Kiil (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 26-10-10 20:21

Morten Lind - mortenlind@gmail.com on 26/10/10 17.34 wrote:

> Spøjst, at de ved det i Nordea - men ikke ved det i hverken AL, NemID,
> eller DanID...tsk, tsk...

Det er rimelig old news at det ikke virker med PPC. Det har været alment
kendt i flere måneder, så at de ikke ved det hos DanID, det er nok fordi du
ikke har snakket med den der ved det

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 00:54

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> Morten Lind - mortenlind@gmail.com on 26/10/10 17.34 wrote:
>
> > Spøjst, at de ved det i Nordea - men ikke ved det i hverken AL, NemID,
> > eller DanID...tsk, tsk...
>
> Det er rimelig old news at det ikke virker med PPC. Det har været alment
> kendt i flere måneder, så at de ikke ved det hos DanID, det er nok fordi du
> ikke har snakket med den der ved det

Jeg fik jo så også fat i ham, der vidste det, til sidst

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Axel Hammerschmidt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-10-10 19:13

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

<snip>

> > NemID og PowerPC
> >
> > Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
> > NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
> > rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
> > beklager fejlen.
>
> Nej - det har jeg ikke set - jeg har brugt min tid på at få dem til at
> lave den information, du nu henviser til - fedt - jeg gør en forskel

Det har stået der længe. De har rettet august til oktober. Næste gang
skriver de november osv osv ...

Se bl.a kommentarfelterne her:

<http://bizzen.blogs.business.dk/2010/09/10/nemid-duer-ikke-pa-visse-mac
er/>


--
Ikke ham på Facebook.

Axel Hammerschmidt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-10-10 19:20

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> NNTP-Posting-Host: 2.105.197.190

Sexet ip-adresse, hva' ?


--
Ikke ham på Facebook.

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 01:16

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:
>
> <snip>
>
> > > NemID og PowerPC
> > >
> > > Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
> > > NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
> > > rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
> > > beklager fejlen.
> >
> > Nej - det har jeg ikke set - jeg har brugt min tid på at få dem til at
> > lave den information, du nu henviser til - fedt - jeg gør en forskel
>
> Det har stået der længe. De har rettet august til oktober. Næste gang
> skriver de november osv osv ...
>
> Se bl.a kommentarfelterne her:
>
> <http://bizzen.blogs.business.dk/2010/09/10/nemid-duer-ikke-pa-visse-mac
> er/>

Tjaeh....så er det jo godt, at jeg har levet så længe, at jeg kan huske,
hvordan det fungerede engang

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 26-10-10 22:55


Jesper Hartoft wrote:
> On 26-10-2010 15:12, Morten Lind wrote:
>> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>>
>> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>>
>> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
>> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>>
>> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
>> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>>
>> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
>>
>
> Har du set dette fra nemid.nu:
>
> NemID og PowerPC
>
> Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
> NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
> rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
> beklager fejlen.

Du skal se, det er nok Mortens bank, der har været hurtige til at brokke
sig for at slippe for at give ham en ny iMac.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (30-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 30-10-10 22:30

On 26 Okt., 22:55, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:
> Jesper Hartoft wrote:
> > On 26-10-2010 15:12, Morten Lind wrote:
> >> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>
> >> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>
> >> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> >> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>
> >> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> >> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>
> >> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> >>
>
> > Har du set dette fra nemid.nu:
>
> > NemID og PowerPC
>
> > Der er konstateret en fejl, som bevirker, at man ikke kan logge på med
> > NemID fra PowerPC-baserede Mac-computere fra før 2007. Fejlen forventes
> > rettet i forbindelse med en planlagt opdatering af NemID i oktober. Vi
> > beklager fejlen.
>
> Du skal se, det er nok Mortens bank, der har været hurtige til at brokke
> sig for at slippe for at give ham en ny iMac.
>
> mvh. Erik Richard
>
> --
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manN...@Mstofanet.dk>
> NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing -www.nisus.com
> OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution -www.openoffice.org
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det er det nok
Jeg fik det til at virke fredag eftermiddag - det viste sig, at udover
at laegge underskriftsfilen i hovednoegleringen under System, skulle
jeg yderligere vinge en haandfuld bokse af i System. Det havde jeg
ikke gjort.

Nu virker det på PPC.

M.

(Thorbjørn Ravn (26-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 26-10-10 16:03

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>
> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>
> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>
> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?

NemID tror jeg ikke kommer til at slå an. Hvorfor skulle det være bedre
end forrige forsøg?

>
> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
>

Det kommer sandelig an på om du vil betragte det som hån at være
dinosaur

Er det ved at være tiden at installere Ubuntu på den?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 16:20

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 <nospam0002+20101025@gmail.com> wrote:

> mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:
>
> > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> >
> > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> >
> > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
> >
> > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>
> NemID tror jeg ikke kommer til at slå an. Hvorfor skulle det være bedre
> end forrige forsøg?

Bankernes EDB-Central(BEC) har da virket fremrende i mange år.

> > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> >
>
> Det kommer sandelig an på om du vil betragte det som hån at være
> dinosaur

Hvis det at være en dinosaur er ekvivalent med at være gammeldags og
forstokket, vil jeg, ja.

> Er det ved at være tiden at installere Ubuntu på den?

Nej

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Robert Piil (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 26-10-10 16:54

Den 26-10-2010 17:02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 skrev:

> NemID tror jeg ikke kommer til at slå an. Hvorfor skulle det være bedre
> end forrige forsøg?

Fordi det - uanset hvor ringe det er - ikke er valgfrit om man vil bruge
NemID. Jo jo, man kan da droppe sin netbank og gå ned i afdelingen, men
der er for mange af os ikke et reelt valg.

--
Robert Piil

Morten Lind (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-10 17:12

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Den 26-10-2010 17:02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 skrev:
>
> > NemID tror jeg ikke kommer til at slå an. Hvorfor skulle det være bedre
> > end forrige forsøg?
>
> Fordi det - uanset hvor ringe det er - ikke er valgfrit om man vil bruge
> NemID. Jo jo, man kan da droppe sin netbank og gå ned i afdelingen, men
> der er for mange af os ikke et reelt valg.

Nemlig - du har fuldstændig ret

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Axel Hammerschmidt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-10-10 19:13

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Den 26-10-2010 17:02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 skrev:
>
> > NemID tror jeg ikke kommer til at slå an. Hvorfor skulle det være bedre
> > end forrige forsøg?
>
> Fordi det - uanset hvor ringe det er - ikke er valgfrit om man vil bruge
> NemID. Jo jo, man kan da droppe sin netbank og gå ned i afdelingen, ...

<snip>

Det har de ordnet med gebyrer


--
Ikke ham på Facebook.

KentBM (26-10-2010)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 26-10-10 17:18

Den 26/10/10 17.02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 skrev:
>
> NemID tror jeg ikke kommer til at slå an. Hvorfor skulle det være bedre
> end forrige forsøg?
>
Har du rent faktisk brugt NemID?

Det virker som om, at koret af "høns" skræpper løs om hvor dårligt NemID
fungere. Jeg har i lang tid brugt SecureID fra Danske Bank til min
netbank. Logon kræver et brugerid og et kodeord, som skal huskes, og så
et 6-cifret tal der indtastes på SecureID (efter denne er låst op med en
4-cifret pinkode) og oversættes til en nyt 6-cifret tal, der indtastes i
netbanken og så er logon gennemført. Dette lyder måske besværligt, men
det betød at jeg har kunne bruge min netbank på alle maskiner jeg ville.

Dette ved du sikkert allerede, men nu er SecureID så erstattet af et
pap-kort og udover dette er der vel ingen forskel. Bortset fra, at jeg
nu har NemID-kortet i min pengepung, hvad jeg ikke havde med SecureID.

Til forskel for Digital Signatur fungere NemID fuldstændigt uden
problemer på båden min MacBook (Safari og Firefox), min XP-Pc (IE8 og
FF) og min Windows7-Pc (også IE8 og FF).

Der har været nogle start problemer med NemID systemet, men udover dette
kan jeg faktisk ikke se, hvorfor NemID ikke skulle blive en succes.



--

Kent

Robert Piil (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 26-10-10 19:11

Den 26-10-2010 18:18, KentBM skrev:

> Har du rent faktisk brugt NemID?

Det har jeg - i nogle måneder faktisk. Desværre har jeg ikke brugt det
helt så ofte som jeg gerne ville, for jeg har ikke altid husket at tage
mit nøglekort med mig, hvor jeg kunne få brug for at bruge min netbank -
bla med det resultat at jeg har misset betalinger til gavekasser på
arbejdet og ikke har kunnet fylde min kantinesaldo op, så jeg kunne få
noget frokost.

Egentlig er det jo fair nok med en NemID-/mulighed/ til dem der er
usikre på deres computer, og ikke har fuldstændig styr på om der er
kommet malware på, eller dem der kunne falde for et phisingattempt.

Det der er rablende galt er at man ikke kan undgå skidtet, og at
løsningen uanset hvordan man vender og drejer det er mindre brugervenlig
end det man er vant til.

--
Robert Piil


Axel Hammerschmidt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-10-10 19:13

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

<snip>

> Til forskel for Digital Signatur fungere NemID fuldstændigt uden
> problemer på båden min MacBook (Safari og Firefox), min XP-Pc (IE8 og
> FF) og min Windows7-Pc (også IE8 og FF).

Når du sammenligner med digital signatur (OCES) skal du huske, at for at
underskrive en e-mail med Nemid på en Mac, kan du kun benytte Mozilla
Thunderbird 3

<https://www.nemid.nu/support/tekniske_krav/understoettet_software/nemid
_tekniske_krav.pdf>

Med min nuværende OCES (der udløber til april) kan jeg f.eks benytte
Entourage fra Office Mac 2004.


--
Ikke ham på Facebook.

Jon (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 26-10-10 19:26

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?

Jeg. Men jeg har ikke dansk nettbank, og så fungerer det jo.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Erik Richard Sørense~ (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 26-10-10 22:53


Morten Lind wrote:
> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>
> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>
> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.

Og hvad sagde de så til det.?

> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>
> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
>

Nå, det er da yderligere en grund til, jeg ikke skal have noget såkaldt
'NemID'... Jeg har 3x stationære PPC, 1x bærbar PPC og 'kun' 1x Intel
baseret... - Desuden er det - igen - et problem for både blinde og
svagtseende med de dersens NemID kort...

Men det undrer mig, du har fået den besked. - Jeg har fra DanskeBank
fået den nøjagtigt modsatte, - at NemID ikke har noget med hardwaren at
gøre på en Mac, men at de sætter grænsen ved OS X 10.5 som laveste
system. - Og iflg. det, PBS/Nets har fremført i både radio og TV, så er
det en ren Java-baseret løsning...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 26-10-10 22:56

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Morten Lind wrote:
> > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> >
> > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> >
> > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>
> Og hvad sagde de så til det.?
>
> > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
> >
> > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> >
>
> Nå, det er da yderligere en grund til, jeg ikke skal have noget såkaldt
> 'NemID'... Jeg har 3x stationære PPC, 1x bærbar PPC og 'kun' 1x Intel
> baseret... - Desuden er det - igen - et problem for både blinde og
> svagtseende med de dersens NemID kort...
>
> Men det undrer mig, du har fået den besked. - Jeg har fra DanskeBank
> fået den nøjagtigt modsatte, - at NemID ikke har noget med hardwaren at
> gøre på en Mac, men at de sætter grænsen ved OS X 10.5 som laveste
> system. - Og iflg. det, PBS/Nets har fremført i både radio og TV, så er
> det en ren Java-baseret løsning...

... og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 27-10-10 00:29


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
>> Morten Lind wrote:
>>> ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
>>>
>>> Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
>>>
>>> Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
>>> vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
>> Og hvad sagde de så til det.?
>>
>>> NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
>>> besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
>>>
>>> Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
>>>
>> Nå, det er da yderligere en grund til, jeg ikke skal have noget såkaldt
>> 'NemID'... Jeg har 3x stationære PPC, 1x bærbar PPC og 'kun' 1x Intel
>> baseret... - Desuden er det - igen - et problem for både blinde og
>> svagtseende med de dersens NemID kort...
>>
>> Men det undrer mig, du har fået den besked. - Jeg har fra DanskeBank
>> fået den nøjagtigt modsatte, - at NemID ikke har noget med hardwaren at
>> gøre på en Mac, men at de sætter grænsen ved OS X 10.5 som laveste
>> system. - Og iflg. det, PBS/Nets har fremført i både radio og TV, så er
>> det en ren Java-baseret løsning...
>
> .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
> Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...

Formentlig, men jeg forholder mig jo også bare til, hvad DanskeBank
sagde....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 01:25

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
>
> > Morten Lind wrote:
> > > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> > >
> > > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> > >
> > > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
> >
> > Og hvad sagde de så til det.?
> >
> > > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
> > >
> > > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> > >
> >
> > Nå, det er da yderligere en grund til, jeg ikke skal have noget såkaldt
> > 'NemID'... Jeg har 3x stationære PPC, 1x bærbar PPC og 'kun' 1x Intel
> > baseret... - Desuden er det - igen - et problem for både blinde og
> > svagtseende med de dersens NemID kort...
> >
> > Men det undrer mig, du har fået den besked. - Jeg har fra DanskeBank
> > fået den nøjagtigt modsatte, - at NemID ikke har noget med hardwaren at
> > gøre på en Mac, men at de sætter grænsen ved OS X 10.5 som laveste
> > system. - Og iflg. det, PBS/Nets har fremført i både radio og TV, så er
> > det en ren Java-baseret løsning...
>
> .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
> Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...
>
> /thomas

Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-10-10 12:52

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
> >
> > > Morten Lind wrote:
> > > > ...at lyde som Erik Richard(Undskyld, Erik Richard ).
> > > >
> > > > Ja, i min bank er netbankeventyret slut d. 18.11.2010.
> > > >
> > > > Jeg har bedt dem om at købe en 27" iMac, fire kerner i5 til mig, hvis de
> > > > vil slippe for at høre på mig i tide og utide.
> > >
> > > Og hvad sagde de så til det.?
> > >
> > > > NemID understøtter ikke PPC, men hvilke dinosaurer er dog også i
> > > > besiddelse af sådant noget oldnordisk skrammel?
> > > >
> > > > Jeg håber med den sidste linie at undgå at blive omfattet af håneretten
> > > >
> > >
> > > Nå, det er da yderligere en grund til, jeg ikke skal have noget såkaldt
> > > 'NemID'... Jeg har 3x stationære PPC, 1x bærbar PPC og 'kun' 1x Intel
> > > baseret... - Desuden er det - igen - et problem for både blinde og
> > > svagtseende med de dersens NemID kort...
> > >
> > > Men det undrer mig, du har fået den besked. - Jeg har fra DanskeBank
> > > fået den nøjagtigt modsatte, - at NemID ikke har noget med hardwaren at
> > > gøre på en Mac, men at de sætter grænsen ved OS X 10.5 som laveste
> > > system. - Og iflg. det, PBS/Nets har fremført i både radio og TV, så er
> > > det en ren Java-baseret løsning...
> >
> > .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
> > Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...
> >
> > /thomas
>
> Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?
>

ja, den "applet" de har skrevet er vel ikke den samme som BEC bruger til
deres login ..

/thomas

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 14:21

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > > .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
> > > Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...

> > > /thomas

> > Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?

> ja, den "applet" de har skrevet er vel ikke den samme som BEC bruger til
> deres login ..

> /thomas

Sikke nogle paphoveder - er Thorbjørn ikke Java-mand? Thorbjørn,
forklar, tak!

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Niels Jørgen Kruse (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 27-10-10 15:31

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > > > .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
> > > > Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...
>
> > > > /thomas
>
> > > Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?
>
> > ja, den "applet" de har skrevet er vel ikke den samme som BEC bruger til
> > deres login ..
>
> > /thomas
>
> Sikke nogle paphoveder - er Thorbjørn ikke Java-mand? Thorbjørn,
> forklar, tak!

Har du den seneste Java opdatering fra Apple? Den, hvor de samtidig
annoncerede at Apples Java var "deprecated".

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Axel Hammerschmidt (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 27-10-10 16:51

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

<snip>

> > Sikke nogle paphoveder - er Thorbjørn ikke Java-mand? Thorbjørn,
> > forklar, tak!
>
> Har du den seneste Java opdatering fra Apple? Den, hvor de samtidig
> annoncerede at Apples Java var "deprecated".

Det ka' ikke ha' noget med det at gøre. Problemet har stået på i
månedsvis.


--
Ikke ham på Facebook.

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 17:21

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > > > .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert
> > > > > nogen Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...
> >
> > > > > /thomas
> >
> > > > Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?
> >
> > > ja, den "applet" de har skrevet er vel ikke den samme som BEC bruger til
> > > deres login ..
> >
> > > /thomas
> >
> > Sikke nogle paphoveder - er Thorbjørn ikke Java-mand? Thorbjørn,
> > forklar, tak!
>
> Har du den seneste Java opdatering fra Apple? Den, hvor de samtidig
> annoncerede at Apples Java var "deprecated".

Ja.....?????.....J2SE 5.0 fra Apple Inc. - 32 bit, version
1.5.0_26-b03........

Derudover har jeg en ikkeaktiv Javating, der hedder J2SE 1.4.2 fra Apple
Inc. - 32 bit, version 1.4.2_22........

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Niels Jørgen Kruse (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 27-10-10 19:23

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > > > .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert
> > > > > > nogen Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...
> > >
> > > > > > /thomas
> > >
> > > > > Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?
> > >
> > > > ja, den "applet" de har skrevet er vel ikke den samme som BEC bruger til
> > > > deres login ..
> > >
> > > > /thomas
> > >
> > > Sikke nogle paphoveder - er Thorbjørn ikke Java-mand? Thorbjørn,
> > > forklar, tak!
> >
> > Har du den seneste Java opdatering fra Apple? Den, hvor de samtidig
> > annoncerede at Apples Java var "deprecated".
>
> Ja.....?????.....J2SE 5.0 fra Apple Inc. - 32 bit, version
> 1.5.0_26-b03........
>
> Derudover har jeg en ikkeaktiv Javating, der hedder J2SE 1.4.2 fra Apple
> Inc. - 32 bit, version 1.4.2_22........

Jo, det er de nyeste.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 06:51

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

>> Nej - det har jeg ikke set - jeg har brugt min tid på at få dem til at
>> lave den information, du nu henviser til - fedt - jeg gør en forskel
>
> Det har stået der længe. De har rettet august til oktober. Næste gang
> skriver de november osv osv ...
>
> Se bl.a kommentarfelterne her:
>
> <http://bizzen.blogs.business.dk/2010/09/10/nemid-duer-ikke-pa-visse-mac
> er/>

Det næste bliver at Morten tager æren for at NemID understøtter Firewire
igen :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 14:19

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 <nospam0002+20101027@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> >> Nej - det har jeg ikke set - jeg har brugt min tid på at få dem til at
> >> lave den information, du nu henviser til - fedt - jeg gør en forskel
> >
> > Det har stået der længe. De har rettet august til oktober. Næste gang
> > skriver de november osv osv ...
> >
> > Se bl.a kommentarfelterne her:
> >
> > <http://bizzen.blogs.business.dk/2010/09/10/nemid-duer-ikke-pa-visse-mac
> > er/>
>
> Det næste bliver at Morten tager æren for at NemID understøtter Firewire
> igen :)

Hæ, hæ.....)))

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 06:53

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Tjaeh....så er det jo godt, at jeg har levet så længe, at jeg kan huske,
> hvordan det fungerede engang

Nåh, køen på posthuset eller bankdamen bag skranken?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 14:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 <nospam0002+20101027@gmail.com> wrote:

> mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:
>
> > Tjaeh....så er det jo godt, at jeg har levet så længe, at jeg kan huske,
> > hvordan det fungerede engang
>
> Nåh, køen på posthuset eller bankdamen bag skranken?

Nemlig

Jeg har lige bedt om et møde med banken og forhåndsorienteret dem om
situationen.

Så jeg er ved godt mod

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Robert Piil (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 27-10-10 14:26

Den 27-10-2010 15:18, Morten Lind skrev:

> Så jeg er ved godt mod

Hvad forventer du?

Mit gæt er at du får en ny netbankaftale, med adgang til dine konti med
den gamle login-løsning, indtil de får løst problemet med Mac.

--
Robert Piil

Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 14:31

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Den 27-10-2010 15:18, Morten Lind skrev:
>
> > Så jeg er ved godt mod
>
> Hvad forventer du?
>
> Mit gæt er at du får en ny netbankaftale, med adgang til dine konti med
> den gamle login-løsning, indtil de får løst problemet med Mac.

Det er da også godt nok

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-10-10 15:15

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Den 27-10-2010 15:18, Morten Lind skrev:
>
> > Så jeg er ved godt mod
>
> Hvad forventer du?
>
> Mit gæt er at du får en ny netbankaftale, med adgang til dine konti med
> den gamle login-løsning, indtil de får løst problemet med Mac.

Næppe ...

/thomas

Robert Piil (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 27-10-10 15:40

Den 27-10-2010 16:14, Thomas von Hassel skrev:

> Næppe ...

Jeg kender til ét tilfælde hvor det er sket.
Det er dog ikke helt uden problemer. Det betød i hans tilfælde at noter
i aktieportalen, korrespondance med bankrådgiver, arkiver etc. ikke
kunne tilgåes fra den nye aftale.

--
Robert Piil


Morten Lind (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-10-10 17:15

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Den 27-10-2010 16:14, Thomas von Hassel skrev:
>
> > Næppe ...
>
> Jeg kender til ét tilfælde hvor det er sket.
> Det er dog ikke helt uden problemer. Det betød i hans tilfælde at noter
> i aktieportalen, korrespondance med bankrådgiver, arkiver etc. ikke
> kunne tilgåes fra den nye aftale.

Det ville i mit tilfælde heller ikke gøre noget - jeg bruger blot banken
som bank. Overførsler og betalinger - det er det.

Jeg har forhåndsorienteret banken om, at jeg ikke har budgetteret med,
at DanID påfører mig udgifter ved at implementere en løsning, der ikke
virker.

Banken er meget forstående, så jeg satser på, at banken afholder alle
udgifter.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Axel Hammerschmidt (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 27-10-10 16:49

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:
>
> > Den 27-10-2010 15:18, Morten Lind skrev:
> >
> > > Så jeg er ved godt mod
> >
> > Hvad forventer du?
> >
> > Mit gæt er at du får en ny netbankaftale, med adgang til dine konti med
> > den gamle login-løsning, indtil de får løst problemet med Mac.
>
> Næppe ...

Se kommentar fra Henning Schwarz her:

<http://bizzen.blogs.business.dk/2010/09/10/nemid-duer-ikke-pa-visse-mac
er/#comment-29024>


--
Ikke ham på Facebook.

Robert Piil (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 27-10-10 18:01

Den 27-10-2010 17:49, Axel Hammerschmidt skrev:

> <http://bizzen.blogs.business.dk/2010/09/10/nemid-duer-ikke-pa-visse-mac
> er/#comment-29024>

Det kunne andetssteds ikke lade sig gøre af tekniske årsager - og derfor
blev løsningen med en ny netbankaftale lavet, som jeg beskrev ovenfor.

--
Robert Piil

Thomas Bjorn Anderse~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 27-10-10 11:31

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
>
> <snip>
>
>> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
>
> Er den blevet gratis til Mac?

VirtualBox?

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Thomas von Hassel (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-10-10 12:52

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
> >
> > <snip>
> >
> >> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
> >
> > Er den blevet gratis til Mac?
>
> VirtualBox?


kun til Intel maskiner...

Kurt Brixen (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 27-10-10 14:52

On 2010-10-27 13:52:05 +0200, Thomas von Hassel said:

> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
>
>> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>>
>>> Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
>>>
>>> <snip>
>>>
>>>> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
>>>
>>> Er den blevet gratis til Mac?
>>
>> VirtualBox?
>
>
> kun til Intel maskiner...

Det er jo at strø salt i såret ...


--
Venlig hilsen
Kurt Brixen


Erik Richard Sørense~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 27-10-10 16:38


Thomas von Hassel wrote:
> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
>> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>>> Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
>>>> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
>>> Er den blevet gratis til Mac?
>> VirtualBox?
>
> kun til Intel maskiner...

Øh? - Iflg. MS'shjemmeside, så er det kun Windows versionen af VPC, der
er gratis til brug med et sekundært Windows system...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-10-10 18:57

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
> >> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
> >>> Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
> >>>> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
> >>> Er den blevet gratis til Mac?
> >> VirtualBox?
> >
> > kun til Intel maskiner...
>
> Øh? - Iflg. MS'shjemmeside, så er det kun Windows versionen af VPC, der
> er gratis til brug med et sekundært Windows system...
>

VirtualBox er en gratis virtualiserings løsning lavet af Sun/oracle og
har intet med VirtualPC at gøre ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 28-10-10 00:01


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
>>>> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>>>>> Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
>>>>>> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
>>>>> Er den blevet gratis til Mac?
>>>> VirtualBox?
>>> kun til Intel maskiner...
>> Øh? - Iflg. MS'shjemmeside, så er det kun Windows versionen af VPC, der
>> er gratis til brug med et sekundært Windows system...
>>
>
> VirtualBox er en gratis virtualiserings løsning lavet af Sun/oracle og
> har intet med VirtualPC at gøre ...

- Jeg læste det som VirtualPC og ikke VirtualBox. - og ja, jeg
kender godt VirtualBox...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 18:13

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
>> Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
>>
>> <snip>
>>
>>> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
>>
>> Er den blevet gratis til Mac?
>
> VirtualBox?

Virker kun på x86.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 18:17

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> > > .. og det er Java'en under PPC som er problemet ... der er sikkert nogen
>> > > Java hoveder kan kan fortælle detaljerne ...
>
>> > > /thomas
>
>> > Og NemIDs Java er anderledes end BECs Java?
>
>> ja, den "applet" de har skrevet er vel ikke den samme som BEC bruger til
>> deres login ..
>
>> /thomas
>
> Sikke nogle paphoveder - er Thorbjørn ikke Java-mand? Thorbjørn,
> forklar, tak!

En applet er en stump Java-kode der kører i maven på din browser og kan
få browseren til at gøre visse ting. Der er et vindue ind til Java'en
så du kan se hvad den prøver på at fortælle dig.

En eller anden siger at det er to forskellige stumper kode - jeg kan
ikke lige se hvem, og jeg følger ikke med i det her da jeg har Spanske
Bank og Visum/Landkort.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 18:47

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 <nospam0002+20101027@gmail.com> wrote:
>
>> mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:
>>
>> > Tjaeh....så er det jo godt, at jeg har levet så længe, at jeg kan huske,
>> > hvordan det fungerede engang
>>
>> Nåh, køen på posthuset eller bankdamen bag skranken?
>
> Nemlig
>
> Jeg har lige bedt om et møde med banken og forhåndsorienteret dem om
> situationen.
>
> SÃ¥ jeg er ved godt mod

Du har en trillebør med til stablen af iMac'er de vil give dig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas Bjorn Anderse~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 27-10-10 19:46

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
>
>> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>>
>> > Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
>> >
>> > <snip>
>> >
>> >> Virtual PC til G4 kan vist fås gratis ...
>> >
>> > Er den blevet gratis til Mac?
>>
>> VirtualBox?
>
>
> kun til Intel maskiner...

NÃ¥ ja. Qemu, da?

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

(Thorbjørn Ravn (31-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 31-10-10 11:11

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> writes:

> Jeg fik det til at virke fredag eftermiddag - det viste sig, at udover
> at laegge underskriftsfilen i hovednoegleringen under System, skulle
> jeg yderligere vinge en haandfuld bokse af i System. Det havde jeg
> ikke gjort.

Og skifte til amerikansk tastatur?

> Nu virker det på PPC.

Du kan evt øve dig ved at overføre hundrede tusind til mig :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (31-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 31-10-10 10:58

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101030 <nospam0002+20101030@gmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> writes:
>
> > Jeg fik det til at virke fredag eftermiddag - det viste sig, at udover
> > at laegge underskriftsfilen i hovednoegleringen under System, skulle
> > jeg yderligere vinge en haandfuld bokse af i System. Det havde jeg
> > ikke gjort.
>
> Og skifte til amerikansk tastatur?

Næeh, men jeg brugte Googlegroups til indlægget Du lagde ikke mærke
til, at signaturen manglede?

> > Nu virker det på PPC.
>
> Du kan evt øve dig ved at overføre hundrede tusind til mig :)

Aye, aye, Sire...

Jeg fornemmer, du henviser til et andet indlæg (?)Men det responderer
jeg også gerne på ;_))).

Du kan selv hente dem i en skidt G4(40.000,-), en skidt G5(20.000,-), en
skidt MacBook Pro(10.000,-), tilkøbte RAMklodser og et
grafikkort(10.000,-), en skidt USB-harddisk(1000,-), reparationer af de
to første maskiner(7000,-), diverse og - nå ja, så må de sidste håndører
tilskrives renter ))

Så har Thomas også fået svar.

Naturligvis er det ikke tabt guld, for jeg har jo haft fornøjelsen af
grejet i tiden, der er gået, og jeg er ved at vænne mig til tanken om at
begynde på en frisk.

Jeg glæder mig faktisk.

Jeg køber den store iMac til migselv og den lille MacBookPro til
Michelle, som erstatning for dén, hun fik til konfirmationen.
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (31-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 31-10-10 12:01

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20101030 <nospam0002+20101030@gmail.com> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> writes:
> >
> > > Jeg fik det til at virke fredag eftermiddag - det viste sig, at udover
> > > at laegge underskriftsfilen i hovednoegleringen under System, skulle
> > > jeg yderligere vinge en haandfuld bokse af i System. Det havde jeg
> > > ikke gjort.
> >
> > Og skifte til amerikansk tastatur?
>
> Næeh, men jeg brugte Googlegroups til indlægget Du lagde ikke mærke
> til, at signaturen manglede?
>
> > > Nu virker det på PPC.
> >
> > Du kan evt øve dig ved at overføre hundrede tusind til mig :)
>
> Aye, aye, Sire...
>
> Jeg fornemmer, du henviser til et andet indlæg (?)Men det responderer
> jeg også gerne på ;_))).
>
> Du kan selv hente dem i en skidt G4(40.000,-), en skidt G5(20.000,-), en
> skidt MacBook Pro(10.000,-), tilkøbte RAMklodser og et
> grafikkort(10.000,-), en skidt USB-harddisk(1000,-), reparationer af de
> to første maskiner(7000,-), diverse og - nå ja, så må de sidste håndører
> tilskrives renter ))
>
> Så har Thomas også fået svar.

Jøsses. 40k for en G4 ?!

Og hvordan får du et par ram klodser og et grafikkort til at give 10k ?

/thomas

Morten Lind (31-10-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 31-10-10 11:15

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen, 20101030 <nospam0002+20101030@gmail.com> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> writes:
> > >
> > > > Jeg fik det til at virke fredag eftermiddag - det viste sig, at udover
> > > > at laegge underskriftsfilen i hovednoegleringen under System, skulle
> > > > jeg yderligere vinge en haandfuld bokse af i System. Det havde jeg
> > > > ikke gjort.
> > >
> > > Og skifte til amerikansk tastatur?
> >
> > Næeh, men jeg brugte Googlegroups til indlægget Du lagde ikke mærke
> > til, at signaturen manglede?
> >
> > > > Nu virker det på PPC.
> > >
> > > Du kan evt øve dig ved at overføre hundrede tusind til mig :)
> >
> > Aye, aye, Sire...
> >
> > Jeg fornemmer, du henviser til et andet indlæg (?)Men det responderer
> > jeg også gerne på ;_))).
> >
> > Du kan selv hente dem i en skidt G4(40.000,-), en skidt G5(20.000,-), en
> > skidt MacBook Pro(10.000,-), tilkøbte RAMklodser og et
> > grafikkort(10.000,-), en skidt USB-harddisk(1000,-), reparationer af de
> > to første maskiner(7000,-), diverse og - nå ja, så må de sidste håndører
> > tilskrives renter ))
> >
> > Så har Thomas også fået svar.
>
> Jøsses. 40k for en G4 ?!

Det var prisen I år 1999/2000.

> Og hvordan får du et par ram klodser og et grafikkort til at give 10k ?
>
> /thomas

Husker du blot et par år tilbage, kostede 8x2GB RAM kr.: 6.000,-

I 2001 kostede et godt grafikkort til en PowerMac kr.: 3000,-

Osv, osv.......det troede jeg faktisk, du vidste?

Men alt i alt er det jo ligegyldigt nu - verden og livet går videre,
ikke sandt?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

(Thorbjørn Ravn (31-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 31-10-10 16:28

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20101030 <nospam0002+20101030@gmail.com> wrote:
>
>> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> writes:
>>
>> > Jeg fik det til at virke fredag eftermiddag - det viste sig, at udover
>> > at laegge underskriftsfilen i hovednoegleringen under System, skulle
>> > jeg yderligere vinge en haandfuld bokse af i System. Det havde jeg
>> > ikke gjort.
>>
>> Og skifte til amerikansk tastatur?
>
> Næeh, men jeg brugte Googlegroups til indlægget Du lagde ikke mærke
> til, at signaturen manglede?

Jeg analyserede ikke nærmere på årsagen - man ved jo aldrig med dig ;)

>
>> > Nu virker det på PPC.
>>
>> Du kan evt øve dig ved at overføre hundrede tusind til mig :)
>
> Aye, aye, Sire...
>
> Jeg fornemmer, du henviser til et andet indlæg (?)Men det responderer
> jeg også gerne på ;_))).
>
> Du kan selv hente dem i en skidt G4(40.000,-), en skidt G5(20.000,-), en
> skidt MacBook Pro(10.000,-), tilkøbte RAMklodser og et
> grafikkort(10.000,-), en skidt USB-harddisk(1000,-), reparationer af de
> to første maskiner(7000,-), diverse og - nå ja, så må de sidste håndører
> tilskrives renter ))

NÃ¥ja, tolvtusind her og tolvtusind der. Renter renter.

Men dengang var penge jo også mere værd så det er faktisk et meget
højere beløb i nutidskroner.

> Jeg glæder mig faktisk.
>
> Jeg køber den store iMac til migselv og den lille MacBookPro til
> Michelle, som erstatning for dén, hun fik til konfirmationen.

Erstatning? Har hun allerede ødelagt dén?

Vis hende den nye Air, så er det den hun ønsker sig

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste