Sikkerhedshul på iPhone
Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 09:24

Ja, prøv at se:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/10/26/094758.htm?rss=true>

Med journalisters manglende, sproglige præcision taget i betragtning, er
det vist da kun iPhone 4 med iOS 4 der er i risiko - eller?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 09:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Med journalisters manglende, sproglige præcision taget i betragtning, er
> det vist da kun iPhone 4 med iOS 4 der er i risiko - eller?

3G og 3Gs kan også køre iOS 4.1 som de nævner ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 11:27

> 3G og 3Gs kan også køre iOS 4.1 som de nævner ...

Citat:

=
Mens Apple gang på gang har betonet sikkerheden ved de seneste
opdateringer af iPhone - særligt overfor erhvervslivet - så kan man
overraskende nemt bryde ind i de nyeste iPhones, selvom de er låst med
en firecifret kode.
=

De /nyeste/ iPhones.

Men på politiken.dk ser jeg nu så ikke det samme:

<http://politiken.dk/tjek/digitalt/ECE1093183/gigantisk-sikkerhedshul-op
daget-i-iphone>

<http://politiken.dk/tjek/ECE1093311/ekspert-til-iphone-brugere-sov-med-
din-iphone-under-puden/>

<http://politiken.dk/tjek/digitalt/ECE1093183/gigantisk-sikkerhedshul-op
daget-i-iphone>

I øvrigt har jeg andetsteds set at opdagelsen af hullet skal være -
brasiliansk. Har den i øvrigt ikke været omtalt før?

Personligt har jeg i øvrigt slet ikke låst min iPhone; jeg skal jo bruge
den så mange gange om dagen til andet end telefon, at det ville blive
for besværligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 11:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I øvrigt har jeg andetsteds set at opdagelsen af hullet skal være -
> brasiliansk.

Originalen:

<http://vimeo.com/16179929>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 26-10-10 17:23

Den 26/10/10 12.27, Per Rønne skrev:
> Personligt har jeg i øvrigt slet ikke låst min iPhone; jeg skal jo bruge
> den så mange gange om dagen til andet end telefon, at det ville blive
> for besværligt.
Hvis du så sætter automatisk lås til 5 minutter, så burde den vel ikke
gå i lås ret tit? Hvis du altså bruger den så tit.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-10 20:38

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Hvis du så sætter automatisk lås til 5 minutter, så burde den vel ikke
> gå i lås ret tit? Hvis du altså bruger den så tit.

Med »låst« mener jeg - med kode. Der kan sagtens gå mere end en time
mellem at jeg bruger den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-10 12:24

> [...]

> Med journalisters manglende, sproglige præcision taget i betragtning, er
> det vist da kun iPhone 4 med iOS 4 der er i risiko - eller?

Nej, hvor jeg ryster i bukserne. Tænk, at andre kan ringe fra min
telefon eller ligefrem se min opkaldshistorik. Det vil selvfølgelig
kræve, at de først har vristet min iPhone 4 ud af mine kolde, døde
fingre.
--
Henrik Münster
Esbjerg