Spørgsmål om NAS i Time Capsule.
Fra : -=JF=-

Dato : 25-10-10 21:44

Hej i gruppen.

Jeg har netop købt en 2TB Time Capsule, og den står i øjeblikket og
tager første sikkerhedskopi. Helt utroligt nemt og problemfrit.

Men planen var at den også skulle erstatte mit lettere larmende
NAS-drev, så jeg havde tænkt mig at flytte min musik m.v. over på den.

Problemet er blot, at jeg ikke kan finde ud af at tilgå disken

Er der nogen der kan give en step-by-step anvisning i hvordan jeg får
fat i disken?

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-10 22:52

On 2010-10-25 22:43:56 +0200, -=JF=- said:

> [...]
>
> Problemet er blot, at jeg ikke kan finde ud af at tilgå disken
>
> Er der nogen der kan give en step-by-step anvisning i hvordan jeg får

Man kan tilgå disken via AFP:// (burde også fremgå under "FÆLLES"
afsnittet i et Finder vindue)

/Joakim

Fra : -=JF=-

Dato : 25-10-10 23:30

Den 25/10/10 23.51, JHP skrev:

> Man kan tilgå disken via AFP:// (burde også fremgå under "FÆLLES"
> afsnittet i et Finder vindue)
>

> /Joakim

Jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok.
Jeg kan godt finde disken under Fælles, og kan også se en mappe ved navn
Data.

Det jeg vil, men ikke får lov til, er at lave en mappe eller partition
som jeg vil bruge som NAS, til at lægge f.eks. min musik på.

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 11:29

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> Det jeg vil, men ikke får lov til, er at lave en mappe eller partition
> som jeg vil bruge som NAS, til at lægge f.eks. min musik på.

Får du ikke lov til at lave en mappe under "Data" ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-10-10 16:01

-=JF=- <null@null.null> writes:

> [...]
>
> Det jeg vil, men ikke får lov til, er at lave en mappe eller partition
> som jeg vil bruge som NAS, til at lægge f.eks. min musik på.

Du skal lave alt dit arbejde i mappen Data.

Så vidt jeg har forstået tilbyder Time Capsule ikke at partitionere disken.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 19:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 <nospam0002+20101025@gmail.com> wrote:

> Du skal lave alt dit arbejde i mappen Data.
>
> Så vidt jeg har forstået tilbyder Time Capsule ikke at partitionere disken.

korrekt ... dog kan du partitionere en disk du sætter til USB porten.

/thomas