Gruppedyr excl myrer kan fungere ensomt
Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-10 22:53

Gruppedyr excl myrer kan fungere ensomt
Bjørne har kun brug for artsfæller ved befrugtning, men bavianer og
rotter plejer at leve tæt og advare hinanden mod rovdyr. Bjørnehanner
der finder en unge hvis mor er forladt, kan opøve alle andre mor-evner
end at amme og gør det pr instinkt, og lige så problemfrit kan
bavianer der er eneste overlevende i en flok klare sig fint i ensomhed
og stresses ikke af at manglen på palaver,

Alle menneskets store opfindelser er vistnok opstået når mænd har
grublet i ensomhed uden distraherende sociale hensyn og der er ikke
fornuft bag de børneprofessionelles hang til gruppeeksamen,
gruppe-samvær osv osv - at jeg fik tårnhøje karakterer som elev og
student var fordi jeg nød lektielæsning - i ensomhed og uden musik i
ørerne.

Mobiltelefonens opfindelse betyder at nogle nærmest for abstinenser
hvis ikke de kan dele med en ven, at nu har de taget sko på og nu har
de dit og dat.

Lad os sadle om og kalde tingene ved rette navn førend der indføres
som menneskeret at sidde lårene af hinanden minimum X timer dagligt

Da jeg sonede bødehæfte i åbent hhv. lukket fængsel fravalgte jeg
samvær hhv gårdtur
efter de første dage. Det var der mange der gjorde. At man bliver
sindssyg af isolationsfængsel er en løgn som målrettet er opfundet af
forskere, hvis arbejdsopgave var at skabe dyr personaleforbrugende
kriminelforsorg.

    Stig kun ned i ensomhed, måske kommer du - hvem hved - gennem
ensomhedens port ud til noget frit og stort, og det fælles - store
fund - lå på ensomhedens bund.        Otto Gelsted.
es      Ethvert mennesker, der har lidenskab, er noget ensom.
Det er kun savlehovederne, der altid går op i det selskabelige. Søren
Kierkegaard
es      Man kan leve nok så tilbagetrukket, man bliver dog,
før man får set sig for, en skyldner eller en troende. Goethe
Es   Blev sorgens ord udvekslet mellem to mennesker, blev de kun
til buldrene lyd, der ødelagde den bitre trøst, der måske kan findes,
når man søger tilflugt i tavsheden. Vilhelm Moberg
Es   Den, som ikke synes som ensomhed, vil ikke elske friheden.
Arthur Schopenhauer
es   Det er vanskeligt at affinde sig med tidens fejltagelser:
stritter man imod den, står man alene; lader man sig indfange af dem,
så får man heller ikke hverken ære eller glæde deraf. Goethe

es   I never found a companion that was so companionable as
solitude"
- Henry David Thoreau
es   I was never less alone than when by my self. Edward Gibbon
1737 - 1794
es   The lonely one offers his hand too quickly to whomever he
encounters.Friedrich Nietzsche
es   The Prophet "On Marriage". But let there be spaces in your
togetherness. And let the winds of the heavens dance between you.
Kahlil Gibran 1883-1931
ESiiklsl   Det, som knuger mig, er det min sjæl, der forsøger at
komme ud i det fri, eller verdens sjæl, der banker på mit hjerte for
at blive indladt?       Tagore, Rabindranath, Indisk
Nobelpristager i litteratur 1861-1941
eskå   " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af
andre" In solitude the lonely man is eaten up by himself, in crowds by
the many. Nietzsche
eskl   The strongest man in the world, is he who stands most alone.
Henril Ibsen
eskl   Who knows what true loneliness is - not the conventional word,
but the naked terror? To the lonely themselves, it wears a mask. The
most miserable outcast hugs some memory or some illusion. Joseph
Conrad
esplib   Den, som ikke synes om ensomhed, vil ikke elske friheden.
Arthur Schopenhauer
ESsg   Ethvert mennesker, der har lidenskab, er noget ensom. Det er
kun savlehovederne, der altid går op i det selskabelige. Søren
Kierkegaard
ESsiat   Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv
du er lidt mærkelig.      Robert Owen
ESsiaz    Insanity in individuals is something rare - but in groups,
parties, nations and epochs, it is the rule.      Friedrich
Nietzsche (1844-1900)
esSl   Whosoever is delighted in solitude, is either a wild beast or
a god       Plato (B.C. 427?-347?)Greek Philosopher
esth   In Genesis it says that it is not good for a man to be alone,
but sometimes it's a great relief.      John Barrymore

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-10 23:03

> [...]
>sindssyg af isolationsfængsel er en løgn som målrettet er opfundet af
>forskere, hvis arbejdsopgave var at skabe dyr personaleforbrugende

Greven af Monte Christo og alle andre fanger fra tidligere
århundreder, sad i isolation, hvis ikke tvangsarbejde var del af
straffen og i kz-lejrliv taltes minimalt sammen
Intet tyder på at sygdom af nogen art opstod af at eneste samvær var
med en tæmmet mus - i heldige tilfælde