Domæneregistrering .net / lidt til kraftig~
Fra : Niels

Dato : 21-10-10 09:46

Jeg ved det er forkert gruppe, men den rigtige gruppe har meget lav
aktivitet.

Jeg har i 2008 købt domænet olivenolie.net hos One.com

I mellemtiden har jeg skiftet webhotellet til servage.net

Nu ser det ud til, at registreringen er udløbet, men jeg kan ikke
hitte ud af, hvor det er registreret. Jeg har nogle mails fra
Joker.com, men de har det ikke registreret.

Hvordan finder jeg ud af, hvor det er registreret, så jeg kan forny
det?

--
Niels

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-10-10 16:56

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> Joker.com, men de har det ikke registreret.
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvor det er registreret, så jeg kan forny

Du kontakter et firma, som laver den slags hver dag og så betaler du det
det koster, hvis det skal være professionelt.

www.avalonia.dk

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 21-10-10 18:01

> [...]

> Joker.com, men de har det ikke registreret.
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvor det er registreret, så jeg kan forny

Hvis registreringen er udløbet - altså, at du ikke har fornyet det, skal
du købe det igen.

Tjek domænenavnet hos <http://www.dk-hostmaster.dk>, og registranten vil
vise sig. Forhåbentlig er det dig

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-10 18:19

> Hvis registreringen er udløbet - altså, at du ikke har fornyet det, skal
> du købe det igen.
>
> Tjek domænenavnet hos <http://www.dk-hostmaster.dk>, og registranten vil
> vise sig. Forhåbentlig er det dig

kun .dk .. ikke .net ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-10-10 19:40

> kun .dk .. ikke .net ...

Så kan man slå det op på <whois.net>. Det ser ud til, at domænet er
udløbet, og det er joker.com, der har registreret det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels

Dato : 21-10-10 11:16

On Oct 21, 7:00 pm, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Hvis registreringen er udløbet - altså, at du ikke har fornyet det, skal
> du købe det igen.

Det er ikke ledigt, så jeg går ud fra, at det er sat i karantæne i en
periode, hvor jeg stadig kan nå at betale for en forlængelse af
registreringen.

Jeg mener www.dk-hostmaster.dk kun står for .dk domæner.

--
Niels

Fra : Morten Lind

Dato : 21-10-10 18:38

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

Olivenolie.net er optaget - så det er vel dig, der ejer det(?)

M.

Fra : Niels

Dato : 21-10-10 12:54

On Oct 21, 7:37 pm, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
> Niels <nbo...@gmail.com> wrote:
>
> Olivenolie.net er optaget - så det er vel dig, der ejer det(?)

Ja.

--
Niels

Fra : Niels

Dato : 21-10-10 13:05

> Så kan man slå det op på <whois.net>. Det ser ud til, at domænet er
> udløbet, og det er joker.com, der har registreret det.

Ja, og når jeg tasterr olivenolie.net ind i deres database, har de
ingen registrering af det. Jeg får dette svar:

"olivenolie.net cannot be renewed because it is not registered at
Joker.com. If you want to get use of our low prices and robust
services, you can initiate a transfer to Joker.com"

Her er et uddrag af en mail fra joker.com:

From: Joker.com Registration Robot <JokerRobot@joker.com>
Date: September 10, 2009 11:35:04 AM GMT+02:00
Subject: Tracking ID [878] (renewal of domains)
renewal (1):olivenolie.net USD 12.00
total-costs-for-this-job-wo-vat:USD 12.00

Jeg forstår ikke en dyt.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-10 20:24

> [...]
> Subject: Tracking ID [878] (renewal of domains)
> renewal (1):olivenolie.net USD 12.00
> total-costs-for-this-job-wo-vat:USD 12.00

Domænet er udløbet, men ikke frigivet endnu ...

/thomas