Gæt, hvad...
Fra : Morten Lind

Dato : 18-10-10 17:02

....mit rødhårede spektakel har taget med hjem fra Californien

Rigtigt! En iPad - 3G & Wi-Fi, 64 GB. Gad vide, om jeg kan overtale
Telia til at lave en eller anden slags flat rate løsning.

Men ellers må jeg jo bytte rundt på Sim-kortene.

Den skal - ligesom iPhone - tilsluttes en iTunes, inden jeg kan tage den
i brug, så det bliver desværre først i morgen.

Fortsættelse følger...

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-10 19:24

> ...mit rødhårede spektakel har taget med hjem fra Californien
>
> Rigtigt! En iPad - 3G & Wi-Fi, 64 GB. Gad vide, om jeg kan overtale
> Telia til at lave en eller anden slags flat rate løsning.

Der er nok nogen, der holder tidlig jul. Tillykke

> Men ellers må jeg jo bytte rundt på Sim-kortene.
>
> Den skal - ligesom iPhone - tilsluttes en iTunes, inden jeg kan tage den
> i brug, så det bliver desværre først i morgen.

Mindre kan jo også gøre det. Ofte bruger man såmænd ikke så meget data,
som man tror, men det varierer jo noget. Mange klarer sig fint med 2-300
MB om måneden til en iPhone. Jeg har dog hørt, at iPad bruger en del
mere data end en iPhone. Jeg har læst, at nogen mener, der hentes flere
detaljer ned på hver hjemmeside. Med et Telia Flex kan man få 1 GB om
måneden til kr. 99,- og 10 GB til kr. 299,-. Andre teleselskaber har
sikkert mindst lige så gode tilbud. Jeg synes, 1 GB lyder af meget, men
det er der jo nogle, der bruger på deres iPhone om måneden. Så det
kommer an på, hvor meget du er på telefonnettet. Hvis du ofte vil bruge
Wi-Fi, så har du jo ikke behov for så meget over telefonnettet.

> Fortsættelse følger...

Vi glæder os. Jeg gør i hvert fald
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 18-10-10 22:32

> Mange klarer sig fint med 2-300
> MB om måneden til en iPhone.

Jeg har til gode å bruke 200, og jeg leser mail, sjekker Facebook, leser
aviser, m.m., hele dagen på min iPhone. Jeg unngår streaming media med
mindre jeg er på en WiFi-spot.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 09:48

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Jeg har til gode å bruke 200, og jeg leser mail, sjekker Facebook, leser
> aviser, m.m., hele dagen på min iPhone. Jeg unngår streaming media med
> mindre jeg er på en WiFi-spot.

Jeg bruger heller aldrig mine 10 GB data/md. - /aldrig/!

M.

Fra : Jon

Dato : 19-10-10 14:41

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 09:46

> Vi glæder os. Jeg gør i hvert fald

Jeg sætter den til om ti minutter

M.

Fra : Christian Lynbech

Dato : 18-10-10 20:54

Morten> Gad vide, om jeg kan overtale Telia til at lave en eller anden
Morten> slags flat rate løsning.

Telia har noget der hedder noget i stil med Fri Surf som kan tilkøbes til
et abonnement men det gælder muligvis kun for deres erhversabonnementer.

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 09:45

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
> Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.

Tak

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-10 22:22

Morten Lind wrote:
> [...]
>
> Den skal - ligesom iPhone - tilsluttes en iTunes, inden jeg kan tage den
> i brug, så det bliver desværre først i morgen.

Novra, hvor er det blæret. - Men kan du ikke få lavet en 'Familie
abonnement' hos Telia? - Det har jeg da...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 09:47

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Novra, hvor er det blæret. - Men kan du ikke få lavet en 'Familie
> abonnement' hos Telia? - Det har jeg da...
>
> mvh. Erik Richard

Vi får se

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-10-10 09:01

> [...]
>
> Den skal - ligesom iPhone - tilsluttes en iTunes, inden jeg kan tage den
> i brug, så det bliver desværre først i morgen.

Tillykke. Jeg tror du bliver glad for den. Jeg lånte en fra biblioteket,
og den sneg sig mere og mere ind på mig.
Meget sjovt at man kan bruge den som klaver, etc.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 09:48

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tillykke. Jeg tror du bliver glad for den. Jeg lånte en fra biblioteket,
> og den sneg sig mere og mere ind på mig.
> Meget sjovt at man kan bruge den som klaver, etc.

Tak - jeg glæder mig også

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-10-10 09:44

On 2010-10-18 18:02:05 +0200, Morten Lind said:

> [...]
>
> Den skal - ligesom iPhone - tilsluttes en iTunes, inden jeg kan tage
> den i brug, så det bliver desværre først i morgen.

Tillykke med den
BiBob har et dataabonnement til 50 kr. om måneden for 1000 MB. Det har
jeg købt til min. Det er på Telenors net.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 09:49

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Tillykke med den
> BiBob har et dataabonnement til 50 kr. om måneden for 1000 MB. Det har
> jeg købt til min. Det er på Telenors net.

Godt at vide - tak

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-10-10 10:53

On 2010-10-19 10:49:16 +0200, Morten Lind said:

> Godt at vide - tak

Det er bare lidt besværligt at bestille. Først skulle jeg vælge nr og
betale - det virkede ikke i Safari, så jeg endte med at gøre det fra
Windows.
Der kunne ikke bestilles microsim på hjemmesiden, så da jeg havde
betalt skulle jeg ringe ind til support, så de manuelt rettede det til
microsim. Men bortset fra det, så er det OK.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 11:24

> [...]

> betalt skulle jeg ringe ind til support, så de manuelt rettede det til
> microsim. Men bortset fra det, så er det OK.

Har lige telefonisk fået et microsimkort med 3 GB/md. for kr.: 69.-/md.
hos Telia. (Kr.: 89,-/md for 5 GB).

Jeg er sikker på, det rækker

Og det var slet ikke svært - og Karina var dødgod, pædagogisk, arbejdsom
og havde en overtalende stemme(kundesupporteren)

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-10 15:25

> Har lige telefonisk fået et microsimkort med 3 GB/md. for kr.: 69.-/md.
> hos Telia. (Kr.: 89,-/md for 5 GB).
>
> Jeg er sikker på, det rækker

Det er da nogle fine priser. Jeg synes ikke, det nævnes på deres
hjemmeside, men jeg har måske ikke set ordentligt efter. Er det et
specielt abonnement til iPad, hvor man ikke kan tale eller sende SMS?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 16:45

> Det er da nogle fine priser. Jeg synes ikke, det nævnes på deres
> hjemmeside, men jeg har måske ikke set ordentligt efter. Er det et
> specielt abonnement til iPad, hvor man ikke kan tale eller sende SMS?

Jeg har telefonisk kontaktet dem, så jeg ved ikke, om det er officielt?
Men det er blot et mikro Simkort til iPad´en, så den kan komme på 3G -
nettet.

Og naturligvis kan man ikke tale i en bærbar computer, som iPad´en jo
er, og der er heller ikke nogen smæs-funktion på iPad´en, som jo er en
bærbar computer uden låg

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 16:13

> Fortsættelse følger...

> M.

Hmm...man kan ikke skifte SIM-kort. Typisk - et kort til en milliard om
måneden er bundet til maskinen(telefonen). Og jeg har endnu ikke styr på
tethering.

Nå pyt - jeg har købt Pages, Numbers, Keynote(undskyld, Erik Richard
) og iBooks(gratis), udover de applikationer, jeg i forvejen havde på
iPhone.

Tastaturet er genialt - nu kan man skrive. Nu kan jeg se Det er
stadig amerikansk, men på samme måde som den første iPhone i Danmark -
man holder en tast nede og mulighederne dukker op.

Og den er sindssyg hurtig.

Jeg kan jo ikke sammenligne med en bærbar, da jeg aldrig har haft en
sådan, men jeg opfatter iPad´en som en bærbar computer uden låg, og når
jeg gør det, er det den fedeste oplevelse med en computer længe.

Grundlæggende er den skåret over iPhones læst, men har mange flere
muligheder, og dem glæder jeg mig til at udforske - specielt, hvordan
software´en virker og hvordan man får sendt til printer - det har jeg
endnu ikke fundet ud af.

Og så er den temmelig længe om at lade op, men som jeg prøver at
overbevise migselv om - det er jo for Helvede ikke en telefon - det er
en bærbar computer

Men lur mig, om ikke der vil komme et ramaskrig, når den kommer til
Danmark - vores folkelige snævertsynethed vil have svært ved at skelne -
allerede idag på arbejdet spurgte en højtlønnet driftschef, om det var
en ny telefon, tsk, tsk....den nyuddannede svend vidste bedre, men OK -
det kommer forhåbentlig nok, og mine fordomme bliver forhåbentlig gjort
til skamme.

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-10-10 21:25

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jeg bruger heller aldrig mine 10 GB data/md. - /aldrig/!

Bare vent til du finder ud af hvordan du kan bruge iPhonen som modem i
sommerhuset....

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 03:24

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101018 <nospam0002+20101018@gmail.com> wrote:

> Bare vent til du finder ud af hvordan du kan bruge iPhonen som modem i
> sommerhuset....

Ja, jeg famlede faktisk lidt efter muligheden igår, men kunne ikke
umiddelbart gennemskue hvordan?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-10-10 04:37

> Ja, jeg famlede faktisk lidt efter muligheden igår, men kunne ikke
> umiddelbart gennemskue hvordan?
>
> M.

Indstillinger -> Generelt -> Netværk -> Internetdeling

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 05:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Indstillinger -> Generelt -> Netværk -> Internetdeling

Nå ja - tak - så prøver jeg senere at få iPad´en på nettet via
iPhone´en....

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-10 06:35

> Nå ja - tak - så prøver jeg senere at få iPad´en på nettet via
> iPhone´en....

Det tror jeg ikke du kan ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 07:03

> Det tror jeg ikke du kan ...

> /thomas

Øv, hvorfor ikke?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-10 08:27

> Øv, hvorfor ikke?

hvordan vil du gøre det ? Der er ingen funktion i en un-jailbroken
iPhone/iPad til den slags.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 09:35

> hvordan vil du gøre det ? Der er ingen funktion i en un-jailbroken
> iPhone/iPad til den slags.
>
> /thomas

Blåtand, men det virker ikke - iPad´en kan ikke finde iPhone´en, men
skidt - se andre svar

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-10 09:57

> Blåtand, men det virker ikke - iPad´en kan ikke finde iPhone´en, men
> skidt - se andre svar

der er heller ikke noget interface under netværks indstillinger at bruge
en tetherd enhed til noget som helst ...

/thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-10-10 22:39

?<------------->
> Rigtigt! En iPad - 3G & Wi-Fi, 64 GB. Gad vide, om jeg kan overtale Telia
> til at lave en eller anden slags flat rate løsning.
>
> Men ellers må jeg jo bytte rundt på Sim-kortene.
<................>

Hvis du selv kan klippe dit simkort til microsim (jeg har gjordt det med en
saks) der findes også en micro sim cutter
til at gøre det http://rebelmicrosimcutter.com

så kan du bestille et taletidskort hos www.nanomobil.dk der er gratis flat
rate (telenor) internet resten af 2010

Lækkert for og som har benyttet tilbudet siden Maj måned.. har indtil videre
ikke tanket ud over de 79,- kr
fra start, bruger jo kun det helt gratise internet

efter nytår koster det 49 kr. for 1000 MB. men ingen ekstra regning hvis man
overskrider, de sætter bare hastigheden ned,
men der er stadig over 2 måneder

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 03:26

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-10-10 05:40

> [...]

> ikke tanket ud over de 79,- kr
> fra start, bruger jo kun det helt gratise internet

Du må da have brugt lidt mere, da du betaler minimumsforbrug.
Fra betingelserne:
"At nummeret holdes aktivt, betinges af, at der foretages et forbrug på
op til 19 kroner pr. måned."

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-10-10 10:01

?<--------->
> Du må da have brugt lidt mere, da du betaler minimumsforbrug.
> Fra betingelserne:
> "At nummeret holdes aktivt, betinges af, at der foretages et forbrug på
> op til 19 kroner pr. måned."
<------->
det har jeg ikke, har ikke indbetalt en krone siden de 79,- da jeg fik
kortet
måske er det en fejl, jeg har ikke læst på det

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-10-10 08:02

> Øv, hvorfor ikke?

Den leger USB-modem. Det er det ikke sikkert iPad'en gider bruge.

Men du kan sætte den til en iMac og så lade iMac'en dele sit internet
over trådløst så du har en trådløs trådløs router :D

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 09:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101020 <nospam0002+20101020@gmail.com> wrote:

> Den leger USB-modem. Det er det ikke sikkert iPad'en gider bruge.
>
> Men du kan sætte den til en iMac og så lade iMac'en dele sit internet
> over trådløst så du har en trådløs trådløs router :D

Den leger blåtandsmodem.

Men rigtigt - iPad´en vil ikke på nettet via iPhone. Jeg mistænker dig
for ikke at have forstået, hvad jeg vil

Den skal ikke sættes til nogetsomhelst - jeg har Wi-Fi i både sommer- og
vinterresidens.

Men problemet er jo løst igår - imorgen får jeg et mikrosimkort fra
telia, og pling: iPad på nettet med 3G.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-10 08:18

Hej,

> Den leger USB-modem. Det er det ikke sikkert iPad'en gider bruge.

Det gør den ikke.

Mulige løsninger er at jailbreake iPhonen og installere et program, som
lader telefonen fungere som et trådløst accesspoint som iPad'en kan benytte.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-10 09:33

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Det gør den ikke.

Nemlig

> Mulige løsninger er at jailbreake iPhonen og installere et program, som
> lader telefonen fungere som et trådløst accesspoint som iPad'en kan benytte.

Det er ikke aktuelt mere - ville have været det, hvis teleselskaberne
ikke kunne levere adgang, men det kan de, og det er godt nok til mig

M.