Skærmdeling
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-10 21:41

Vi har en lille håndfuld Mac'er her i huset med nyeste Mac OS X. De er
på trådløst netværk via en Time Capsule. Fra tid til anden skal jeg have
overført et dokument via netværket, vi har deling på iTunes, de andre
computere brugere printeren på min Mac, og det sker også, at jeg bruger
skærmdeling. For nylig, da jeg var inde i kontrolpanelet "Deling",
opdagede jeg, at jeg ikke kan vælge skærmdeling. Feltet, man kan sætte
hak i, var simpelthen gråt og kunne ikke vælges.
Når man markerer navnet på de enkelte tjenester, kommer der en
lille forklaring i det store felt til højre for listen med tjenester, så
man kan se, hvad den pågældende tjeneste tillader deling af. Når jeg nu
vælger skærmdeling, der der en gul trekant med et udråbstegn, og så står
der: "Skærmdeling kontrolleres i øjeblikket af tjenesten Ekstern
administration". Hvad i alverden er det for en tjeneste? Jeg synes jo
nok, det er min computer, og jeg administrerer den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-10 21:49

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> der: "Skærmdeling kontrolleres i øjeblikket af tjenesten Ekstern
> administration". Hvad i alverden er det for en tjeneste? Jeg synes jo
> nok, det er min computer, og jeg administrerer den.

Er der nogen der kigger på din delte skærm?

Du kan iøvrigt sætte det op så ikonen vises i bjælken så du kan se om
der er nogen der kigger.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-10 22:57

> [...]
> administration". Hvad i alverden er det for en tjeneste? Jeg synes jo
> nok, det er min computer, og jeg administrerer den.

Fordi der er to måde at lave den slags fjernadministration... simpel
skærmdeling eller fuld remote administration.

Hvis Remote Administraion er slået til så er skærmdeling slet til
allerede.

Hvis du slåt remote administration fra så kan du vælge at køre simpel
skærmdeling under "deling" istedet.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-10 19:06

> [...]
> allerede.
>
> Hvis du slåt remote administration fra så kan du vælge at køre simpel

OK, så jeg skal bare læse lidt længere nede på listen? [/flov]
Hvordan i alverden er den pludselig blevet slået til? Nå, det er vel
bare mig selv, der er kommet til at klikke forkert, selv om jeg ikke
synes, jeg har lavet noget i det kontrolpanel. Det er vel ikke default
på en ny computer? Og tanken om en virus eller et andet ondsindet
program er vel for langt ude?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-10 21:08

> [...]
> bare mig selv, der er kommet til at klikke forkert, selv om jeg ikke
> synes, jeg har lavet noget i det kontrolpanel. Det er vel ikke default

nej, det mener jeg ikke ... men du har nok selv slået det til ...

>Og tanken om en virus eller et andet ondsindet
> program er vel for langt ude?

ja

/thomas