Spøjs feature...
Fra : Morten Lind

Dato : 17-10-10 07:46

....G5 (5)....(6)....(7)....(8)....?

Mac OS X, 10.5.8

Jeg migrerede fra én PowerMac G5 til en anden for noget siden, efter
ordre fra Thorbjørn

Siden er min "dvaleskærm" begyndt en form for optælling(?).

Dvaleskærmen er den sorte med sølvæblet og navnet på computeren.

Først begyndte den at "sige": "Morten Linds Computer PowerMac G5, og så
kom der pludselig en parantes efter, indeholdende et ciffer, dengang et
femtal.

Efter lidt tid stod der seks i parantesen, og nu er vi oppe på (8).....

Det generer mig ikke, men er der nogle af Jer, der véd, hvad der
foregår?

På forhånd tak

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-10 08:59

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> ...G5 (5)....(6)....(7)....(8)....?
>
> Mac OS X, 10.5.8
>
> Jeg migrerede fra én PowerMac G5 til en anden for noget siden, efter
> ordre fra Thorbjørn

Er det nu jeg skal sige du skal købe en iMac næste gang?

> [...]
>
> Efter lidt tid stod der seks i parantesen, og nu er vi oppe på (8).....
>
> Det generer mig ikke, men er der nogle af Jer, der véd, hvad der

Det er Bonjour/Rendezvous som af en eller anden grund synes der er flere
computere på netværket med samme navn som din PowerMac og for at undgå
navnesammenfald sætter den et tal bagpå den nyeste.

Spørgsmålet er så bare hvorfor den finder på det. Har du sjove
netværkskonfigurationer? PowerMac'en både trådløst og med kabel?

Fra : Morten Lind

Dato : 17-10-10 09:37

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101017 <nospam0002+20101017@gmail.com> wrote:

> [...]
> computere på netværket med samme navn som din PowerMac og for at undgå
> navnesammenfald sætter den et tal bagpå den nyeste.

Fint nok

> Spørgsmålet er så bare hvorfor den finder på det. Har du sjove
> netværkskonfigurationer? PowerMac'en både trådløst og med kabel?

Ja, underligt - for det er kun dén ene maskine, der for tiden bruges -
ingen sjove opkoblinger - kun trådet til den ekstreme lufthavn(som dog
er sat op som bro fra en oldsag af en Netgear router).

Nå, lad den bare tælle - jeg skal ha´ en 27" firekernet iMac i julegave
- måske fødselsdagsgave

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-10 20:25

> [...]
> ingen sjove opkoblinger - kun trådet til den ekstreme lufthavn(som dog
> er sat op som bro fra en oldsag af en Netgear router).

Jeg har også været ude for det nogle gange. Ikke at den når at tælle så
langt, men at min computer er blevet omdøbt med (1) og vist nok en
enkelt gang (2) bagefter. Det er lidt irriterende og noget rod. Jeg
bruger ikke skærmskåneren, så første gang opdagede jeg det, fordi de
andre i familien ikke kunne få forbindelse med printeren på min Mac. Min
Mac havde jo skiftet navn ved at få et nummer i parantes bagved, og de
andre computere var jo sat op til at forbinde med printeren på
computeren med det oprindelige navn.
Jeg synes, man plejer at få en fejlmeddelelse om problemet. Det
har jeg i hvert fald fået et par gange for nylig. I starten kunne jeg
ikke gennemskue konsekvensen af at acceptere den. Konsekvensen er altså,
at computeren får nyt navn. Nu vælger jeg bare, at min Mac skal beholde
sit navn. Der står, at man så bare skal sikre sig, at der ikke er andre
computere med samme navn på netværket. Det er jo ikke noget problem. Med
fem fingre på hånden er det ikke svært at overskue computerne herhjemme.

> Nå, lad den bare tælle - jeg skal ha´ en 27" firekernet iMac i julegave
> - måske fødselsdagsgave

Du er altid flink ved dig selv til højtiderne
Du kan godt glæde dig. Den fungerer bare fjong
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-10 10:04

> Jeg har også været ude for det nogle gange. Ikke at den når at tælle så
> langt, men at min computer er blevet omdøbt med (1) og vist nok en
> enkelt gang (2) bagefter. Det er lidt irriterende og noget rod.

Nemlig - det er noget rod

> [...]
>
> Du er altid flink ved dig selv til højtiderne
> Du kan godt glæde dig. Den fungerer bare fjong

Tjaeh - med elleve år tilbage på arbejdsmarkedet(hvis jeg dropper
efterlønnen, ellers seks) bliver jeg nødt til at forkæle mig, medens jeg
kan

Og du kan tro, jeg glæder mig - jeg har jo ikke haft en iMac, siden jeg
næsten synkront med dig købte den bette Bondi-blue 266MHz

M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-10 11:59

On 2010-10-19 11:04:23 +0200, Morten Lind said:

> Og du kan tro, jeg glæder mig - jeg har jo ikke haft en iMac, siden jeg
> næsten synkront med dig købte den bette Bondi-blue 266MHz
>
> M.

Det samme her. Jeg _har_ dog fået min iMac '27, og ja, du kan roligt glæde dig!
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-10-10 10:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101017 <nospam0002+20101017@gmail.com> wrote:

> PowerMac'en både trådløst og med kabel?

Netop. Jeg bruger min MBP skiftesvis kablet (TimeMachine ... ups det er
en måned siden) og trådløst, og indimellem får det antallet af samtidige
netforbindelser til at gå bananas, hvorefter konen forgæves prøver at
koble sig på.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini