Filer af typen .dat
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-10-10 22:08

Hvordan åbner man filer af typen .dat?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 22:14

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Hvordan åbner man filer af typen .dat?

det gør du normalt ikke ...

Hvor kommer de fra ? .. hvad tror du indeholder ?

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-10-10 23:29

> det gør du normalt ikke ...
>
> Hvor kommer de fra ?

En VAX.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-10 09:09

> En VAX.

og hvad skulle der være i dem ?

jeg vil umiddelbart sige at hvis det er binære data så er det ikke noget
du kan åbne og få noget fornuftigt ud af...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-10-10 01:50

> og hvad skulle der være i dem ?

Tekst.

http://ist.njit.edu/software/vms.htm

Se under EDT.

Og:

http://en.wikipedia.org/wiki/VAX

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-10-10 16:50

> det gør du normalt ikke ...
>
> Hvor kommer de fra ? .. hvad tror du indeholder ?
>
> /thomas

Det er en restaurant, der har sendt et pristilbud på aholdelse af en
fest.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-10 16:57

> Det er en restaurant, der har sendt et pristilbud på aholdelse af en
> fest.

kig i den med en texteditor .

Eller, få dem til at sende det i et format der er til at åbne ...

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-10-10 16:08

> kig i den med en texteditor .
>
> Eller, få dem til at sende det i et format der er til at åbne ...

Filen kunne åbnes med Textedit og indeholdt ganske almindelig redigerbar
tekst. Men systemet havde helt andre ubrugelige ideer: Graphic Converter
blev foreslået som standard og andre billedbehandlingsprogrammer.
MacSoup var også pålisten over anbefalede programmer.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-10-10 17:47

On 2010-10-15 17:49:42 +0200, Ove Steen Smidt said:

> Det er en restaurant, der har sendt et pristilbud på aholdelse af en
> fest.

Det er vel ikke winmail.dat?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-10 17:50

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Det er vel ikke winmail.dat?

Hvis det er det så er der hjælp at hente, udover at slå afsender med et
bat:

<http://mac.softpedia.com/get/Utilities/TNEFs-Enough.shtml>

Fra : Morten Lind

Dato : 16-10-10 12:18

> Det er en restaurant, der har sendt et pristilbud på aholdelse af en
> fest.

Nåeh - så er det måske blot et Windowskompimeret arkiv - skrot det og
bed om en .pdf...

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-10 16:49

ovesteensmidt@me.com (Ove Steen Smidt) writes:

> [...]
> blev foreslået som standard og andre billedbehandlingsprogrammer.
> MacSoup var også pålisten over anbefalede programmer.

Var der specialtegn i?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-10-10 17:29

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101017 <nospam0002+20101017@gmail.com> wrote:

> Var der specialtegn i?
Ingen specialtegn. Forresten viser det sig, at den også kan også kan
åbnes af Word.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-10 18:48

> Ingen specialtegn. Forresten viser det sig, at den også kan også kan
> åbnes af Word.

Med sære tegnsæt kan selv æ, ø, å være specialtegn.

Hvis afsenderen opgiver at lave en generel udgave af det skrevne, kan
den skovle det ind i en fil med et passende tegnsæt og sende afsted.
Det bør modtagerprogrammet - hvis det forstår MIME perfekt - kunne
overskue uden problemer.