Internetdeling med iPhone hos Pay'n'Go
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-10-10 22:02

Jeg har lige flyttet mit telefonabonnement til Pay'n'Go (et særligt
tilbud under CallMe), idet min kæreste og jeg finder det økonomisk
fordelagtigt.
Forud spurgte jeg, om abonnementet ungerede med iPhone, og fik ja.

Efter at det nye SIM-kort var sat i, vr det nødvendigt med nogle
telefonsamtaler, før telefonen kunne komme på internet. De er meget
flinke med deres telefonsupport, der skal erstatte personlig betjening i
butikker.

Men så opdagede jeg, at punktet Internetdeling var forsvundet fra
telefonens indstillingsmuligheder. Dvs. at jeg ikke kan oprette
forbindelse til computeren og bruge telefonen til at give computeren
mobilt bredbånd. Efter et par telefonopringninger fik jeg at vide, at
abonnementet ikke understøtter Internetdeling på iPhone version 3g.

Det blev vist nævnt, at Internetdeling ville kunne lade sig gøre med en
iPhone version 4.

Er der ogen, der kan bekræfte eller korrigere ovenstående?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 22:06

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> [...]
> telefonsamtaler, før telefonen kunne komme på internet. De er meget
> flinke med deres telefonsupport, der skal erstatte personlig betjening i

du har husket et flatrate data abb. ik' ?

> [...]
> iPhone version 4.
>
> Er der ogen, der kan bekræfte eller korrigere ovenstående?

Både 3G og 4 kan køre internet deling ... men om det er slået til eller
ej afhænger af en "carrier settings" fil som teleselskaberne kan skubbe
ud til telefonerne ...

/thomas

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-10-10 16:50

> [...]
>

> Både 3G og 4 kan køre internet deling ... men om det er slået til eller
> ej afhænger af en "carrier settings" fil som teleselskaberne kan skubbe

Ja, jeg har jo kørt med internetdeling tidligere hos andre selskaber.
Men når Pay'n'go siger, at de ikke understøtter internetdeling på 3G, er
det en anden måde at sige, at de ikke skubber "carrier settings" ud til
telefonen? - Og det er der altså ikke noget at gøre ved?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-10-10 18:05

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Men så opdagede jeg, at punktet Internetdeling var forsvundet fra
> telefonens indstillingsmuligheder.

Hvordan er din tlf. sat op under
indstillinger/generelt/netværk/Mobildata netværk?

Mobildata skal jo typisk ha' det rigtige APN navn som passer i forhold
tild en der håndterer signalet. Ved TDC (telmore, happii-mobil osv.)
hedder APN eks. "internet"

Hvis dette ikke er sat rigtigt op mener jeg, at menupunktet
"internetdeling" forsvinder.

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-10-10 09:04

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> hedder APN eks. "internet"
>
> Hvis dette ikke er sat rigtigt op mener jeg, at menupunktet

Mobildata > APN: websp

Mms > APN: mmssp

MMSC: http://mms.telia.dk

Mms-proxy: en hel masse cifre

Maks. str. på mms-besked 307200

Resten af punkterne er tomme.

Det er, hvad jeg har fået dikteret.

Nu har jeg også set denne side. Og så er der vel ikke noget at gøre
andet end at købe en iPhone 4?

Hvordan køber man billigst en ny iPhone, når den ikke forhandles i
tilslutning til abonnement?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-10-10 09:13

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Hvordan køber man billigst en ny iPhone, når den ikke forhandles i
> tilslutning til abonnement?

Apple.dk

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-10-10 09:15

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Nu har jeg også set denne side. Og så er der vel ikke noget at gøre
> andet end at købe en iPhone 4?

Hvilken side taler du om?

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-10-10 15:19

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvilken side taler du om?

Undskyld. Denne side:
http://www.callme.dk/kundeservice/mobil/mobilopsaetninger/iphone-som-mod
em

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-10-10 10:04

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Undskyld. Denne side:
> http://www.callme.dk/kundeservice/mobil/mobilopsaetninger/iphone-som-mod
> em

Hvad skulle der være i iPhone 4, som forhindre en iPhone 3GS i at gøre
det samme?

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-10-10 16:47

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvad skulle der være i iPhone 4, som forhindre en iPhone 3GS i at gøre
> det samme?

Jeg har fået at vide, at iPhone 4 bruger en anden slags sim-kort
(mikrosimkort hedder det vist). Det kan man få hos CallMe, men ikke hos
PaynGo.

Det ender nok med, at jeg ender med at flytte til CallMe og køber iPhone
4 hos dem.

Formålet med at skifte til PaynGo er deres meget fordelagtige takster,
hvor jeg bl.a. kan ringe og smsse gratis med andre PG-kunder. Denne
tilbud kan dog bruges på tværs hos CallMe.

Det er lidt irriterende med det uigennemskuelige forhold mellem disse to
selskaber. Der står jo CallMe i telefonen, selvom jeg er PG-kunde. Og så
kunne PG jo godt tage at levere den iPhone 4-understøttelse, som CallMe
giver, samt sælge telefonen. Men så enkel er det ikke meningen, at
verden skal være.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-10-10 17:32

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Det er, hvad jeg har fået dikteret.

Prøv lige at se på din Mobildata APN

På den side du henviste til står der:

"Gå i Indstillinger - Generelt - Husk der skal stå 1 (slået til) under
Mobildata, derefter går du ind i Mobildata netværk.

Under APN skal der stå www.internet.mtelia.dk"

Du skal altså ha' "www.internet.mtelia.dk" stående, men er det ikke der
du har "websp" stående?

Prøv at sæt som angivet på websiden.

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-10-10 23:15

> [...]

> "Gå i Indstillinger - Generelt - Husk der skal stå 1 (slået til) under
> Mobildata, derefter går du ind i Mobildata netværk.

Under APN står der "mmssp".

Jeg ved ikke, hvad APN betyder. Og jeg ved ikke, hvad meningen er med
noget af det, der er skrevet ind.

Siden det officielt er meldt fra udbyder, at Internetdeling ikke
understøttes, er jeg ikke vild med at ændre på indstillingerne nu.
Internet og mail skal virke på telefonen, til jeg har fået en iPhone 4
(er lumsk glad for påskud til at lade det ske nu).

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-10 13:05

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Under APN står der "mmssp".

Nej det må være under MMS det står.

> Jeg ved ikke, hvad APN betyder. Og jeg ved ikke, hvad meningen er med
> noget af det, der er skrevet ind.

Rolig nu, det kaldes learning by doing

> [...]
> Internet og mail skal virke på telefonen, til jeg har fået en iPhone 4
> (er lumsk glad for påskud til at lade det ske nu).

Jamen så er både du og din tele-pusher jo glad. Ren win-win.

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-10-10 15:34

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Nej det må være under MMS det står.

> Rolig nu, det kaldes learning by doing

Jeg er skam helt rolig. Jeg har jo så mange kloge og rare mennesker at
støtte mig til.