SonoFon FWA Til alle, der ikke orker vent~
Fra : Ole

Dato : 07-08-01 21:24

Hip Hurra Sonofon leverer FWA Til alle, der ikke orker at vente længere.

Kan du få bredbånd?
SONOFON Bredbånd dækker 95% af hele Danmark inden årets udgang. Klik her og
se, hvornår du kan få det i dit område.

Resultat af samtlige 20 forskellige vejnavne/postnumre i fire forskellige
nabokommuner : Adresse ikke fundet
Den indtastede adresse blev ikke fundet. Tryk her, for at vende tilbage for
at prøve igen.

Tja, man må da ikke håbe, at der er for mange, der ikke orker at vente
længere.

Hilsen

Ole

Fra : Alex

Dato : 08-08-01 11:59

> [...]
for
> at prøve igen.
>

> Tja, man må da ikke håbe, at der er for mange, der ikke orker at vente

Hmm hvad er det i kan se i den " tilbud" at det skulle være godt ?
4 Gb trafik grænse, og nogle priser som er til at skræme katten væk under
bordet.
Er der noget som jeg ikke rigtig forstår ?

Hilsen
Alex.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-08-01 12:11

"Alex" <Imaginere@hotmail.com> skrev i news:9kr61m$eih$1@sunsite.dk:

> Hmm hvad er det i kan se i den " tilbud" at det skulle være godt ?
> 4 Gb trafik grænse, og nogle priser som er til at skræme katten væk
> under bordet.
> Er der noget som jeg ikke rigtig forstår ?

At Sonofon hovedsaligt henvender sig til erhvervslivet?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Gerner Mo

Dato : 08-08-01 12:58

On Wed, 8 Aug 2001 12:59:01 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Alex"
<Imaginere@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bordet.
>Er der noget som jeg ikke rigtig forstår ?

Tja, måske er der noget sonofon ikke forstår. Ventetiden for private kunder
samt at der er andre der har fået licens til fwa.

Folk skal nok vente til sonofon har fundet alle fejlene og konstateret den
manglende udbredelse.
Derefter vil de andre nok træde ind i billedet.

Der blev givet 7 tilladelser. 2 til sonofon. Rest 4 som vist ikke har vist sig
på banen ?

De fik FWA-tilladelserne

af Poul Høegh Østergaard

FWA-udbuddet bringer flere helt nye aktører ind på det danske telemarked
Der er i første omgang afsat to frekvensområder til de faste trådløse telenet,
FWA: 3,5 GHz og 26 GHz. Konkurrencen stod om tre tilladelser på 3,5 GHz-båndet
og fire tilladelser på det høje 26 GHz bånd.

Forskellen på de to frekvensbånd er bl.a., at kapaciteten er større, men
rækkevidden mindre på det høje frekvensbånd, der således især er interessant i
tæt bebyggede områder – helt parallelt til forskellen mellem 900 og 1800 på
GSM-mobilområdet.

Det var et minimumskrav, at udbyderne i 3,5 GHz-båndet hver skal dække mindst
30% af befolkningen inden tre år og 60% af befolkningen inden fem år. På 26
GHz-båndet er de tilsvarende minimumskrav 20% inden tre år og 40% inden fem
år. Udbyderne er kommet med tilbud, som væsentligt overstiger minimumskravene
og er i tilladelserne blevet fastholdt på deres tilbud.

Tilladelserne blev fordelt således:

3,5 GHz-båndet
Formus Communications
In2Loop (Tele 2)
Sonofon

26 GHz-båndet
Formus Communications
Butler Networks (Global Connect)
Mediascape Communications
Sonofon

Selv om resten nok vil konsentrere sig om erhverv.

Fra : Niels Aage Sørensen

Dato : 09-08-01 02:36

FWA til Dem på landet.
Vi der bor over 5 km fra centralen og ikke kan få ADSL,
så det eneste vi har tilbage og håbe på er trådløs FWA.
eller flytte ind til byen.

Ole <orca@inbox.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b704e6a$0$306$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Gerner Mo

Dato : 08-08-01 21:06

On Thu, 9 Aug 2001 03:36:19 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Niels Aage
Sørensen" <naa@edumail.randersts.dk> wrote:

>FWA til Dem på landet.
>Vi der bor over 5 km fra centralen og ikke kan få ADSL,
>så det eneste vi har tilbage og håbe på er trådløs FWA.
>eller flytte ind til byen.

Jeg tror nu nok i kan få adsl med tiden. TDC har en forventning om at hele
landet har adsl inden udgangen af 2002. Dette gælder også landsbyer og ørerne,
hvor der er telefon.

Vedrørende fwa vil der også gå en del tid før landet er dækket men der
foreligger en forventning fra sonofon at det sker inden udgangen af 2002.

Sonofon skulle fortælle folk sandheden, i stedet for en masse salgsgas.

Fra : Gimming

Dato : 08-08-01 22:28

Jeg har haft ringet til Sonofon og en flink dame,
kunne se at Randers området var klar til FWA
fra 1/11-2001, så det er til at leve med.
Hilsen Niels Aage.

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 09-08-01 07:10

Gerner Mo <gerner.mo@wanadoo.dk> writes:

> Jeg tror nu nok i kan få adsl med tiden. TDC har en forventning om at hele
> landet har adsl inden udgangen af 2002. Dette gælder også landsbyer og ørerne,
> hvor der er telefon.

Ja, men der er stadig en masse folk der bor mere end 5 km fra en
central (max rækkevide på ADSL). Hvis de skal dækkes med kabel, så
skal der oprettes nye centraler, og det er der nok ikke en god
forretning i. FWA dækker 10-13Km ud fra en mast, så der kan dækkes
nogle områder, som ikke kan nåes med kabel.

> Vedrørende fwa vil der også gå en del tid før landet er dækket men der
> foreligger en forventning fra sonofon at det sker inden udgangen af 2002.

Ja, men der vil allerede ske rigtig meget i indeværende år. Faktisk
allerede de næste par måneder...

Karsten
#include <std/disclaimer.h>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-08-01 07:17

"Karsten Thygesen" <karthy@sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men der er stadig en masse folk der bor mere end 5 km fra en
> central (max rækkevide på ADSL). Hvis de skal dækkes med kabel, så
> skal der oprettes nye centraler

Eller andre teknikker end ADSL skal tages i brug

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Gerner Mo

Dato : 09-08-01 11:38

On 09 Aug 2001 08:10:19 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, Karsten Thygesen
<karthy@sonofon.dk> wrote:

>Ja, men der er stadig en masse folk der bor mere end 5 km fra en
>central (max rækkevide på ADSL). Hvis de skal dækkes med kabel, så

Jeg har min info fra Telestyrelsen, som holder øje med og "lovgiver" på
området. Bla.a. er fwa tilladelshavere forpligtet til en vis udbygningtakt,
hvor sonofon altså "lover" at være færdig 2002. De andre tilladelshavere til
fwa er også underlagt samme udbygningstakt bortset fra at de går efter
erhvrvskunder i større eller mindre skala.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-08-01 21:53

"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> fwa er også underlagt samme udbygningstakt bortset fra at de går efter
> erhvrvskunder i større eller mindre skala.

Hvad er det du kommentere på?

Fra : Gerner Mo

Dato : 11-08-01 22:48

On Sat, 11 Aug 2001 22:52:33 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Flemming
Lynggaard" <news@edbmongol.dk> wrote:

>"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> wrote in message
>Thygesen

>udbygningtakt,