"Back To The Mac"?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-10-10 20:08

Og hvad skal vi så lægge i det......?????

http://www.electronista.com/articles/10/10/13/apple.special.mac.event.arriving.october.20

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-10 20:30

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Og hvad skal vi så lægge i det......?????
>
> http://www.electronista.com/articles/10/10/13/apple.special.mac.event.arri
> ving.october.20

10.7 ?

Hvad ellers ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-10 20:32

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Og hvad skal vi så lægge i det......?????
>
> http://www.electronista.com/articles/10/10/13/apple.special.mac.event.arri
> ving.october.20

Men man kan da håbe at det får de fjolser der tror at Apple er ved at
udfase MacOS til fordel for iOS til at holde kæft i et stykke tid ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-10 20:46

> Men man kan da håbe at det får de fjolser der tror at Apple er ved at
> udfase MacOS til fordel for iOS til at holde kæft i et stykke tid ...

Mon ikke det er derfor, begivenheden hedder "Back to the Mac". Nu har
Apple brugt så meget krudt på iPod, iPhone, iPad og iOS, at de vil
understrege, at det ikke kun er det, Apple laver. Denne begivenhed
handler om den gode gamle Macintosh og ikke andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-10 21:03

> [...]
> understrege, at det ikke kun er det, Apple laver. Denne begivenhed
> handler om den gode gamle Macintosh og ikke andet.

Nemlig .. et hurtigt kig på Apple's regnskab skulle egentlig være nok at
folk stoppede med deres non-sense ...

/thomas

og i relatederede nyeder så lukkede AAPL idag et hår over $300 pr. aktie

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-10 06:11

> [...]
>

> /thomas
>

> og i relatederede nyeder så lukkede AAPL idag et hår over $300 pr. aktie

Ja, det så jeg på det link, Erik Richard henviser til ovenfor. De
skriver aktiekursen øverst på siden. Kursen har også stået lidt i stampe
i år, så det er på tide, den gør et hop. Sjovt nok reagerer kursen meget
langsomt. Apple skal lige lancere noget, og det skal lige have lidt tid
på markedet. Når det så viser sig at være en succes, så stiger kursen
meget hurtigt. Nu er det iPad, det gælder. I sin tid med iPod tog det
vist et par år, før kursen begyndte at stige. For eksperimentets skyld
købte jeg Apple-aktier for kr. 75.000,- forrige år. Nu vil jeg se, om de
kan bruges til at finansiere min næste bil. De gode år har kursen det
med at blive fordoblet, så helt umuligt er det jo ikke
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-10 14:46

> og i relatederede nyeder så lukkede AAPL idag et hår over $300 pr. aktie
>
> /thomas

.......som kostede 13$ i 1998 )))))

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 14:48

> ......som kostede 13$ i 1998 )))))

og $81 i januar 2008 ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-10 15:30

> og $81 i januar 2008 ...
>
> /thomas

Yep - havde vi haft guld som skidt, som den gode doktor har, var vi rige
idag - Gudskelov er det ikke tilfældet

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-10 15:37

> Yep - havde vi haft guld som skidt, som den gode doktor har, var vi rige
> idag - Gudskelov er det ikke tilfældet

Det værste er, at Terje Rydland har ret. Der har været to aktiesplit.
Jeg har Apple-aktier, men jeg har desværre købt og solgt lidt, så jeg
har ikke helt fået så stor gevinst. Jeg har dog nogle i min
kapitalpension, som har reddet mig lidt fra det enorme tab, der har
været på de andre aktier. Nu er min pension lige så meget værd som i
2006 Apple-aktierne udgør over 1/3, selv om man ikke må købe mere
end 1/10 af pensionens samlede værdi i en bestemt aktie. Det siger lidt
om, hvor godt Apples aktier har klaret sig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 15:40

> Yep - havde vi haft guld som skidt, som den gode doktor har, var vi rige
> idag - Gudskelov er det ikke tilfældet

næh .. hvad skal man også med ca. 300.000 ... :)

/thomas

Fra : Terje Rydland

Dato : 14-10-10 15:09

> ......som kostede 13$ i 1998 )))))
>
> M.

Og det har vært 2 stock-split i mellomtiden. Så aksjene som idag koster
300$ tilsvarer aksjer som i 1998 kostet 3,75$

Det er en økning på nesten 300 ganger. Så hvis du i 1998 satset 10 000
kr på Appleaksjer, ville de idag være verdt nesten 3 000 000

Bra avkastning...

Terje

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-10 15:37

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> [...]
>
> Det er en økning på nesten 300 ganger. Så hvis du i 1998 satset 10 000
> kr på Appleaksjer, ville de idag være verdt nesten 3 000 000

Ja, det ved jeg godt - se anden post til Thomas ))))

Men nu havde jeg jo ikke lige 10.000,- i 1998, selvom jeg prøvede at
lokke dem ud af mine daværende svigerforældre

M.

Fra : Terje Rydland

Dato : 14-10-10 20:17

Huff, huff. Økning på nesten 100 ganger!

Bra uansett

Terje

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-10-10 05:15

Den 13/10/10 21.46, Henrik Münster skrev:
Denne begivenhed
> handler om den gode gamle Macintosh og ikke andet.

Døde den ikke da man gik over til Intel ??

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 06:09

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Den 13/10/10 21.46, Henrik Münster skrev:
> Denne begivenhed
>
> Døde den ikke da man gik over til Intel ??

Der er der jo nogen der mener. Min personlige holdning er jo at hvis
Apple _ikke_ skiftede til Intel så var der ikke noget der hed "Mac" mere
nu ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-10 06:11

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Den 13/10/10 21.46, Henrik Münster skrev:
> Denne begivenhed
>
> Døde den ikke da man gik over til Intel ??

Bøøh? Min virker da fint med Intel. Men det kommer jo an på, hvad du
mener med "gode gamle". Faktisk er det svært at finde ordet Macintosh nu
om dage. Da den her nyhedsgruppe startede, var det lidt slang at sige
"Mac". Skulle det være pænt, sagde man skam "Macintosh". Nu er det
sådan, at selv under æble-menuen hedder øverste punkt "Om denne Mac". I
gamle dage stod der "Om denne Macintosh". Så var der en periode, da der
var åbent for kloner osv., hvor der stode "Om denne computer". Men
strengt taget, så er Apples computere vel stadig Macintosh'er.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 13-10-10 19:13

On 13 Okt., 21:07, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:
> Og hvad skal vi så lægge i det......?????
>
> http://www.electronista.com/articles/10/10/13/apple.special.mac.event...
>
> mvh. Erik Richard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg var nede i Humac i dag. Jeg var ikke klar over at der ikke findes
nogen eksisterende Mac laptop med Quadcore processor. Men både i5 og
i7 er Dual Core versioner.Man skal til iMac for at finde Quad Core
maskiner. En anden ting var at i7 bruger en hulens masse strøm. 45
Watt så vidt jeg kunne se, hvor de processorer Apple har i deres
laptop ligger lavere. Omkring 35 Watt så jeg.
Så derfor er det interessant at Intel har barslet med 32 nanometer
teknik og nye processorer:
http://www.electronista.com/articles/10/09/27/intel.adds.core.i5.580m.core.i7.640m.and.ulv.cpus/

iLife 11 er på bedding og må ventes, sammen med det nye OS-X Lion
styresystem.
En integration mellem iMovie og iDVD er en god nyhed. Eventuelle AVCHD
muligheder kunne så være et beskedent ekstra ønske. Men jeg synes der
er lagt op til fine ting og sager.

Jeg fik sammenlignet de eksisterende MacBook Pro da jeg var i Humac.
Jeg må sige at hvis man står og kigger på 15" modeller, så er man så
højt oppe i pris, at herlighedsværdien på 17" modellen er så tæt på,
at forskellen er dum at spare. Ja det synes jeg, for hele maskinen er
et sådant løft i forhold til 15" at denne blegner i forhold. 17" har
selvfølgelig større og bedre skærm, men der er også betragtelig mere
at lægge sine poter på og LYDEN! er meget bedre. Så god at man må sige
at det rækker for en laptop.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 06:09

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> bedre skærm, men der er også betragtelig mere at lægge sine poter på og
> LYDEN! er meget bedre. Så god at man må sige at det rækker for en laptop.

Og så er der nogen der synes, inkl. mig, at 17" er _for_ stort rent
fysisk at slæbe rundt på ... 15" er lige tilpas .

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-10-10 20:51

Den 14/10/10 07.08, Thomas von Hassel skrev:

> Og så er der nogen der synes, inkl. mig, at 17" er _for_ stort rent
> fysisk at slæbe rundt på ... 15" er lige tilpas .
>
> /thomas

Tror sagtens jeg kunne nøjes med en 13" også, 1280x800 holder stadig ...
På jobbet må jeg nøjes med en 10" EeePc, se det er træls...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 20:56

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Tror sagtens jeg kunne nøjes med en 13" også, 1280x800 holder stadig ...

jeg har haft 13" i 2.5 år og har lige "opgraderet" til 15" ... hvis du
bruger den meget uden mulighed for en ekstra skærm så bliver man glad
for det ekstra skærmplads ...

> På jobbet må jeg nøjes med en 10" EeePc, se det er træls...

! .... forhåbentlig ikke til noget fornuftigt .. eller med en ekstern
skærm ?

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-10-10 21:30

Den 14/10/10 21.55, Thomas von Hassel skrev:

> ! .... forhåbentlig ikke til noget fornuftigt .. eller med en ekstern
> skærm ?
>
> /thomas

http://www.wpamobile.com/produkter/Hardwarekrav.aspx

http://www3.lme-partner.dk/elpcweb2g/login.aspx?ReturnUrl=%2felpcweb2g%2fforside.aspx

Ikke særlig fedt med 1024x600

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-10 21:45

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]

ugh ... hvorfor så lille en "snotmaskine" ? ... krav om ultramobilitet ?

/thomas

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 14-10-10 23:34

> Og så er der nogen der synes, inkl. mig, at 17" er _for_ stort rent
> fysisk at slæbe rundt på ... 15" er lige tilpas .

Enig. I "PC-verdenen" er 15" den mest populære størrelse laptop. Derfor
forstår jeg ikke, hvorfor Apple ikke har en 15" MacBook, som er til at
købe for penge, men insisterer på, at en billig Mac laptop kun må være
13". Det ændrer sig måske på onsdag?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-10-10 08:02

Thorkil Olesen <my.1st.name@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> forstår jeg ikke, hvorfor Apple ikke har en 15" MacBook, som er til at
> købe for penge, men insisterer på, at en billig Mac laptop kun må være

Årsagen er vist den samme som, at Mercedes ikke har en pæn, rummelig
familiebil til under kr. 300.000,-. Men de har dog den lille A-klasse
til kr. 265.000,-. Apple ønsker simpelthen ikke at konkurrere i den
klasse
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-10-10 12:55

On 2010-10-13 21:07:47 +0200, Erik Richard Sørensen said:

> Og hvad skal vi så lægge i det......?????

Autocad "Back to the Mac"
http://news.autodesk.com/news/autodesk/20101015005111/en

- mon der kommer flere?

--