Ny MBP og gammel MB
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-10-10 23:16

Min gamle trofaste (sorte) MB 13" havde/har så store problemer med
tastaturet, at jeg så mig nødsaget til at udskifte den.

Problemet var der, når jeg hvilede venstre hånds håndflade på det
sydvestlige hjørne af puteren = cursoren levede sit eget liv. Og
indtastede bogstaver i tekster lejrede sig, hvor de nu havde lyst.

Var det mit armbåndsur med metallænke, der gjorde det, mon?

Lige nu skriver jeg på den igen - uden armbåndsuret - og det ser da ud
til at gå godt nok.

Det er måske ikke så vigtigt, at få løst problemet for mig. Men det er
det for computeren

Den har to alternativer:
1) den ryger på genbrugspladsen efter, at jeg har pillet alt det ud af
den, som jeg skal bruge på den nye MBP.
2) jeg giver den til min 80-årige svigermor, der døjer med at finde ud
af sin gamle WIN-maskine.
3) nå, jo, der vist den trejde mulighed? Jeg kører den over til Dr.
Monster. Han samler vist?

Men altså: kan en metallænke på et ur forstyrre computeren _så_ meget,
at den nærmest går i udu?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 23:21

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Men altså: kan en metallænke på et ur forstyrre computeren _så_ meget,
> at den nærmest går i udu?

hvis det er trackpaden den har påvirket .. måske ? .. det ser det jo ud
til i dit tilfælde ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-10-10 09:06

> [...]

> den, som jeg skal bruge på den nye MBP.
> 2) jeg giver den til min 80-årige svigermor, der døjer med at finde ud

Så skal det nok hjælpe på hendes forvirring at få en computer, hvor
cursoren lever sit eget liv, og hvor bogstaver lægger sig tilfældige
steder, når man skrivver.

> 3) nå, jo, der vist den trejde mulighed? Jeg kører den over til Dr.
> Monster. Han samler vist?

Ellers tak. Jeg har allerede en. Den bruger børnene som gæstecomputer,
så de kan sidde at spille med deres venner på hver sin computer. Faktisk
tror jeg, min søn på 11 holder hele kvarteret forsynet med elektronik.
Han er lige gået i skole med tre Nintendo DS i tasken. Så kan de spille
Mario Kart med hinanden i frikvarteret.

> Men altså: kan en metallænke på et ur forstyrre computeren _så_ meget,
> at den nærmest går i udu?

Du tror ikke, det er cigaraske, der er kommet i tastaturet? Det kan ikke
tænkes, at du lige kommer til at strejfe pegefeltet eller hvile lidt af
en finger i kanten af pegefeltet? Det kan få markøren til at gøre, som
du beskriver. Der var engang en indstilling i Systemindstillinger, der
hed noget med: "Ignorer tilfældig berøring". Så var pegefeltet ikke så
følsomt. Jeg ved ikke, om den findes mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : h

Dato : 12-10-10 11:14

On 10/12/10 12:16 AM, Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> af sin gamle WIN-maskine.
> 3) nå, jo, der vist den trejde mulighed? Jeg kører den over til Dr.

Eller kontakter mig på hh andre sen (a) g ma il prik com :)

mvh. Henrik

Fra : Henrik 8600

Dato : 12-10-10 16:24

"Mich. Ottosen" <cykelstativ@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Monster. Han samler vist?
>
> Men altså: kan en metallænke på et ur forstyrre computeren _så_ meget,

Vi har fire børn her i huset. De to store vil gerne ha Macs, men der er ikke
råd til nye maskiner.

Hvad ville vi evt. havne på af pris for din?

H.