Jylitiken på iPhone
Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-10 15:28

Så er der kommet applikationer til Jylitiken til iPhone og iPod Touch.

De koster 12 kroner stykket og inkluderer første måneds abonnement på de
to morgenaviser + tabloiden EB.

Lad os se om de på sigt kommer i en »universel« udgave, også til iPad.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-10 15:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> to morgenaviser + tabloiden EB.
>
> Lad os se om de på sigt kommer i en »universel« udgave, også til iPad.

Glemte at nævne at det fremtidige måndedsabonnement også ligger på 12
kroner. Lad os se hvornår Berlingske Officin kommer med Berlingske
Tidende, Weekendavisen og BT [samt dets provinsaviser] til iOS.

Nu er prisen »lissom« angivet ..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 15:38

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Lad os se om de på sigt kommer i en »universel« udgave, også til iPad.

først når iPad kan købes i danmark (altså til andet end opskruede priser
fra grå import)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-10 20:20

> først når iPad kan købes i danmark (altså til andet end opskruede priser
> fra grå import)

Ja, min interesse for en »universel« udgave er da foreløbig også rent
skolastisk; jeg venter til 2. generations iPad.

Den bliver jo annonceret til januar ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 20:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den bliver jo annonceret til januar ...

mangler du ikke et "nok" "måske" eller "sandsynligvis" i den sætning ?

du _ved_ det jo ikke ..

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-10 03:26

> mangler du ikke et "nok" "måske" eller "sandsynligvis" i den sætning ?
>
> du _ved_ det jo ikke ..

Næh, men er Apple ikke temmelig forudsigelig i deres opdateringspolitik?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-10 15:22

> Næh, men er Apple ikke temmelig forudsigelig i deres opdateringspolitik?

det vil jeg aldrig satse på ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 12-10-10 02:38

> først når iPad kan købes i danmark (altså til andet end opskruede priser
> fra grå import)
>
> /thomas

Den (EU-udgaven) er på fødselsdagstilbud i Metro - 16 GB, kun Wi-Fi til
under kr.: 3000,- eksl. moms.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-10 03:26

> Den (EU-udgaven) er på fødselsdagstilbud i Metro - 16 GB, kun Wi-Fi til
> under kr.: 3000,- eksl. moms.

Kræver så lige at man har metro-adgang ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claus

Dato : 12-10-10 08:42

Kan man på en tysk indkøbt ipad skifte tastatur mm. til dansk?

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-10-10 09:10

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Kan man på en tysk indkøbt ipad skifte tastatur mm. til dansk?

Nej, ikke endnu, men det skal nok komme. Der var heller ikke dansk
tastatur på iPhone i starten. Der var vist heller ikke dansk sprog til
at starte med. Da iPhone kom til Danmark med 3G, var der dog kommet
dansk sprog. Kort efter fik man også muligheden for dansk tastatur. Med
andre ord, så skal der nok komme dansk sprog og dansk tastatur på iPad i
en fremtidig version af styresystemet. På det punkt er der derfor ikke
nogen risiko ved at købe en iPad i udlandet nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas M.

Dato : 12-10-10 14:09

> [...]
> en fremtidig version af styresystemet. PÃ¥ det punkt er der derfor ikke
> nogen risiko ved at købe en iPad i udlandet nu.

BÃ¥de dansk sprog, tastatur og ordbog kommer i iOS 4.2 til November.

--
Andreas M.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-10 18:06

> Nej, ikke endnu, men det skal nok komme.

Den er der på iOS 4.2.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-10-10 12:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Kræver så lige at man har metro-adgang ...

Det kan du få af mig

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-10 18:06

> Det kan du få af mig

OK.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian Lynbech

Dato : 11-10-10 20:31

Politiken skulle arbejde på en iPad app jvf. et interview i P1s
Mennesker & Medier for et par måneder siden.

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 20:35

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> Politiken skulle arbejde på en iPad app jvf. et interview i P1s
> Mennesker & Medier for et par måneder siden.

Det er da klart .. det gør de alle. Det gjorde vi også, men det er
begrænset hvormeget krudt og penge man vil poste i en platform som ikke
engang kan købes i landet på normale vilkår...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 12-10-10 22:18

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> De koster 12 kroner stykket og inkluderer første måneds abonnement på de
> to morgenaviser + tabloiden EB.

Jeg kan kun se i app store, at det inkluderer 1 måneds abonnement på
Politiken - det var måske et "åbningstilbud"?
--
Steen
Screw down a little bit the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-10 04:37

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg kan kun se i app store, at det inkluderer 1 måneds abonnement på
> Politiken - det var måske et "åbningstilbud"?

Det gælder også for JP, men her er der en opsætningsfejl, som
tilsyneladende nu er rettet.

Jeg lægger dog mærke til at ikke alt er med i JP, heller ikke af hvad
der er tilgængelig på www. Som klummer og Ralf Pittelkows kommentarer.

De tilsvarende artikler synes tilgængelige i Politikens applikation.

PS. Åbningstilbud? Applikationerne koster 12 kroner stykket, det samme
som en måneds abonnement. Læs det som at når man downloader
applikationern betaler man også for første måneds abonnement ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk