min dejlige "møgkat" ;o)
Fra : Tommy Fer

Dato : 07-08-01 20:36

Hej NG

Jeg har nu stor glæde af min dejlige 14 ugers han killing. Meget livlig og
temlig kluntet er han nu

Når men ordet møg kat kommer ind i billedet, angående hans trang til at
hoppe op. Dvs. stiller sig ved ens fod i 2½ splitsekundt, bliver ultålmodig
og springe/kravler/hopper op ad en (til vores store gru med kløerne hamret 2
cm ind i låret på personen)

Hvad gør jeg? skal jeg give den vand hvergang han er på vej op? eller går
det over af sig selv.

mvh Tommy (der sq snart er bange for hans killing )

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-08-01 21:01

Hej Tommy

Herregud den elsker dig jo bare.

Som før skrevet tror jeg ikke på straf. Pil i stedet killingen ned og
ros/leg med den når den står på gulvet igen.

For øvrigt vokser de fleste katte fra det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-08-01 21:13

Og Tommy - klip hans kløer, så gør det ikke så ondt...

Mvh. Camilla

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-08-01 12:00

Fra : Gitte J.L

Dato : 08-08-01 12:13

Kløerne vokser hele tiden. Jeg klipper kun forkløerne på mine to (indekatte, der
kommer ud i sele dagligt), da bagkløerne holdes meget korte af kradsetræerne
(undrer mig lidt at det mest er bagkløerne, der slides så meget). Laban får
kløerne klippet sent om aftenen, hvor han småsover og er kælen...så kæler man
lidt, klipper en klo og kæler videre etc. Freja er mere besværlig, og lader sig
ikke sådan spise af med lidt kæleri. Sidst lå hun på ryggen på mine ben og blev
skiftevis klippet og fodret med tunbidder....hun er en meget brutal dame, så
enten tænker man alternativt eller også bløder man (eller man overlader det til
dyrlægen, som så istedet mister nogle dråber blod)! Hun virkede mere rolig, da
hun lå på ryggen og tydeligt kunne se HVAD der foregik (ingen knurren og
hvæsen). Læs evt. om kloklipning i en kattebog, der er jo også risiko for at
klippe forkert, hvis man ikke ved hvordan.
-Gitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-08-01 13:42

d. 08/08/01 13:13 skrev Gitte J.L på gjlo98@hum.auc.dk i artiklen
3B711ED3.B2A55664@hum.auc.dk:

> eg klipper kun forkløerne på mine to (indekatte, der
> kommer ud i sele dagligt), da bagkløerne holdes meget korte af kradsetræerne
> (undrer mig lidt at det mest er bagkløerne, der slides så meget).

Hej Gitte

Mine katte bider selv "negle" på bagfutterne. Så klipper jeg forpoter
(arbejdsfordeling!) Jeg har indtryk af at det er ret almindeligt, det med at
de selv ordner bagpoter. Måske dine osse gør det? (i smug )
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Gitte J.L

Dato : 08-08-01 13:49

Gud ja, det var da en mulighed.....de soignerer i alt fald tæerne en del, har jeg
bemærket Det stopper de dog desværre nok med selv at gøre, når de finder ud af
at der vanker småbidder tunfisk ved kloklipning *S*
-Gitte

Fra : Trine

Dato : 08-08-01 13:52

Hej søde genbo

Det var altså dagens griner Bider negle i smug....jeg kunne simpelthen
ikke stå for den bemærkning!!

Hilsner fra en storgrinende Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-08-01 01:56

d. 08/08/01 14:52 skrev Trine på ta@dli.dk i artiklen
PBac7.119$JE1.9508@news.get2net.dk:

> Hej søde genbo
>
> Det var altså dagens griner Bider negle i smug....jeg kunne simpelthen
> ikke stå for den bemærkning!!
>
> Hilsner fra en storgrinende Trine

Jam, når nu Gitte ikke havde set dem gøre det, ikke.. ih altså, til grin kan
man altid blive ))
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 12:47

In article <OKXb7.27$uI6.2871@news000.worldonline.dk>, "Nina El Falaki"
<cats@feca.dk> wrote:

      Hej Nina :)

> Herregud den elsker dig jo bare.

   "Den man tugter elsker man..." eller noget ;)

> Som før skrevet tror jeg ikke på straf. Pil i stedet killingen ned og
> ros/leg med den når den står på gulvet igen.

   Vores fattede budskabet da de havde gjort det henholdsvis 1 og 2 gange
på mig gennem tyndt stof.... Jeg skreg så højt at de helt sikkert ikke
synes det var sjovt. De satte jo ikke bare klørne i de møgkræ ;) - de
begik jo osse de skumleste bagholdsangreb..... Men de er holdt op som
sagt - nu går det kun ud over lår og deslige - men det opdager man som
regel :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.