Super drev?
Fra : Henrik 8600

Dato : 11-10-10 04:59

Det ser ud til at mit Superdrive er slidt op / defekt på min MBP.

Og jeg kan sagtens skifte drevet selv, så jeg har to spørgsmål.

1. Hvilket drev kan anbefales at sætte i, jeg kan se der er forskel på dem.
De to primære krav er slidstyrke / stabilitet og at det kan brænde DL.

2. Hvilket drev kan anbefales hvis jeg vælger et eksternt drev, samme to
krav som punkt 1.
Og så må det gerne være kompatibelt med både Mac og PC.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 09:53

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> De to primære krav er slidstyrke / stabilitet og at det kan brænde DL.

De er alle lige ringe/gode ...

Det eneste du skal være opmærksom på er at med et 3.parts drev så er det
muligt at brænding direkte fra Finder/iTunes etc. ikke virker

Hvis du bruger toast eller lign. så er det ligemeget hvilket drev .. de
virker alle

> 2. Hvilket drev kan anbefales hvis jeg vælger et eksternt drev, samme to
> krav som punkt 1.
> Og så må det gerne være kompatibelt med både Mac og PC.

se ovenfor

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-10-10 14:23

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> muligt at brænding direkte fra Finder/iTunes etc. ikke virker
>
> Hvis du bruger toast eller lign. så er det ligemeget hvilket drev .. de

3. part, dén synes jeg er lidt svær.

Så vidt jeg ved laver Apple ikke cd/dvd drev, men køber hos andre.
Så hvordan undgår jeg et 3. parts produkt?

Nu er min MBP fra Marts ´07, og der kom de ikke med DL understøttelse,
er det muligt at skaffe sådan et drev, uden at det er et 3. parts produkt?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 15:38

> [...]

> Nu er min MBP fra Marts ´07, og der kom de ikke med DL understøttelse,
> er det muligt at skaffe sådan et drev, uden at det er et 3. parts produkt?

Korrekt .. men så skal du finde et drev som Apple har brugt og som vil
blive genkendt ...

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-10 18:25

Den 11/10/10 15.22, Henrik 8600 skrev:

> [...]
>
> Nu er min MBP fra Marts ´07, og der kom de ikke med DL understøttelse,
> er det muligt at skaffe sådan et drev, uden at det er et 3. parts produkt?

Er det en A1226 eller A1260 ??? Ellers find din model her

http://www.ifixit.com/Device/MacBook_Pro_15%22_Core_2_Duo_Models_A1226_and_A1260

Køb et fra UK så får du ikke bøvl med moms og told!
Eller et fra Hong-Kong til 16 pund, det går ikke helt galt selv med told mm.

Hvis det er en af de nævnte, så er der flere muligheder!

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=UJ-857-C&_sacat=See-All-Categories

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=UJ-867&_sacat=0&_odkw=UJ-857-C&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=GSA-S10N&_sacat=0&_odkw=UJ-867&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-10-10 20:53

"Henry Lerche Madsen" <henrylerchemadsen@mac.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> mm.
>
> Hvis det er en af de nævnte, så er der flere muligheder!

Ok, ville dette drev passe?

http://www.powerbookmedic.com/Apple-SuperDrive-DVD-Burner-Drive-8x---Macbook-Pro-p-16916.html

Og findes der en bedre deal?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-10 21:00

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]

Det er nok nivaeuet hvis du vil have et internet drev som også med
garanti vil virke med de interne brænder programmer.

Personligt vil jeg nok, med mindre jeg _absolut_ skulle bruge optiske
drev på farten købe et eksternt USB drev ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-10-10 21:09

> [...]
>
> Personligt vil jeg nok, med mindre jeg _absolut_ skulle bruge optiske
> drev på farten købe et eksternt USB drev ...

Det kan jeg godt forstå.

Men det er nu fedt at det interne drev virker, også når dyret engang skal
sælges...

Har rippet hele min musiksamling, brændt alle mine egne familiefilm i to
eksemplarer, så næste
projekt er at brænde min filmsamling.

Dét bliver med et eksternt drev, de er nu noget nemmere at skifte

H.