Cybercity vil lege Gud!!!
Fra : Per Kristensen

Dato : 07-08-01 20:36

Se en underlig mail jeg har fået fra CC:

Der er normalt langt mellem revolutionerne...
Du har deltaget i Cybercity Games Logokonkurrence, og har nu muligheden
for at opleve noget nyt og spændende - eneste krav er, at du er mindst
18 år.
Alle der er under 18 bliver inviteret til et særarrangement, som du kan
tilmelde dig ved at sende en mail med dit navn på følgende email
adresse: playinggod@cybercity.dk

Fredag den 17. august sker der noget helt nyt på Internettet. Cybercity
præsenterer, som de første i Danmark, PlayingGOD. Der er ikke tale om et
spil, en ny applikation eller bare et nyt website. Vi taler om en helt
ny type banebrydende teknologi, der vil revolutionere interaktiv
underholdning på nettet. Lyder det mystisk...?
Måske, men vi kan desværre ikke fortælle dig mere - det skal opleves.

Vi vil gerne invitere dig til at møde op på den røde løber fredag den
17. august kl. 21.00 i ILLUM /Købmagergade v. elevatoren. Der vil være
rig mulighed for at opleve konceptet med egne øjne på de opstillede
computere, så det perfekte grundlag for en ny underholdnings æra er
lagt.

Vi ser frem til at møde dig!

Mvh.

Thomas Hofbæk
Head of Content
Cybercity

Skriv dig allerede på gæstelisten nu - svar udbedes inden d.13 august.
www.playingGOD.dk/tilmelding

Fra : Andreas

Dato : 07-08-01 20:42

On Tue, 7 Aug 2001 21:36:00 +0200, "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote:

>Se en underlig mail jeg har fået fra CC:

<.....>

>underholdning på nettet. Lyder det mystisk...?
>Måske, men vi kan desværre ikke fortælle dig mere - det skal opleves.

<.....>

Jo, gu´lyder det da mystisk.......

For ikke så længe siden var der også nogen der, sendte mails rundt i CopyDans
navn - handlede om at de havde scannet ens harddisk for sjov software og fundet
noget?

Måske det er den samme afsender?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 07-08-01 22:28

It seems Andreas wrote:

> [...]
> navn - handlede om at de havde scannet ens harddisk for sjov software og fundet

Jeg kan afsløre at den er god nok... og så ikke sige mere.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-08-01 02:48

On Tue, 7 Aug 2001 21:27:34 +0000 (UTC), spam_me_senseless@dot.dk
(Soeren Schroeder) wrote:

>Jeg kan afsløre at den er god nok... og så ikke sige mere.

Må man dukke op, hvis man er over 18? Checker de id? Jeg går ikke ud
fra at der er alkohol tilstede?

--
- Peter Brodersen

Fra : *Xray

Dato : 08-08-01 07:52

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Se en underlig mail jeg har fået fra CC:

<SNIP en masse >

Be afraid. Be VERY afraid.

*Xray

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-08-01 08:21

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Se en underlig mail jeg har fået fra CC:

Det her ser i hvert fald underligt ud:

> eneste krav er, at du er mindst 18 år.
> Alle der er under 18 bliver inviteret til et særarrangement,

Betyder det, at alle der er under 18 år bliver inviteret til et
særarrangement - men kun hvis de er mindst 18 år...? Det lyder som en
ret begrænset målgruppe

Erland

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-08-01 10:06

Det er kun dem, som har fået en mail, der er inviteret jo. Personligt ville
jeg gerne til arrangementet, men 3-5 timers kørsel er ikke så fedt :(

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-08-01 12:36

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Det er kun dem, som har fået en mail, der er inviteret jo.
Personligt ville
> jeg gerne til arrangementet, men 3-5 timers kørsel er ikke så fedt
:(

Du kommer tilsyneladende også kun ind, hvis du både er mindst 18 år og
under 18 år - eller hvis du hverken er mindst 18 år eller under 18 år,
så det vil nok være spild af benzin...

Erland

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-08-01 10:37

In article <9kqpb6$8c0$1@sunsite.dk>, Erland Stig Bredgaard wrote:

> Det her ser i hvert fald underligt ud:

Der her ser også underligt ud:

Taget fra din header, det får nogle readers til at tro at der er tale
om et MIME indlæg.

--
Anders Ebbesen
Der er perfid, fordi hans nye newsreader brokkede sig over MIME

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-08-01 12:13

"Anders Vind Ebbesen" <boomer@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> Taget fra din header, det får nogle readers til at tro at der er
tale
> om et MIME indlæg.

Takker - det burde være rettet nu (ellers må I meget gerne lige sige
til...).

Erland

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-08-01 15:35

In article <9kr6v0$kaa$1@sunsite.dk>, Erland Stig Bredgaard wrote:

> tale
>
> Takker - det burde være rettet nu (ellers må I meget gerne lige sige
> til...).

Det ser fint ud herfra.

@nders Ebbesen

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-08-01 16:53

boomer@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote:

>Det ser fint ud herfra.

Gør det?

Svjv må man ikke bruge 8-bit tegn i et indlæg uden at angive charset.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-08-01 17:29

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Gør det?
>
> Svjv må man ikke bruge 8-bit tegn i et indlæg uden at angive
charset.

Undskyld mig - er der nogen, der kan sige mig, hvordan jeg skal
indstille min newsreader (OE 5.5) sådan, at flest muligt er
tilfredse...?

Erland

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-08-01 18:38

Erland Stig Bredgaard skrev:

>Undskyld mig - er der nogen, der kan sige mig, hvordan jeg skal
>indstille min newsreader (OE 5.5) sådan, at flest muligt er
>tilfredse...?

Det må være årets mest hensynsfulde indlæg

Men du kan her: http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html

Husk dog manuelt at bruge tvungen ny linje (ligesom i en teksteditor)
ved linjeskift (efter 60-75 tegn), når du sætter den op til 132 tegn.
Fordelen ved de 132 tegn inden automagisk linjeskift er, at OE
ikke knækker linjerne i "savtakmønster" ved bl.a. citeringer.

På Peders hovedside kan man iøvrigt læse alt om opsætningen
- dvs. http://kommunalbastards.org/oe/

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-08-01 19:31

"Rudi Stegen" <OE4SP1@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Men du kan her: http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html
>
> På Peders hovedside kan man iøvrigt læse alt om opsætningen
> - dvs. http://kommunalbastards.org/oe/

Tak for henvisningerne - jeg håber, det nu er lykkedes at få indstillet
min OE til at tage lidt hensyn

Mvh.
Erland

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-08-01 20:54

Erland Stig Bredgaard skrev:

>Tak for henvisningerne - jeg håber, det nu er lykkedes at få indstillet
>min OE til at tage lidt hensyn

Den er nu intet mindre end perfekt. Smukt

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-08-01 23:22

"Rudi Stegen" <OE4SP1@trashcan.dk> skrev i en meddelelse news:7Oec7.309$uI6.40409@news000.worldonline.dk...
> Erland Stig Bredgaard skrev:

[snip]

> [...]
> Fordelen ved de 132 tegn inden automagisk linjeskift er, at OE
> ikke knækker linjerne i "savtakmønster" ved bl.a. citeringer.

Når man indstiller bredden på vinduet, så det passer med ca. 65 tegn før OE ombryder teksten og man samtidig har en stor monitor (fx
19" el. 21") så bliver meddelelsesvinduet så smalt, at der ser helt tåbeligt ud. Der kan jo ikke være ret meget tekst på een gang i
sådan et smalt vindue, man kan ikke rigtigt overskue en lang tekst og man kommer til at skulle scrolle en hel del. Halvdelen af
knapperne på værktøjslinien øverst i vinduet forsvinder også (man kan selvfølgelig benytte sig af den der "smarte" pil, så resten af
knapperne popper ned). Så der er vel både fordele og ulemper. Indlæg/svar ser pæne ud, men noget af overskueligheden og
"funktionaliteten" ryger.

Er der ikke nogen der evt. har en bedre løsning? Jeg kan godt lide at kunne se hele indlæg på een gang uden at skulle scrolle for
meget (dovenskaben længe leve). Hvad sker der hvis man øger bredden på vinduet til fx det dobbelte (ca. 130 tegn ? Kommer det
til at se skidt ud?

(min monitor er på 19" og jeg kører 1280*1024)

Med venlig hilsen

JJ

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-08-01 11:25

Jens Jensen skrev:

>Når man indstiller bredden på vinduet, så det passer med ca. 65 tegn
>før OE ombryder teksten og man samtidig har en stor monitor (fx
>19" el. 21") så bliver meddelelsesvinduet så smalt, at der ser helt tåbeligt ud.

Jo, men det er en fejl hos dig

>Der kan jo ikke være ret meget tekst på een gang i
>sådan et smalt vindue, man kan ikke rigtigt overskue en lang tekst og
>man kommer til at skulle scrolle en hel del.

Ja, men det skal du jo alligevel ved alle andre indlæg.

>Halvdelen af
>knapperne på værktøjslinien øverst i vinduet forsvinder også

Brug tastaturet. Det er langt hurtigere, når det lige er indlært,
og man får ikke museskader.

>Hvad sker der hvis man øger bredden på vinduet til fx det dobbelte
>(ca. 130 tegn ? Kommer det til at se skidt ud?

Ja - meget!

Udover så meget andet er grunden til _max_ 80 tegn pr. linje _inkl._
diverse quotetegn (fx >'er i venstre side), at i text-mode kan man
ikke se mere. Det er langtfra alle, der frydes over et GUI til fx
news.
Derudover kan man jo heller ikke lade det være op til den enkelte
brugers individuelle styresystem, hard- og software etc., da dette
vil bevirke, at samtlige læsere kun i få procent af tilfældende ser
et indlæg nogenlunde læsebart - endsige ser det. GUI eller ej.

Ulyksaligheden ses jo på *alt* for mange websider, hvor "denne
side ses bedst (eller i det hele taget ses) med browser X i opløsning
Y×Z" pryder forsiden

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-01 20:19

"Rudi Stegen" <OE4SP1@trashcan.dk> skrev i en meddelelse news:xytc7.804$uI6.72495@news000.worldonline.dk...

> Jo, men det er en fejl hos dig

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med din smiley her. Er det en fejl at jeg har en stor monitor? Eller er fejlen nærmere at alt
for mange andre har monitorer der er mindre en 19" - og det derfor er dem der sætter standarden? Kan du ikke forklare dig lidt
tydeligere?

> Ja, men det skal du jo alligevel ved alle andre indlæg.

Da ikke hvis man har brede vinduer. Da der kan være mere tekst i bredden, må der derfor nødvendigvis være mindre tekst i højden af
vinduet -> man behøver ikke at scrolle så meget, eller slipper måske helt for det hvis teksten ikke er længere end at det hele kan
være i vunduet på een gang.

> Brug tastaturet. Det er langt hurtigere, når det lige er indlært,
> og man får ikke museskader.

Jeg bruger for det meste også shortcuts på tastaturet, men det er jo langt fra alle der kan finde ud af det.

> Udover så meget andet er grunden til _max_ 80 tegn pr. linje _inkl._
> diverse quotetegn (fx >'er i venstre side), at i text-mode kan man
> ikke se mere.

Men er det ikke bare på din skærm at man ikke kan se mere en 80 tegn? Hvis man nu havde fx en 21" skærm og kørte 1600*1200 (eller
mere) så er der vel plads til de første 200 tegn i bredden. Så handler det hele ikke bare om at vente længe nok, til hovedparten af
computerbrugerne har anskaffet en 19" skærm - så kan vi sætte bredden op på vores vinduer til .... lad os sige 130 tegn? Det er da
vel i sidste ende monitorens størrelse der er begrænsende for hvor mange tegn man kan se i bredden?

Hvilken størrelse har din monitor?

Det kan da godt være at der er noget jeg misforstået, men jeg har jo heller ikke eksperimenteret ret meget med det her...

Mvh.

JJ

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-08-01 21:13

Jens Jensen skrev:

> [...]
>for mange andre har monitorer der er mindre en 19" - og det derfor er dem der sætter standarden? Kan du ikke forklare dig lidt

Ja, det har intet med skærmstørrelse, opløsning e.l. at gøre.
Se fx http://www.usenet.dk/netikette/linje.html
Der er også en reference til RFC'en på samme side.

> [...]
>vinduet -> man behøver ikke at scrolle så meget, eller slipper måske helt for det hvis teksten ikke er længere end at det hele kan

De indlæg med 60-75 tegn pr. linje fylder da ikke flere i bredden,
uanset hvor høj en opløsning eller hvor små tegn, man bruger.

>Men er det ikke bare på din skærm at man ikke kan se mere en 80 tegn?

I text-mode kan *ingen* skærme vise mere i bredden. (Der
bortses fra helt specielle forhold).

>Hvilken størrelse har din monitor?

17"
Men uanset om du bruger 14" eller 21" eller noget tredje viser den
stadig max 80 tegn i bredden, hvis du kører i text-mode (dvs.
ikke-GUI - ingen grafisk interface).

Problemet er, at du selv - og utvivlsomt langt de fleste, inkl. mig
- bruger Windows eller noget andet GUI. Og har man udelukkende
set den type interface, forventes det måske, at sådan er pc'er
indrettet.
Bruger du Win9x, kan du prøve at starte dyret op i DOS (dvs.
text-mode) og trykke på et tast for at se, hvor mange tegn du
maksimalt får på en linje. Mit gæt er 80

Nu er der ganske vist ikke længere mange, der anvender DOS
i forbindelse med nyhedslæsere. Men en del anvender da Unix-
/Linux-nyhedslæsere i text-mode.

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-01 21:43

> Nu er der ganske vist ikke længere mange, der anvender DOS
> i forbindelse med nyhedslæsere. Men en del anvender da Unix-
> /Linux-nyhedslæsere i text-mode.

Nååå - du sidder i teksmode! Skal vi spille Quake?

Mvh.

JJ

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 09-08-01 22:39

It seems Jens Jensen wrote:

> Nååå - du sidder i teksmode! Skal vi spille Quake?

ja da, gerne et slag TTY quake:

http://webpages.mr.net/bobz/ttyquake/ss/

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-01 22:54

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse

> ja da, gerne et slag TTY quake:

> [...]

Hvad!?.... Sejt!!

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-08-01 23:17

Jens Jensen wrote:

>Hvad!?.... Sejt!!

De BOFH's kan nogle tricks

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-08-01 22:07

Jens Jensen skrev:

>Nååå - du sidder i teksmode!

Hmm ... med OE4?

Fra : Ole Hansen

Dato : 10-08-01 08:33

"Jens Jensen" <nogen@nogen.notvalid> writes:

> [...]
> vinduer til .... lad os sige 130 tegn? Det er da vel i sidste ende
> monitorens størrelse der er begrænsende for hvor mange tegn man kan se

Hvis jeg havde en skærm, der kunne køre 1600x1200 ville jeg, i stedet
for at køre med store, brede vinduer, fryde mig over at kunne have
flere vinduer ved siden af hinanden. Det er "sjovt" at mange, specielt
windows-folk, så enormt gerne vil køre med maksimerede vinduer!

Mht. din ide om at sætte bredden til 130 tegn - prøv at overføre den
til bøgernes verden. Når vi nu alligvel har A3, hvorfor så ikke printe
bøger i dette format, så slipper vi for at bladre. Udover, det ville
være hamrende besværligt at slæbe rundt på sådanne bøger, så vil det,
som Rudi også er inde på, gå ud over læsbarheden. Rigtig mange, der
har "forstand på tekst" angiver omkring 65 tegn pr. linie som værende
det nemmeste at læse. At en del af disse her "nymodens"
tekstbehandlingsprogrammer åbenbart ikke er enige i dette, er så noget
helt andet.

--
Ole Hansen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-08-01 13:41

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> wrote:

>Betyder det, at alle der er under 18 år bliver inviteret til et
>særarrangement - men kun hvis de er mindst 18 år...? Det lyder som en
>ret begrænset målgruppe

Et punktum betyder at der starter en ny sætning.
Til det her omtalte arrangement skal man være mindst 18 - der vil
yderligere blive arrangeret et særarrangement for dem under 18.

Det er da ikke så svært?

--
mvh.
Lasse Jarlskov