Oprettelse af testamente
Fra : marberg

Dato : 05-10-10 09:50

Når man skal have oprettet et testamente er der så faste priser, eller
er det efter timeforbrug.
Er prisen på timeforbruget således at advokaten selv bestemmer hvad
prisen pr. time.
Hvad er den mest almindelige pris? Hvad kan man selv bidrage med for at
prisen holdes på et rimeligt plan?

Mvh Jette

Fra : alexbo

Dato : 05-10-10 11:44

"marberg" skrev

> Hvad kan man selv bidrage med for at prisen holdes på et rimeligt plan?

Skrive det selv, læse på nettet, låne en bog på biblioteket, gennemtænke
hvad det egentlig er man vil med et testamente, navnlig hvilke
forudsætninger der kan ændres efter testamentet er skrevet.

Hvad sker efter ens død hvis man ikke skriver testamente, og hvad skal der
ændres på.
Hvem arver dig som det er nu, og hvem ønsker du skal arve i stedet for dem,
er et godt sted at starte.

Vil man efterlade alt til kattehjemmet er det noget nemmere, end hvis man
har samlever og flere sæt børn.

Her er noget om et udvidet samlevertestamente.
http://www.ret-raad.dk/private/articles/article%20list/proxy/article%20list/testamente%20for%20ugifte%20samlevende.aspx

Jo mere man overvejer og sætter sig ind i tingene selv, jo mindre skal
advokaten spørge sig frem til.

mvh
Alex Christensen

Fra : Simon

Dato : 05-10-10 15:28

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pr. time.
> Hvad er den mest almindelige pris? Hvad kan man selv bidrage med for at

Jeg har for nylig selv været ude for at skrive testamente og valgte
www.advokat.dk hvor det meste af papirarbejdet udfyldes online af dig selv.
I øvrigt var jeg super tilfreds med opsætningen af det endelige dokument.
Firmaets pris er 2800,- + 300 kr hvis det efterfølgende skal omkring notar.
Jeg har tjekket på øvrige priser i Københavnsområdet og her ligger priserne
fra 4000,- og opefter.

Simon

Fra : marberg

Dato : 05-10-10 16:03

Den 05-10-2010 16:27, Simon skrev:
> Jeg har for nylig selv været ude for at skrive testamente og valgte
> www.advokat.dk hvor det meste af papirarbejdet udfyldes online af dig selv.

Har været inde på adressen og hvor er det lige du selv skal udfylde
oplysninger!

Jette

Fra : Simon

Dato : 05-10-10 17:48

> Har været inde på adressen og hvor er det lige du selv skal udfylde
> oplysninger!
>
> Jette

Dette link:
http://www.minadvokat.dk/video/hvorfor-bestille-et-testamente-her.html
guider dig igennem.
Se også videoerne for vejledning. Når du klikker på 'Bestil testamentet'
vises skemaet og du kan vælge at udfylde det.
Simon

Fra : Simon

Dato : 05-10-10 17:51

> [...]
> Se også videoerne for vejledning. Når du klikker på 'Bestil testamentet'
> vises skemaet og du kan vælge at udfylde det.

PS: Du kan vælge at svare på spørgsmålene med hvis du ikke ønsker at betale
for det kan du blot annullere.
Simon

Fra : marberg

Dato : 05-10-10 17:58

> PS: Du kan vælge at svare på spørgsmålene med hvis du ikke ønsker at betale
> for det kan du blot annullere.
> Simon

Jeg ser på det, foreløbig tak for svaret!

Jette

Fra : Jet

Dato : 05-10-10 11:52

On 5 Okt., 11:49, marberg <marb...@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> prisen pr. time.
> Hvad er den  mest almindelige pris? Hvad kan man selv bidrage med for at

Jeg gjorde det selv og da jeg kom til Danske Domstole og ikke havde
skrevet testamentet på det korrekte papir klarede advokatfuldmægtigen
det for mig.
Det koster 300 kr. uanset hvor stort testamentet er.

På nettet findes adskillige masterere, hvor du nærmest "skriver af"
- hvor svært kan det være

/jet

Fra : Simon

Dato : 05-10-10 21:02

[...]

Jeg har i hvert fald konstateret at hvis det drejer sig om et
notar-testamente
så kan underskriften ikke betvivles men det kan tilgængæld indholdet i
testamentet.
Notar er heller ikke forpligtiget til gøre skriveren opmærksom på evt
uheldige
formuleringer som kan få langtrækkende konsekvenser ved kommende arvinger.
Dette står bl.a også at læse på www.skifteretten.dk og hvis man kontakter
advokater med speciale for arveret.
Simon

Fra : jones_net

Dato : 05-10-10 23:28

On 5 Okt., 10:49, marberg <marb...@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> prisen pr. time.
> Hvad er den  mest almindelige pris? Hvad kan man selv bidrage med for at

For 7 år siden brugte jeg et standard testamente fra http://www.familieadvokaten.dk/
som koster under 500,- plus notargebyr på ca. 300,- (Under 1000,- i
alt, og skrevet under foran offentlig myndighed (notar), så det ikke
så let kan bestrides af arvinger)
Kig under menuen "formularer"

De har vist testamenter til langt de fleste familieforhold med dine,
mine, vores, deres, og postbuddets børn...

/J
Absolut ikke jurist!