Vi er alle skyldige, incl når had lavmælt
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 14:54

Når folk i godhedsindustrien tjener penge daglig på at opflamme til
had mod DF, så har de medskyld i et mordforsøg som det der skete mod
mig.
Selvom de også siger søde standard-godhedsindustri budskaber om
opofrelse og humanisme.
Jeg har en storebror der lærte af talepsykologer at hade sine forældre
og som gjorde nar af vores far mens han hørte på det ved
familiekomsammen, og alle ku se med et halvt øje at hans børn, mine
nevæer var frastødt af den åbenlyse og umotiverede
familie-indfighting.
Samme had og farisæisme om at "os DF-kritikere er det gode" udstråler
hans sange til højskoleungdommen, men jeg bærer ikke nag - jeg
præciserer at VI ER ALLE SKYLDIGE, som den jødiske historiker Hannah
Arendt sagde efter Eichmann-retssagen
"Ondskabens bagatel"(som Arendts bog hed) er overalt i systemet og
sindsyge er i alles sind, men Camus ord om at bevidstgøre sig om
hvordan man skader medmennesker pr passivitet m.m., er på sin plads,
og jeg er min brors bedste ven, når jeg sårer ham ved at åbne mig om
hvordan virkeligheden opleves, når man er science-gymnasielærer og ser
logisk og sagligt på sagen og provokeres voldeligt af
socialborgmesterens tæskehold.
Hans svar om at jeg har tvangstanker er typisk for bodega-danskere, er
ikke ved hvad psykiatri-terminologien dækker.
For system-tro nazisoldat-agtige typer gælder at "befehl ist befehl"
og at politiet er fejlfrit, når de forlanger skadestuerapport for ikke
at løslade en bevæbnet indtrænger i min matrikel, som råbte at ville
slå mig ihjel.

"   Forgiveness is the key to action and freedom.      Hannah
Arendt
"Hvis man virkelig ønsker sig en politisk katastrofe, skal man gøre
filosoffen til politiker. Filosoffen, der hævder at der findes det
gode og det sande,m altså det platoniske system. Det er afgjort det
allerfarligste. Hannah Arendt
"What I cannot live with,
may not bother another man's conscience. The result is that
conscience will stand against conscience.      Hannah Arendt
"The fault is in us" Hannah Arendt
Hannah Arendt og Camus indså at "Vi er alle skyldige i 2. verdenskrigs
ulykker!
Man kan ikke lære meget af historen, men dog altid en hel del mere end
af samfundsvidenskabelige teorier.    Hannah Arendt
Her account of Eichmann's trial (1963) presented the idea of the
'banality of evil' - Eichmann simply drifted with the times and
refused to think critically about his actions". Hannah Arendt 1906-75
Det er langt lettere at handle under tyranniets vilkår, end det er at
tænke.      Hannah Arendt
"Viis bliver man først, når man er gammel, men man bliver det aldrig,
hvis ikke man som ung levede uforsigtigt" Hannah Arendt