Hizb ut-Tahrir inviterer til konference i ~
Fra : P.N.

Dato : 02-10-10 15:19

"I morgen søndag den 3 oktober samles muslimer fra hele Skandinavien for at
diskutere muslimers rolle i vesten. Ikke-muslimer er også velkomne. Se
videooplæg her."

Kilde: http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1421164.ece#ixzz11D9NpXFg

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-10 08:51

On 2 Okt., 16:18, "P.N." <l...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> diskutere muslimers rolle i vesten. Ikke-muslimer er også velkomne. Se

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hizb Ut Tahrir talsmanden taler imod integration i vesten af herboende
muslimer. De skal bevare ønsket om khilafah-staten, et kalifat under
ledelse af en slags islamisk præstekonge. Historien viser at
præstekongernes tid er forbi. Den sidste kalif blev smidt ud af
Tyrkiet i 1923, af de selv samme tyrkere han var præstekonge for.

Talsmandens video er et nødråb om at støtte islamiske værdier, som
defineres som afvisning af at drikke øl og fremvise kvinder i
reklameindustrien. Men hvad er så disse værdier? Hvilken fremtid byder
de folkeslagene. Der vises billeder af islamiske katastrofer i form af
oversvømninger og fattigdom. Disse billeder krydres med amerikanske
soldater og israelske- bag betonmuren israelerne må gemme sig bag for
ikke at blive skudt af forkæmpere for khilafah- staten.

Men oversvømmelser og fattigdom i khilafah-folket skyldes
bagstræberiske universiteter som kun uddanner eksperter i Koranen i
stedet for eksperter i landbrug.

Jeg synes det er synd for talsmanden. Mens han afviser integration,
viser han sig selv som overordentlig godt integreret! Han taler dansk
med lokaldialektisk accent og han fremfører sit budskab med en lille
video frembragt af vestens kultur. Selv hans budskab, er pæset frem af
vestlig måde at præsentere budskaber på.

Han er selv det ypperste eksempel på at kalifatet ikke har en jordisk
chance. Han siger at de mangler en stat i vesten som er drevet som
kalifat, hvor de kunne lukke sig om sig selv og støtte sig selv! Samt
promovere sig selv. Jamen de kunne bruge Bosnien, hvor de fik en stat
på et sølvfad! men ikke engang Isetbegovic ville binde an med sin egen
stat. Så langer han ud mod de de stærkeste ialamiske stater, som saudi
Arabia for eksempel-og så fordømmer han dem for undertrykkelse!?

Det minder om kommunisterne der fablede om "Utopia" idealstaten som
netop var en "Utopi!" Et kilafah utopia er hvad HUT drømmer om. Jeg
sender HUTs formand en venlig tanke. Han er et dydsmønster og et
forbillede på den bedst tænkelige integrationssucces i det danske
samfund. Han er 100% integreret. En sekterer som Jehovas Vidner men en
sekterer der er 100% tilpasset til dansk levevis.

God kongres herfra!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 05:21

On Sat, 2 Oct 2010 07:51:19 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>samfund. Han er 100% integreret. En sekterer som Jehovas Vidner men en
>sekterer der er 100% tilpasset til dansk levevis.
JEg er i tvivl om vi før som tyskerne forbyde Hibz-ut-tahrir
eller
lade dem udstille deres udanske extremisme
Ytringsfrihed hælder jeg mod
og at DFs censur og forbudssnak er kortsigtet

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-10 01:35

On 4 Okt., 06:21, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> lade dem udstille deres udanske extremisme
> Ytringsfrihed hælder jeg mod
> og at DFs censur og forbudssnak er kortsigtet

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej!
Nå så kom du på! Blev det Google Groups som jeg foreslog dig? Eller
fik du nogen til at genetablere det gammeldags system?

Ja det med forbud har jeg selv været tilhænger af. Men når vi som
eksempel tager nazisterne som også er tilladt, viser det sig at vi har
den mindste gruppe i forhold til for eksempel Sverige. Så det ser ud
til at være den bedste løsning at lade dem være tilladte. De bliver
meget uspændende på den måde.
Uansét at man forbyder dem vil der altid være en gruppe tilbage som
vil trodse ild og vand for at være medlem. Så kan man ligeså godt lade
dem være tilladte. Noget andet er hvis det blev en landsdækkende stor-
bevægelse. Så måtte man tage det ad notam og forholde sig til det.
Da HUT var på toppen kunne de mønstre 1000 i Danmark. senere var der
et par hundrede. Og nu har de en "international" kongres der kan
mønstre, hvor mange? 1000? Her inbefatter det en lang række forskere
og nysgerrige som gerne vil "høre hvor rabiate de er"

Efterhånden som folk bliver mere oplyste og undersøger historiske
facts om kalifatet. Så opdager de at det ikke duede. Derfor forsvandt
det også. Derfor blev den sidste osmanniske kalif smidt ud af sine
egne.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 12:50

On Mon, 4 Oct 2010 00:34:36 -0700 (PDT), Lyrik
> [...]

>facts om kalifatet. Så opdager de at det ikke duede. Derfor forsvandt
>det også. Derfor blev den sidste osmanniske kalif smidt ud af sine
Jeg anede ikke at nogen af osmanner-sultanerne var kaliffer
Hvad indebærer titlen?

Osmannerne blev da ikke "smidt ud af deres egne" udover at Ægypten
mente at når Tyrkiet ikke ku beskytte dem mod Napoleon og mod britisk
kolonialisme, så ville de lade kong Faruk regere dem og Suezkanalen
indtil Nasser tog over

Tyrkiet tabte desuden en verdenskrig på alle fronter så det var
naturligt at sultanen fyredes af Kemal "Atatyrk"
Fordi Osmannerriget i et århundrede var "Europas syge mand" ku de ikke
mestre et kalifat, men give ikke Atatyrk ære for andet end at lære
tysk krigskunst - og let overtage fallitboet

Det du ku kalde kalifats-godsejere sad i Istanbul og håbede at
palæstinenser-fårekneppere gad sende fæsteafgift, men den tog andre
syriske, jordanske og andre muslimmagthavere da Israel tilkendtes land
for at have kæmpet bravt på britisk side dvs ydtrådte af WW1 som
vindere med krav på bytte.

Nej - kalifatet tabet ikke til "deres egne"

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-10 06:52

On 4 Okt., 13:49, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> for at have kæmpet bravt på britisk side dvs ydtrådte af WW1 som
> vindere med krav på bytte.
>
> Nej - kalifatet tabet ikke til "deres egne"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo det gør, hvergang!

Citat fra Wikip.:
Fra det 13. århundrede gjorde muslimske herskere igen og igen krav på
den efterhånden tomme titel som kalif. I året 1517 lykkedes det den
osmanniske sultan at oprette det osmanniske kalifat. Da flere og flere
kristne trængte ind i de muslimske områder, henviste sultanerne i det
19. århundrede til deres titel som åndeligt overhoved for at skaffe
sig støtte fra muslimer uden for deres eget magtområde. Efter den 1.
verdenskrig blev den osmanniske sultan afsat, og den tyrkiske regering
afskaffede endegyldigt kalifatet i 1924.
http://da.wikipedia.org/wiki/Kalifat#Fjerde_fase:_Osmannernes_kalifat_.281258-1924.29

Kalif er en muslimsk præstekonge som hævder at han hersker over alle, -
som regel sunni-muslimer. Det bestrides af nogle af de andre landes
sunnimuslimer, hvorpå kampen foregår fra deres egen midte.

Da osmannerriget dækkede en hel række lande kan det betragtes som et
kalifat. Man kan selvfølgelig splitte hår omkring universaliteten af
et sådant styre. Om der mangler nogle muslimske lande i at det er et
universelt kalifat. Men hovedtrækkene må være et enkeltmandsstyre af
samme kaliber som "pavens i Pavestaten." En kombination af en præst og
en konge.

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-10 12:22

Da flere og flere
> [...]
>verdenskrig blev den osmanniske sultan afsat, og den tyrkiske regering
>afskaffede endegyldigt kalifatet i 1924.

Når en hoben ungmuslimer står ved min havelåge og taler om at
kalifattet snart ejer Danmark, så har de ikke læst wikipedia men mener
at danskeres magt til at modsætte sig sharialov snart svinder ind

Kristne trængte ikke ind i muslimske områder udover at vi fandt olie
for dem og reddede os ved vor forsvarskrig=korstog, som vi tabte men
vi fik gjort krigskunst og infrastruktur parat så ikke Balkan faldt
totalt og Wien reddedes på målstregen

Atatyrk afskaffede som sagt kalifat fordi han tabte verdenskrig trods
tyske kanoner og han fandt det opportunt at fup-sækularisere

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-10 12:48

>universelt kalifat. Men hovedtrækkene må være et enkeltmandsstyre af
>samme kaliber som "pavens i Pavestaten." En kombination af en præst og
>en konge.

Paven har ikke haft verdslig magt som ayatollahen og vogternes råd,
siden da kong Henrik gik til Canossa

IDag har Gadaffi mm en kombination af ærkebiskopmagt og alm
diktatormagt og medierne er skabt til nationalstater så kalifat-snak
er sort snak som kun Hibz-ut-tahrir kan udøve demagogi med og hverve
teenagere med

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-10 06:40

On 5 Okt., 13:21, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> kalifattet snart ejer Danmark, så har de ikke læst wikipedia men mener
> at danskeres magt til at modsætte sig sharialov snart svinder ind
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Før det ville ske ville alle muslimer i DK som arbejdede for den sag
blive udryddet! Og hvis den plan truede verden så:
Ceterum censeo Meccam esse delendam!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-10 14:35

On Tue, 5 Oct 2010 05:40:08 -0700 (PDT), Lyrik
> [...]

>Før det ville ske ville alle muslimer i DK som arbejdede for den sag
>blive udryddet! Og hvis den plan truede verden så:

Jeg er ikke så ambitiøs men knap så urealistisk

Mit omkvæd er "iøvrigt mener jeg at Islam-tilknyttede i EU skal
udvises"

Stem DF hvis der skal være håb for dine eller blot for mine ambitioner