Køb af andelsbolig
Fra : BoFromDenmark

Dato : 30-09-10 12:57

Hejsa

En andelsbolig er til salg til en given pris - jeg giver et noget
lavere bud og sælger accepterer. Kommunikationen foregår via mail.
Da sælger accepterer, fortryder jeg mit bud, da jeg har i mellemtiden
har fundet noget andet.

Er sådan en mail korrespondance bindende?

Mvh. Bo

Fra : Ole C

Dato : 30-09-10 20:16

BoFromDenmark skrev blandt andet:

> [...]
> har fundet noget andet.
>
> Er sådan en mail korrespondance bindende?

Ja.

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 30-09-10 21:57

On Thu, 30 Sep 2010 11:56:51 -0700 (PDT), BoFromDenmark
<boisalten@gmail.com> wrote:

> [...]
>har fundet noget andet.
>
>Er sådan en mail korrespondance bindende?

Ja, men hvis du ikke betaler, kan sælger ikke rigtig gøre noget. Hvis
han stadig vil tvinge dig, tager du blot forbehold for bank- og
advokatgodkendelse i købsaftalen, og så er du ude af det igen.

Fra : Kasper Demant

Dato : 30-09-10 21:58

Den 30-09-2010 20:56, BoFromDenmark skrev:
> [...]
> har fundet noget andet.
>
> Er sådan en mail korrespondance bindende?

I princippet er den bindende, men ikke når det drejer sig om
overdragelse af fast ejendom.'

En overdragelse af fast ejendom sker normalt ved købers og sælgers
underskrift på en købsaftale el.lign., hvori vilkårene for aftalen er
skrevet. Dette er et princip som fastholdes i langt de fleste tilfælde i
praksis, for at sikre en betryggende omsætning.

Der er set meget få eksempler på, at der er statueret en aftale uden
underskrifter på en købsaftale f.eks. U 1984.40 H og U 2009.2233 V, men
begge steder forelå et fyldestgørende skriftligt grundlag, hvor ALLE
detaljer var gennemdrøftet.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-09-10 22:26

Kasper Demant wrote:

> I princippet er den bindende, men ikke når det drejer sig om
> overdragelse af fast ejendom.'

Er du sikker på at en andelsbolig tæller som fast ejendom?

--
Jesper Lund

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 02-10-10 00:57

On 1 Okt., 11:45, Kasper Demant <n...@kwdemant.dk> wrote:

> Jeg vil nu mene, at praksissen når det gælder aftaleindgåelsen ligeledes
> finder anvendelse på andelslejligheder

Enig. Praksis er, at handlen binder, når aftalen om andelsbevisets
overdragelse underskrives af sælger, køber og foreningens bestyrelse.

Jeg har meget svært ved at se for mig, at en mailkorrespondance skulle
kunne binde i en andelshandel.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang